plommer

ONSDAG

 

Ja dagen fyker avgårde.

Det starter med en tidlig tur rundt i bygda og innom moderen.

 


Det blåser litt men ellers opphåld.
Så jeg finner fort ut at jeg må hjemover og klippe plen.
Kanskje det er siste gangen denne sesongen?!


Utsikt over flotte solstråler innover Leinebygda.

Hagen er klippet og en Hortensia har klart å sprette ut.
Dette navnet har jeg redigert da jeg egentlig kalte denne planten for Rhododendro.
Makan!
De er jo ferdigblomstret og står lenger oppe i hagen 🙂  
Heheheheheh
Takker til fruensvilje som tipset meg om navne-forvekslingen 🙂


Plommer i massevis i år.
Ikke alle er modne ennå, men jeg tar inn en del og noe modner inne og noe av det som er modnet fryser jeg.


Men i dag laget jeg plommegrøt/dessert.
Koker plommer og sukkervann.
Har litt økologisk honning i og to teskjeer kanel.

Litt sur med forlite sukker i men det er bare å strø sukker opp på 🙂

Mmmmmmmmmmmmm dette blir godt utover vinteren!

 

#onsdag #plommer #plommegrøt #dessert #hage #utpåturaldrisur #natur  #dagen

21 kommentarer

Siste innlegg