kaffe

KORTSLUTNING

Ja,,, den totale kortslutning.
Men de gode løsninger er ikke borte vekk.

Ja….
Kaffe om morgenen er bare totalt VIKTIG!

Og gamle vaner er vonde og vende.
Så jeg gjør mine vanlige rutiner.
Lager til kaffe og trykker på knappen på min Moccamaster.

Lager min tallerken med havregryn, rosiner og litt sukker.
Drikker mitt glass med sitronvann og tar mine vitaminer.

Ja, så er jeg klar for å innta frokost da.
Men hva skjer med kaffien da???!!!
Det vil IKKE renne ned!!

Panikken velter innover meg.
Kaffi!!!
MÅ ha kaffi!


Ja, ok, kanskje jeg bare kan koke vann i vannkokeren og helle over kaffifilteret?
Tenk fornuftig……. ikke panikk…..
Joda, det kan jeg, for kaffi MÅ jeg ha.

Men søren….
Plata på trakteren er jo helt varm….
Søren…. noe elektrisk er nok ødelagt.
Ja…. så da må jeg inn og kjøpe NY kaffitrakter i dag.
Det er jeg helt inneforstått med.
MÅ ha ny kaffitrakter.
For jeg er IKKE glad i pulverkaffi til daglig bruk.

Ja…. er det noe med dagen i dag?
Ja… for det er jo fredag den 13 !!!
Hehehe  njaa  jeg er IKKE overtroisk… tror jeg…
 

Jeg rister litt på kaffitrakteren og tenker jeg kan riste sammen igjen det elektriske så jeg får meg kaffe. Men nei, ingenting skjer.

OGSÅ!
HVA?!!
ER DET DET SOM ER GALE??
GÅR DET VIRKELIG AN?

Jeg rister på hodet…..
Et lettelses sukk og alt ordner seg.
Det BLIR kaffe på den ordentlige måten 🙂


Jeg hadde ikke tatt vann i beholderen på kaffitrakteren!!!!
Herlighet sier jeg bare….
Totalt kortslutning.
Det er i sånne stunder jeg blir litt redd meg selv…….
Her snudde jeg opp ned på trakteren og i hodet hadde jeg allerede kjøpt NY.
Så var det menneskelig svikt……


Herlig!
Det sildrer og lukter kaffe <3


Også var kaffen klar.

Kaffe og havregryn <3

Så sparte jeg de pengene og er en lettet sunnmøring 😉

 

 

#kortslutning #kaffe #moccamaster #penger #frokost #måhakaffe #fredagden13 #mai #menneskeligsvikt #littavhvert

14 kommentarer

Siste innlegg