spektakulært

HALLEHORNET
913 moh
OG
MIDDAGSHORNET
1091 moh

En fantastisk tur i Romedalen
i lag med eldste sønnen, Patrick, og 
hunden Leia.

En tur man må regne 5 timer på iallefall.
Denne gangen brukte vi 4,5 timer.


Og og oppover det går 🙂


Dette vatnet kalles for Brillevatnet.
Nede ved vatnet kan man gå annen rute og inn til Molladalen.


Det er fantastisk her.
Romedalen er bare lekker – og i dag var det denne turen jeg ville vise eldsteguten.
Han er like glad i fjellturer som meg.


Vi er oppe på HALLEHORNET.
Og her ser en turen videre vi skal gå.
Over en egg til Middagshornet.


Og vi er i gang mot Middagshornet.
Jeg har gått her to ganger før, men kjenner allikevel på høgdeskrekken i visse parti.
Men det er jo dette som er kikket – og en er så glad etterpå, når en har klart det 🙂


Patrick måtte jo le noen ganger, når jeg ålte meg fremover med forsiktighet.
Bedre det enn at noe skal skje da 🙂
Selv om dette ikke er noen risiko-tur, så er det denne bratthets-følelsen.


Flinke Leia


For en dag og for en utsikt!!!


Så er vi kommet til MIDDAGSHORNET!
Og man kjenner det i kroppen 😀


Turen har jo gått over disse taggene som stikker ut 🙂

To jenter fra Nord-møre kom opp fra motsatt side, og de tok bilde av oss og vi av de 🙂
De var skikkelig imponerte over fjella her på Sunnmøre.



Her er det utsikt mot Klovetinden/Masdalskloven som ligger på 949 moh.
Det er en annen topp jeg vil gå ved anledning.
Denne tinden ser man godt når man tar ferge Hareid-Sulesund.


Også er vi på veien nedover, forå gå Romedalen tilbake til støylen.


Det er bratt nedover og vi går litt utenfor sti og det er like greit å sette seg på rompen og ake seg nedover 😀

Så er vi nede.
Klokka er 17.30


Vi er slitne og fornøyde.
Er så glad det blei tur med oss i dag.
Dette er viktig og god familietid <3


Noen kyr er igjen ennå.
Da vi kom hit ved 13.00 tiden holdt de på å hente inn kyr fra beite.
Det er tiden å få de innomhus nå.


Fantastisk!
Når jeg ser dette, får jeg nesten klump i halsen.
Det er så vakkert her inne.
Og man trenger ikke gå høydemeterene som vi har gjort, men gå innover Romedalen og bare nyte naturen og fjella.

HERLIG!

 

 

 

 

 

#Middagshornet #Hallehornet #Romedalen #fjelltur #shetlandsheepdog #morogsønn #utpåturaldrisur #turerifjellet #sunnmørsalpane #høst #sommervarme #natur #fjell #tinder #vakkert #mestring


 

12 kommentarer

Siste innlegg