tankespinn – jeg deler med deg og du leser om du vil……..

 

 

Mellom nattevakter og man faller stadig i en slags tanke-transe.

Man bare faller i Ă„ stirre pĂ„ “noe” eller faller i tanker om “ingenting” og sitter fast.

Ser ut pÄ vimpelen som vaier i vinden.

Den blÄe himmelen og skyer som fyker forbi. Hunden gÄr ut og inn av verandaen og vet ikke helt HVA hun skal forvente av dagen som begynner Ä helle mot kveld.

Mellom nattevakter og man er som i et vakum. Har lyst Ä gjÞre sÄ mye men orker sÄ lite. Det har vÊrt begravelse for en i bygda, en annen ligger pÄ sykehuset og de vet ikke HVA Ärsaken egentlig er, og noen sitter pÄ gressklipper-traktoren og klipper store omrÄder pÄ eiendommen sin.

Man faller i tanker.

Tanker om hva som er viktig. Hva som egentlig er vitsen med hva



 SÄ tenker jeg pÄ bloggen, og hva vitsen er med den.

Er det sĂ„ mange som leser mine innlegg. Av og til har jeg supermange lesere synes jeg


.hehehehe   iallefall 300 liksom. Mens andre tider nesten ikke over 10! OgsĂ„ lurer jeg pĂ„ om noen sitter der ute og trykker liker pĂ„ sine egne innlegg for Ă„ fĂ„ opp lesertall for Ă„ komme pĂ„ “lista”.

Om det er bare en selv som klikker pÄ sine egne innlegg er det vel ganske sÄ bortkastet Ä i det hele tatt ha noen innlegg? Jaja ikke vet jeg.

Tankespinn er ganske greit det bare man ikke spinner seg selv inn i for masse innviklede trÄder. Jeg tar meg selv i Ä stadig lure pÄ om jeg skal orke blogge lenger



.

Men, ja, jeg vil blogge mere. Og hĂ„per stadig nye lesere skal komme til. Mine dikt, ord og uttrykk, sitat, treningsgleden, sykdom, hund og katt, fotografering, handarbeid, bĂžker og bare tankespinn og selfier 😀  Det blir vel nesten som en dagbok.

Og det var ikke noen dagbok jeg hadde tenkt Ă„ ha blogg om.

SĂ„, jeg prĂžver Ă„ begrense hva jeg skriver om. Hva er viktig for meg? Det er viktig Ă„ vise gleden ved Ă„ mestre. Den tar jeg med meg videre.

Treningen og dens virkning pĂ„ mennesket. Viktigheten av bevegelse. Viktigheten av Ă„ glede seg over de smĂ„e tingene, og det Ă„ ha hund og katt – og det Ă„ vĂŠre alene – og allikevel IKKE vĂŠre alene.

Tankespinn – viktig Ă„ fĂ„ ut trĂ„dene av og til. Det er sĂ„ mye jeg vil og bare en brĂžkdel klarer jeg, og det er DEN brĂžkdelen det er viktig Ă„ holde fast ved 🙂

“listeblogger” eller ikke




Ă„ dele gledene og sorgene, oppturene og nedturene, men helst holde ved oppturene, er nĂžkkelen til mine innlegg.

Fjellturene der det gÄr bÄde oppover, bortover og nedover.

Nyte utsikten, mestringen og ikke minst friheten.

Jeg deler med deg – og du leser om du vil.

Det er vel en grei filosofi – jeg deler og du leser om du vil 🙂
Er det filosofi?
Iallefall et fint ord som passet godt inn her nÄ.

 

CARPE DIEM

 

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
23.05.19

 

 

 

#carpediem #listeblogg #blogg #bloggere #tankespinn #minedikt #etdiktomdagen #tanker

10 kommentarer
    1. Tenker noen ganger hva som er vitsen med blogging jeg ogsĂ„..men sĂ„ er det blitt hobbyen min etter jeg ble syk og det fĂžles liksom litt mer meningsfullt Ă„ ta bilder for Ă„ ha pĂ„ bloggen enn bare Ă„ se pĂ„ dem selv..hehe.. Er ikke sĂ„ veldig opptatt av mange lesere/sidevisninger.. men om nesten ingen hadde vĂŠrt innom hadde man nok mista litt motivasjon ! Jeg deler jo mine innlegg pĂ„ Fb sida mi og tror jeg har en del faste lesere der 🙂 Trodde ikke klikk fra en selv ble telt med jeg..fĂ„r kanskje begynne Ă„ klikke innom da om det hjelper..hehe.. Jeg syns det er veldig trivelig nĂ„r mange av di man “kjenner”har innlegg..sĂ„ hĂ„per ikke du gir deg <3<3

      1. hehehe nei jeg vet ikke – tror nok ikke klikk man gir selv er med Ă„ gi topplisteresultater 😀 Det er gĂžy Ă„ blogge – men av og til kommer man i tanker 😀 klem

    2. Det vil alltid gĂ„ opp og ned i blogg-blokka. Heisen er noen ganger litt TREG… 😀 Jeg hĂ„per du vil fortsette, for det er koselig Ă„ ha kontakten med de gamle naboene 🙂 klem <3

    3. skjÞnner godt du kan havne i et tankespinn etter nattevakter,har tenkt pÄ dette med blogg jeg ogsÄ,det er ikke som det var,samtidig har jeg glede av den for det er noe sosialt ved bloggen,og jeg finner mine faste bloggvenner :=) og jeg elsker dine fjellturer ,sÄ jeg hÄper du fortsetter Ä dele :=)

    4. En helt klart bra filosofi! Og jeg leser med stor glede innlegga dine! Jeg har aldri vĂŠrt i nĂŠrheten av blogglista, men pyttsan – jeg blogger fordi det er moro! Klem <3

    5. Du har alltid sĂ„ fine tanker, som gir meg nye tanker. Jeg ogsĂ„ fĂžler at bloggen er som en dagbok. For meg nytter det ikke Ă„ “produsere innlegg” bare for Ă„ komme pĂ„ lista. Vil folk lese og se hos meg er de velkommen og ferdig med det. Du har en koselig blogg som jeg elsker Ă„ komme innom, sĂ„ fortsett!!! Klem 🙂

      1. Tusen takk natheless og i lige sĂ„ til deg 🙂 Ja jeg fortsetter pĂ„ min mĂ„te og gleder meg over naturens underverker 😀 klem og god fredag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg