uker

Vi har hatt Leia i over to uker nå, og hun er 10 uker gammel om to dager.
Det går bedre og bedre dag for dag.
Hun er flink å gjøre fra seg ute, og det rare er at når vi er på tur så venter hun med å gjøre fra seg til vi kommer bak huset, der hun er vant med å gjøre fra seg 🙂

Hun lærer nok det også etter  hvert, at hun kan gjøre fra seg på dagens tur 🙂


Hun er nysgjerrig, men samtidig liker hun ikke vinden som blåser.
Men løper og hopper og er glad ute i naturen.


Så møter Mr Sniff oss på veien hjem, for han liker ikke å gå så langt som vi gjør.
De knytter bånd disse to, og Mr Sniff er tålmodig for alle hopp og sprett og småbiting Leia har for seg.
Hun har ikke lov å bite………..
Så det er mange prosjekter i gang på en og samme tid av og til.
Gå fint i bånd, ikke bite og gnage på møblere, ikke bjeffe på andre mennesker og hunder (og det gjør hun ikke heller) og alt dette som skal læres 🙂
Hun er flink å sitte i ro når det kommer biler, men det må vi øve mye på.
En godbit og “så flink” mens vi sitter til bilen er kjørt.

En god liten luftetur hvor vi lærer begge to og alle tre.
Leia kom mellom bena på meg da jeg slapp henne fra båndet hjemme, og når jeg minst venter det, tråkker jeg så vidt på henne,,,,,,,,
Hyl som skjærer langt inn i hjerteroten og Mr Sniff som stikker av og blir borte et par timer, da han tror det var han som gjorde noe galt igjen….
hehe  for han er ivrig å lære opp Leia på sin måte.

Men denne gangen var det matmor som tråkket feil.
Sånn er det.
Alt er glemt nå.
Egentlig ikke, da jeg får vondt i hjertet bare jeg tenker på det.
Men…………    🙂

 

 

 

 

#shetlandsheep #sheltie #hund #LEIAshetlandsheepdog #tirsdag #friluftsliv #natur #venner #hundogkatt #skogskatt 

 

14 kommentarer

Siste innlegg