7 mnd


LEIA

Tenke seg til,
hun er
7 mnd 
i dag.

Ei kvikk og oppvakt jente.


Hun har mistet de tenner hun skal miste, 
og tennene bak kommer frem.

Sist skrev jeg om trappen hun ikke har turt
gå i.
Så løsnet det og hun turte 
gå OPP

trappen.
Etter jeg fikk vondt i ryggen.
klarte jeg ikke bære henne ned, og vi startet
treningen på å gå trapp ned.
Jeg aket meg på rumpen og slapp 
Leia bit for bit
i trappen.
Nå går hun trappen opp og nd selv om hun nøler litt
når hun skal ta trappen ned.
Fortsatt litt skummelt.

Lynnet til en shetlandsheep er:

leken, kjærlig, livlig
lojal, intelligent,
oppmerksom,
reservert.
Lett å dressere,
mild,
våken,
aktiv
og
sterk.

Leia er hjemme alene når jeg er på jobb.
Hun er alene i omtrent 8 timer.
Hun bruker hele huset.

Bare jeg passer på å sette søppel så høyt at hun ikke når det, er alt i skjønneste orden.

Hun har ikke vært innestengt i bur, uten om når vi kjører bil.
Hun er et familiemedlem som skal være vant med å bruke alle rom.

Hun er flink.

Leia er lærevillig, men dog en obsternasig tenåring.
Hun prøver ut grenser og jeg må være tålmodig.

Men hjelpemeg så flink hun er.
Hun venter til jeg står opp.
Det er stilt når jeg legger meg og til neste morgen.
Hun ligger enten i stua eller badet eller soverommet alt ettersom.
Min soveromsdør er åpen.
Hun får IKKE være i sengen min.

Det må være nøden om, å komme ut å tisse,
om hun skal komme og si i fra. 
Men da sier hun fra.

Jeg ser at hun kan trenes innen for Agility.
Hun har en raskhet jeg ikke så hos min forrige
shetlandsheep-hund.
Men om jeg kommer til å gjøre det?
Vet ikke.

Hun er i stadig læring.

En vakker hund som er glad i å bli børstet på magen.
Det elsker hun.

Hun er glad i griseører og tyggepinner.
Spiser maten hun får, og ikke alltid hun spiser det tilmålte hun skal ha hver dag……

Hun er en herlig turvenn!
Godt selskap i hjemmet <3

LEIA!

 

 

 

 

#Leiashetlandsheepdog #hund #griseøre #7mnd #hundeliv  #turvenn #blogg #familiemedlem #sheltie #tricolor

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg