gamle dagar

 

 

ØYRENE PÅ SPISS

Eg sat med vidÄpne auge og Þyrene pÄ stilk.
Pappa fortalte frĂ„ “gamle dagar”.
Om tida dÄ skule var vekk-kasta tid og arbeidslivet venta.
DÄ juleevangeliet var eit hÞgdepunkt pÄ julafta, og maten pÄ bordet ikkje var ei sjÞlfÞlge.

Ja, eg sat ofte og lytta, og sÄg for meg alt han fortalte om.
Det var historiar om oljelampar og forbodne radioar.
Det var forteljingar om krig og framandfolk.
Usikkerheit og alvor.

Eg sat med store auge og Þyrene pÄ spiss.
Eg levde meg inn i den tida han fortalte om.
DÄ platespelaren mÄtte sveivast igong og sÞndagane var heilage.
Ja, eg hadde Þyrene pÄ spiss og fekk sÄ mange forteljingar.
Og eg tenkte sÄ ofte, eg skulle vore der dÄ.

Augene som tinntallerker mens forteljingane kom.
Om pliktar i heimen, kortbukse, og alt som gjekk i arv.
Der fjellet var arbeid og inga glede.
Fjellet bar torva han henta med hest.

Eg sat der og hÞyrde, med vidÄpne auge og Þyrene pÄ stilk.
Om arbeid og ulykker, gode dagar og sorg.
Om samhold og familie, om alvor og spĂžk.
For spĂžk var det mykje av, opp i all denne alvora.

Mykje som skjedde i beksvarte natta.
Med augene pÄ stilk og vidÄpne auge.
Eg ville hĂžyre og hĂžyre, men no var alt stilt.
Han som fortalte sÄ levande billedleg, har fortalt no, sin siste historie.
Berre minna er att om forteljar og hans tid.

Den mÄ ikkje glÞymast, den tid som er forbi.
Det er sÄ godt Ä kunne ha denne kjennskap.
Om oljelampar og grammofonar og om straumlause hus.
Om kampen for dagen og kampen for samhald.
Kampen for friheit.
Vi mÄ ikkje glÞyme.

 

mettekvalsvik

 

 

 

#minedikt #gamledagar #ÞyrenepÄspiss #oljelampar #straumlause #blogg #bilde #fotografering #lÞrdag #januar #vimÄikkjeglÞyme

24 kommentarer

Siste innlegg