for ung

OM 10 ÅR

ja, da kan nok sykehusene si seg villig til Ä skifte hofte pÄ deg.
Du er for ung til Ä fÄ gjort sÄ stor operasjon nÄ.
“For ung”.

For ung til Ä fÄ bedre kvalitet i livet?
Jajaja


NĂ„ vet jeg litt mere om smertene og Ă„rsaken til de, iallefall.
Denne legen som er vikar for min fastlege kunne forklare sÄ ganske detaljert om MR svar av hofte jeg tok sist sommer, som andre leger ikke har kunnet sagt.

Legen er overrasket over at ingen har sagt dette til meg, at det ikke blir noe bedre, og at jeg burde ta operasjon, men det er alt for tidlig.
SĂ„ da er det smertelindringens tid da

.
Men det er jeg vant til fra fĂžr av, med mine diagnoser.
Og jeg visste jo at jeg hadde slitasje i hoften, men ikke at det stod vĂŠrre til enn jeg trodde.

Jaja men sÄ er det en gang slik at jeg kan ikke annet enn ta det som det er.
Jeg er trĂžtt og sliten om dagen, pga av smerten som har Ăžkt.
Jeg er ikke glad i smertelindring utover en viss grense, men nÄ mÄ jeg bare.
Om jeg skal fungere i hverdagen med jobb og privat.

SÄ da har jeg fÄtt disse godsakene til utprÞvelse en tre ukers tid.

Og om ikke dette hjelper har han sagt han vil sende meg til Trondheim for Ă„ renske ut all elendighet i hoften, med kikkhulls-operasjon.
Men det har ogsÄ bare en midlertidig effekt og kanskje i liten grad


Men det er ting man mÄ gjÞre fÞr de stÞrre tingene skjer
..

“For ung” liksom – jeg!
😀

Hehehehe

Ha en flott dag der ute <3

 

 

 

 

#forung #hofte #fibromyalgi/reumatisme/benskjĂžrhet #slitasjegikt #helse #endagavgangen #fibromyalgi #onsdag #medisin #diagnoser


 

14 kommentarer
    1. dette hÞrtes kjent ut,for ung,jeeg var ogsÄ for ung,da var det bedre Ä ufÞretrygde meg 48 Är gammel,dei forklarte det slik,att en opperasjon hvor en del byttes ut med et kunstigt ikke varer evig og att en ofte mÄ skifte flere ganger om en er ung fÞrste gang,det er komplikasoner forbndet med opperasjon nr 2og 3 eller flere )) er du over 70 er det skjelden mindre kjangs for att en mÄ skifte flere ganger da mange ille lever sÄ lenge som 10 Är etter opperasjonen,din alder sier att du kanskje mÄttet skifte hoften 3 ganger om du gjorde det nÄ .
      Tramagetic er bra,men vanedannende,men mÄ en sÄ mÄ en ) hÄper du fÄr det bedre snart

    2. Fint Ă„ gĂ„ under betegnelsen ung…men dumt en ikke kan fĂ„ utfĂžrt operasjon om det bedrer livskvaliteten :)) Jeg har tatt kikkhuls-operasjon i skulderen ..hjalp dessverre ikke noe…
      HĂ„per smertene blir til Ă„ leve med med litt “hjelp” av medisiner …selv om jeg er skeptisk til det hender det man bare mĂ„Ă„Ă„Ă„ for Ă„ ha et liv :)) Klem <3

    3. SÄ godt Ä fÄ et svar..det gjÞr litt med en Ä gÄ Ä ha vondt uten Ä vite hvorfor..Jeg bruker den Tramagetic som fast medesin..ogsÄ tar jeg andre ting ved sidna..sÄ vet ikke om den virker sÄ himla bra..for har jo vondt uansett..hihih..men greit Ä ha en sÄnn grunndose, sÄ slipper man Ä fÄ topper med smerter..Lykke til!

    4. Man fĂ„r ta det som et kompliment 😀 For ung 🙂 Nei, seriĂžst skjĂžnner jeg dette er fortvilende. HĂ„per det gĂ„r over litt i perioder. Ikke moro Ă„ gĂ„ pĂ„ store doser smertestillende heller.. 🙁 God klem <3

    5. fruensvilje: Åh alle disse tablettene altsĂ„ 🙁 !!!! Men jeg fĂ„r prĂžve de en stund. har hatt de i de perioder jeg har vĂŠrt veldig dĂ„rlig…………….. sĂ„ kjenner til de ………… vi fĂ„r se hva som skjer fremover 🙂

    6. Margrethe: Det er visst noe med at en hofteoperasjon varer bare ca 10 Ă„r…….og nĂ„r en da mĂ„ operere pĂ„ nytt er det ikke like vellykket……………….sĂ„ de drĂžyer lengst mulig………… men dumt at det skal vĂŠre slik. Jeg vil jo helst slippe operasjon da…………men det ser ikke slik ut 🙁
      tusen takk for klem <3

    7. Å nei, sĂ„ fĂŠlt Ă„ mĂ„tte gĂ„ rundt med vond hofte! ikke sĂ„ glad i smertestillende jeg heller! Visst operasjon er lĂžsningen burde du komme til snart tenker nĂ„ jeg! Ikke noe greit Ă„ gĂ„ rundt Ă„ verke i lengre tid….. God klem <3

    8. Uffda, uffda. FĂžler med deg her. Men sĂ„ masse tabletter da? HĂ„per du fĂ„r den operasjonen fort likevel, for det kan jo hjelpe deg stort! 🙂

    9. natheless: Ja mye tabletter og krem………..skal bare ta om kvelden for at det skal virke om natten og starten pĂ„ neste dag. Det er slik at hofteoperasjoner varer bare ca 10 Ă„r………sĂ„ mĂ„ en ta ny……… og erfaringen viser at operasjn 2 og 3 ikke er sĂ„ vellykket som fĂžrste. SĂ„…… da er det om Ă„ gjĂžre Ă„ IKKE fĂ„ dĂ„rlige hofter FØR en er passert 60!!!! 😀 FĂ„r satse pĂ„ gode dager allikevel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg