motsatt

MIDDAGSHORNET 1091 MOH
OG
HALLEHORNET 913 MOH

 

Turen i dag gjekk enda en gang til Romedalen.
Dette var en fantastisk tur jeg tok for et par dager siden.
Og i dag ville jeg vise de vakre sunnmørsalpene til tante og fadderjenta mi, Tina, som er på sunnmøre en tur og besøker familie.

 

Så vi kjørte oss til Romedalen og jeg hadde bestemt at i dag går vi motsatt av det jeg, Veronika og Torill gjorde.


Klikk
HER for ĂĄ se turen fra Hallehornet til Middagshornet.

Vi starter med å gå innover Romedalen, ta av og gå til Middagshornet først, og deretter til Hallehornet og ned igjen.

 


Vi gjekk mellom sætrane og innover.


Og oppover det gĂĄr.


Vi misser stien flere plasser men kommer oss inn pĂĄ igjen her og der.
Vi bare nyter naturen og utsikten.


Utsikt mot Masdalskloven.

 


Jepsipepsi!
SĂĄ langt sĂĄ godt.
NĂĄ skal vi opp ryggen her til Middagshornet.

Berre lekkert.


Men jeg tror ikke jeg blir kurert for høydeskrekken.
Det var noe helt annet ĂĄ gĂĄ motsatt vei.
I alle dager!!!!!!
Jeg hadde litt problemer plutselig.
Men det siger fremover skritt for skritt.
Dette merket jeg ikke noe av da vi gjekk fra Hallehornet til Middagshornet og ned.


Jeg er skikkelig skjelven.
Det er noe med at jeg trives bedre med å ha høyre side av kroppen inn mot det trygge.
Og det har jeg ikke her……………


Her var det heldigvis ikke sĂĄ glatt som det var sist jeg gjekk her, da vi gjekk nedover.
Litt annerledes å klatre oppover………


Men så var vi oppe på #Middagshornet!!!  
YEA!


#Svele

Tina er sååååå fornøyd med å være i #sunnmørsalpane.

Spreke tantejenta mi <3

Jeg får holde meg til litt flyging jeg da…………

Det blir liksom ikke bedre enn dette 🙂


SĂĄ rusler vi oss ned fra Middagshornet og gĂĄr mot Hallehornet.



#NYT

This is living.

Nyter solen noen minutter.

Her ser vi #Hallehornet.
Nesten fremme 🙂



Vi er fremme pĂĄ #Hallehornet og Tina peker pĂĄ hvor vi kom fra, nemlig Middagshornet langt der bak.



Vi vandrer ned fra Hallehornet:
Brillevatnet i sikte.


Høstfargene har eksplodert.


SĂĄ er vi nede.
Turen lagres i minnet.
Nok en herlig tur i Romedalen.

 

Dette er en flott tur som anbefales prøve å gå begge veier.
NĂĄ har jeg gjort det.
GĂĄtt den begge veier.
Litt tøffere synes jeg – altså, min følelse var at den var luftigere å gå først til Middagshornet.
Men berre lekkert!

 

#Romedalen #motsatt #sunnmørsalpane #tantejente #utpåturaldrisur #fjelltur #friluftsliv #turerifjellet #natur #mestring #høydeskrekk

6 kommentarer
    1. Det er bare sĂĄ vakkert!! De utsiktsbildene tar jo pusten av en..Flott!! Herlige bilder!!

    2. Dere er noen skikkelig fjellgeiter. Herlige bilder – og moro ĂĄ se og lese for oss andre! Klemmer <3

    3. natheless: Hehehhe tusen takk 🙂 Men denne turen kjente jeg virkelig i kroppen. MĂĄtte fokusere skikkelig for jeg fikk skjelven………. og dette har rett og slett med dagsformen ĂĄ gjøre ogsĂĄ. Men jeg er virkelig glad i disse høydene hvor jeg mĂĄ teste meg selv litt. Bare ikke det blir for ekstremt – det takler jeg ikke og har heller ikke noe behov for. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg