telefon

 

 

 

Det ringer, det ringer, hør – hvem kan det være?

Ja, telefon……….
Jeg er en av de som IKKE liker å snakke i telefon.

 Liker ikke å snakke i tlf?

Ja det går an.
Vegrer meg skikkellig.

Og hvorfor?

Nei det har sikkert sine grunner………….

Men i dag synes jeg det blir for upersonlig.

De som kjenner meg godt, vet at jeg ikke liker det.

Prøver å ikke lage noe stort nummer ut av det, og snakker  i telefon jeg.
Men jeg blir utmattet av det, rett og slett.

Og når man har opplevd ting som har med telefonbruk å gjøre, der det har blitt trasige situasjoner og nesten terror-ringing…. da får en på en måte en sorts for fobi til slutt.

Og den har jeg.
Telefon-fobi?

Jaja noe slikt……..

Men jeg snakker så klart, men faller fort av lasset i en samtale og klarer ikke samle tankene og fokusere.
Og må til slutt bare si at NÅ må jeg legge på.

Så sånn kan det også være….
Telefonen er super, men jeg bruker den til teksting og meldinger og fotografering og alt mulig uten om å snakke for lenge i den.
Det beste for meg er ansikt til ansikt 🙂

Sånn er det med den saken.

Jeg tar nok telefonen om den ringer, det er ikke det. 
Men lange samtaler klarer jeg sjelden 🙂

Har du telefon-fobi?
Kanskje ikke så vanlig.

Man må kanskje ha opplevd noe – for at det skal være vanskelig å snakke i telefon 🙂

Men jeg klarer som regel å si ifra om det blir for lange samtaler.

Så for meg; ansikt til ansikt eller meldinger 🙂

 

 

 

 

#telefon #fobi #samtaler #ansikttilansikt #blogg  #telefonfobi #telefonskrekk #fredag

10 kommentarer

Siste innlegg