moltufjellet

STOREHANEN
SELSTEINEN
HESTEFJELLET
SOLLIA
SYREBAKKANE

Denne turen hadde jeg bestemt meg for tidligere i uka.
Etter det værmeldingen fortalte, skulle dagen bli strålende.
Og gjett om den ble <3

 

Fantastiske 5 timer i fjellet 🙂
Og det med pauser ved nesten alle toppane.

Og jeg liker å starte med å gå opp til

#STOREHANEN 471 moh.

Og jeg hadde nok ikke kommet meg opp dit i dag om jeg ikke hadde hatt med
VENTOLINE inhalasjon.
Fint vær og allergi er ikke alltid like god kombinasjon.
Men det gjekk seg til utover i turen heldigvis.


Og oppover det går 🙂

Så snur vi oss og går videre mot Selsteinen.

Og det blei varmt og genseren måtte fjernes 🙂

#SELSTEINEN 598 moh

Vi spiser litt frukt her før vi vandrer videre mot Hestefjellet.

Og jeg ser allerede herfra at Hestefjellet kan bli vanskelig.
Jeg har opplevd det en gang før – dette med snøskavler som henger ved toppen.
Men,,,,, jeg tenker at det kanskje ikke er så ille – og går på.

Det blir tøft – og når man blir redd, sint og desperat = STYRKE.
Og opp kom vi!

Her ser du litt fra avstand denne store skavlen, og jeg gjekk opp like ved toppen, til venstre i bildet.


Og her er vi i starten på #snøskavlen – og problemene har ikke startet ennå.


Og da kaoset oppe i hodet startet – var det å hente frem styrken og bare løpe opp snøskavlen, for jeg var redd den skulle løsne.

OPPE!


#HESTEFJELLET  621 moh

Og jeg var overlykkelig over å ikke måtte snu – kom opp og vi bare gjekk vider på vår ferd mot neste topp; Sollia.

Og så vakkert og herlig i dag – på tur!!


Helt lekkert!!

#SOLLIA 661 moh

Og kakao med #chili       Mmmmmmmm


Vi nyter det 🙂


Vi har kommet oss ned fra fjellet bak der og er i

#SYREBAKKANE 452 moh


Nesten nede

Fantastisk tur for #hundogmenneske !

 

 

 

 

#utpåturaldrisur #hundenLeia #shetlandsheepdog #titusenskritt #fitbit #strålendesol #herligefjellturen #fjelltur #moltufjellet #natur #foto #fotografering

 

4 kommentarer
    1. Altså,, du tar sjanser, det må jeg si 🙂 Men nå har jo ikke jeg noe med det 🙂 Men det blir en fantastiks ferd i bilder. Men hva blir det neste… ? Paragliding… ? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg