ettermiddagstur

********GOLLENESET FYR********

 

For ü følge FIT BIT  i dag
og fullføre #titusenskritt – så vart det en tur til fyret.

Fra Runde i dag kunne jeg se røyk fra bygda, og forstod at den gamle lüven var revet ned og satt fyr pü.


Og der stĂĽr muren igjen av en snart hundre ĂĽr gammel lĂĽve.
Den har stått der hele mitt liv – og Mats, som har hjulpet til med rivning og brann, kunne fortelle at den blei bygd opp på tidlig 1900 tallet.

Solide murer – og flotte og tykke murer av stein – og et slit var det nok – å få opp låven på jordet, den tiden.


En snøflekk til glede for en snø-glad hund 😀


Fortsatt is her og der men nĂĽ forsvinner den.


Flinke Mats – passer på at det brenner, det som SKAL brenne.


Det er rart at den ikke er her lenger, den røde løa.
Men murene kommer til ĂĽ bli vĂŚrende.

Jeg har oppnådd mine #titusen skritt 🙂

Og formen er stigende etter hva jeg kjenner <3

 

GOD LØRDAG!

 

 

 

 

#gollenesetfyr #fitbit #bülbrann #lørdag #foto #fotografering #shetlandsheepdog #skjellsand

 

20 kommentarer
    1. Alltid litt vemodig når ting man er vant med forsvinner, men sånn er det jo. Det er jo ikke alt som kan bevares. 🙂 Takk for enda en fin tur, dere er bare så utrolig flinke 🙂 Ha en fin kveld på alle måter 🙂 Klem 🙂

    2. koslig tur du fikk i dag,men siden den gamle lüven ble brent skjønner jeg ikke hvorfor murene skal stü ? kanslkje han skal lage en lun uteplass i le for vinden,det ville jeg gjort hi hi og sü skulle jeg samlet vakre smü skjell og limt utenpü et stort glass og brukt det til vase ute med fine markblomster i

    3. De hadde sikkert en grunn til å rive ned låven, men jeg syns det er trist, for jeg syns slike gamle låver har sin sjarm 🙂

    4. Det var turen sin det! 🙂 Og når jeg bare ser på bildene med skjell på så får jeg litt sommerfølelse her. Fine bilder. Og rart når ting blir revet og erstattet. Ruslet en søndagstur i dag hvor jeg ikke har vært på flere år. Der var det mye forandringer gitt!

    5. Rart når store hus forsvinner og ikke er der lenger som et merke. Men sånn er det bare. Vakre bilder. Jeg må skynde meg til Rundebildene også. Rakk jo ikke å lese blogger i helga. Først var det morsdag hos mamsen på lørdag og søndag kom eldstesønnene og et av barnabarna. Minsten sov over til i dag og da ble det ikke blogging kan man si. Ha en fin ny uke! Klem 🙂

      1. Ja av og til er det mye som skal rekkes over………. og alt rekker man ikke………… men pytsan 😀 Man fĂĽr ta det som det kommer! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg