tankespinn

 

Processed with VSCO with p5 preset

 

DIAGNOSER

Det er så forskjellig man tenker på…………
Og man er egentlig glad for hver ny dag…..

Men mange sliter med helsen, og noen dager er værre enn andre.
Og det er ikke noe unntak med meg heller…..

Jeg sliter med helsen.
Noe går rette veien og så kommer det noe annet istedet for……

Jeg har som noen av dere vet……, slitt med ryggen fra tidlig juni i år.
Jeg har hatt ryggplager siden 12 års alder.

Jeg har noen diagnoser;
Fibromyalgi,
Slitasjegikt,
Beinskjørhet

også:

den glade nyhet at benskjørhet har blitt bedring i, og jeg skal ikke ta medisiner på to år, og deretter ta ny bentetthetsmåling 🙂
Og bedringen her tror jeg har vært mitt engasjemang på Aktiv treningssenter.

Treningssenter klarer jeg ikke etter ryggen slo seg vrang.
Den dag i dag har jeg bevegelseshemming pga ryggen.

Og;
da min fastlege kom tilbake etter ferien, fikk jeg tydelige svar på MR.
Prolapsene trykker ikke på nerver og det er ingen ting å gjøre med de…..
Jeg har slitasje i ryggen………..hvirvler……..
Og dette – på grunn av SKOLIOSE.
Ny diagnose!
SKOLIOSE = skjev rygg.
Noe man er født med…….

Jeg sliter…….
Klarer ikke fortsette i hjemmesykepleien, og jobber nå sammen med leder om omplassering………
Og det tror jeg blir bra.

Man må jo tenke muligheter og være positiv.

Men smertene er kraftige til tider.
Ryggen stivner…….korsryggen.
Jaja

tankespinn…..
Det kunne vært så mye værre.
Jeg har nok lagt på meg også – etter måneder uten aktivitet.
Men det er jo noe jeg KAN gjøre noe med selv!
Ikke sant?!
Positivt opp i det hele.
Og jeg kan fortsette å jobbe, men på en annen måte.

Men smertene er vonde.
Har virkelig lyst å bli bra.
Men som jeg nok har sagt før….. så tar dette mye lengre tid enn noen gang før.
Vondt å sitte.

Jaja
tanker———
Hvordan skal jeg forholde meg til alt dette……..
En kropp som hangler og er vond til tider.
Jeg skal trene i basseng 🙂
Jeg skal klatre i høye fjell 🙂
Jeg skal trene!

Så tar jeg kaffe med en venninne som har vært syk i over 30 av sine over 50tiende år.
Og hun har noen heavy diagnoser……….
Og nå har hun fått lungekreft….
venstre lunge….
Hun har aldri røkt….
Men hun har en sorts lungekreft for ikkerøkere…..
Ifra de oppdaget en flekk på lungen som de påstod kom fra en lungebetennelse en gang i tiden……..til at de sjekker på nytt og flekken har blitt dobbelt så stor….
Og de må fortelle at det faktisk er det de ikke mente det var.
KREFT!

Da skal jeg ikke klage en dag.
Selv om jeg allikevel klager til tider.

Nyt dagen sier hun  – lev livet!
Og jeg får gråten i halsen og tårene i øynene henger der på nippet til å renne over.
Men hun vil ikke at jeg skal gråte.

Og jeg sier LYKKE TIL.
Krysser alt jeg kan krysse, for deg og en vellykket operasjon.
For den er nært forestående.

Tankespinn——–
Smerte…..
Noe ser man og annet ikke…….
 

Husk å leve livet <3

 

 

 

#diagnoser #skoliose #sykdom #vedlikehold #huskålevelivet #kreft #livet #tankespinn #fibromyalgi #benskjørhet #prolaps #slitasjegikt #ståpå #gråt #tårer


 

 

18 kommentarer

Siste innlegg