Enda en dag ….

God kveld!

I dag har det vĂŠrt litt regn og litt sol og litt skyer. En god blanding hĂžstver.

 

Jeg har fĂ„tt mye ut av dagen. Reiste tidlig av gĂ„rde og skulle hjelpe min mor og stelle gravene til mine “besteforeldre”,  som jeg kalte de, men som egentlig er mamma sine tante og onkel, men som vi kalte for bestemor og bestefar 🙂   (De fikk ikke barn selv, og mamma ble lĂ„nt vekk til de, i hele hennes oppvekst)

Det var godt Ă„ komme pĂ„ gravene og plante litt flott lyng. Det var overgrodd nesten
..   Greit med det som er gjort.

SÄ var vi innom nabodama, der mamma vokste opp. Det er ikke sÄ ofte vi er der, og av og til rekker vi ikke stikke innom, men nÄ prÞver vi hver gang vi kjÞrer til gravene, og ha ekstra tid til Ä stikke innom. Hun vil sÄ gjerne ha besÞk av oss. 

Hun er ganske dement denne damen, men da hun sĂ„ mamma kjente hun henne igjen. Og nĂ„r hun sĂ„ meg, sa hun at hun mĂ„ da vĂŠre i slekt med MINA OG RASMUS (mine oldeforeldre) for hun er da veldig lik de <3   Det var morsomt Ă„ hĂžre, og akkurat den har jeg ikke hĂžrt fĂžr. 🙂  Vi satt der en tre kvarters tid og pratet. Hun forsvinner inn i seg selv litt mere for hver gang nÄ  Det er det som skjedde FØR hun giftet seg, som er det hun husker klarest nĂ„. Er glad vi kunne sitte der og snakke litt med henne. Hun var sĂ„ glad og takknemlig.

Vi dro hjemover. Jeg syntes lyngen var sÄ fin at jeg kjÞpte to til meg selv for Ä plante i krukkene ved inngangsdÞren.

Sovnet en stund pÄ sofaen og mÄtte deretter UT Ä lufte hodet fÞr jeg skulle pÄ KOR-Þving.

Turen gjekk mot Mulevika i Mulevikvegen. Det var et fantastisk lys ute. Det hadde regnet fÞr pÄ dagen.

 


Det ser da ut som den sauen hvisker noe i þret til den andre 🙂
Den som hvisker den lyver





. 😀


Skyggene blir lange pĂ„ ettermiddagen nĂ„r sola er sĂ„ lav 🙂
Frodith-inspirert <3


Det glitrer av gull nĂ„r strĂ„a beveger seg i vinden og solen skinner pĂ„ de 🙂


Gammelt og nytt gjerde 🙂


SĂ„ vandret jeg samme veien hjem.

 

Det har vĂŠrt effektiv korĂžving der julesangene er i full fokus frem mot adventskonserten vĂ„r den 29. november i konserthuset ved FosnavĂ„g hotell 🙂

Jeg har sett Norge tape mot Italia og koset meg med Vaniljekesam og rþde sþte opphakkede druer blandet med kesamen 🙂

 

Fortsatt god kveld til dere alle!!!

 

#hĂžst #oktober #ute #glede #sol #vaniljekesam

15 kommentarer

Siste innlegg