spøker det?

RUNDE FYR
RUNDEBRANDEN
GOKSØYR

En etterlengtet tur til Runde fyr.
Stille i fjellet.
Bare meg og hunden Leia.

Elva som fosser nedover,  av all nedbøren, og gir de flotteste fotomotiver 😀

Herlig ĂĽ la tankene fare med vinden.

Det er ett menneske til i fjellet pĂĽ min veg mot fyret, som jeg ser gĂĽr ned fra rundebranden.
Stort fjell og bare naturen rundt.


Der ligger runde fyr, og vi er snart nede.
Det tok en time fra parkeringen til jeg var ved fyret, sĂĽnn sirka.


Jeg für en følelse av ensomhet nür jeg nÌrmer meg husa her.
For vi er jo alene, hund og menneske.
Der ikke noen overnattende gjester i DNT-hytta som er til venstre i bildet.
Ingen lys noen steder.



Ser du at det lyser fra huset til venstre?
Utelyset er på………….


Vi går ut på det gamle fyret før vi begynner på motbakken 🙂


Et overblikk tilbake, og vi vandrer mot husa igjen.

 

Men sĂĽ legger man merke til ting og tang.
Når man er slik alene, og er kommet ned på Runde fyr, helt stille, og vet at man har opplevd noe ved overnatting her for lenge siden……..for det er blitt fortalt at det spøker her, og det tror jeg på.
Da kommer tankene…..
Og en følelse……
Men, det lyste da der isted……..
Et utelys lyste, for det har jeg på bilde….

men på tilbaketuren måtte jeg gå to runder rundt for å se og ta bilde, for den lyste ikke lenger…….
Lyser den med tidsinnstilling?
Er det slik at det er en lampe som gĂĽr av og pĂĽ pga lyset ute?
Hmmmmmm
Jaja men tanken streifer; spøker det?
For det lyser jo ikke lenger….

Det var det utelyset som lyste da jeg tok første bildet ved ankomst, pü veggen der.
Tidsinnstilt?
Litt slik følelse av at noen fulgte med….
Kanskje…………….
Men når man er der slik alene også……

Vi rusler derfra og må bare ta en selfie til da 😀
Med en følelse av at noen følger med……


Og riste av en litt slik uggen følelse…..

 



SĂĽ bĂŚrer det oppover igjen.
Og ved oppturen kommer det bittelitt regn med vinden, og da er det godt ĂĽ ha vindtett og noksĂĽ vanntett anorakk.

Ingen fugler ved fuglefjellet.

 


Ingen hvit jul ute i havgapet, men hvitt skum som kommer med vinden fra havet, ligger bĂĽde her og der.

Utsikt fra Rundebranden


Vi nærmer oss enden på turen og flere har funnet veien til Runde-fjellet 🙂

Fortsatt god romjul!


#rundefyr #spøkerdet #rundebranden #goksøyra #runde #natur #fotografering #naturfoto #selfie #hundenLeia #hundogmenneske #spøker #fjelltur #utetid #fitbit #skritteller #titusenskritt

26 kommentarer
    1. Tusen takk for turen, var med deg hele veien nå jeg 😀 Og for noen herlige bilder av deg og husene og alt, tror jeg elsker gamle fyr og så liker jeg spøkelser sånn litt når de ikke er her såklart, spennende 😀 Ha en nydelig dag du fineste <3

    2. Spennende tur, litt skummel 😀 Spøker kanskje litt ja 😀 Det var nydelige bilder av deg, du er flink med selfier som ser annerledes ut 🙂 Klemme <3

    3. Sü fine bilder. Det mü vÌre fint i stillheten ogsü. Litt spøkerifølelse er jo spennende. Kos deg videre mot et nytt ür. Klem

    4. Godt ĂĽ se igjen Runde – og fyret og alt! Snodig, siden jeg sa her igĂĽr at det var lenge siden du hadde vĂŚrt der ute…… Masse fine bilder – og hĂĽret litt rett opp her pga de spøkelsene… hihi… klemmer til deg <3

      1. Ja jeg har tenkt lenge at NÅ mĂĽtte jeg en tur ut………. og i gĂĽr var det dagen med finere vĂŚr pĂĽ YR og jeg bare MÅTTE til Runde 😀 Herlig tur var det og tenkte pĂĽ dere da jeg gjekk der 😀

    5. Jeg hadde nok vært reddere for de bratte skrentene enn for mulige spøkelser i denne sammenhengen. Her er det høydeskrekk som bare det! 🙂 Kjempefine bilder av deg og Leia: Du ser så frisk og sprek ut! 😀

      1. Det er egentlig veldig fin sti hele veien på Runde. Ikke noe farlig å gå til Runde fyr så det hadde du klart Kari 😀 Kanskje du og frodith må komme hit en tur tiil sommeren og vi kan ta turen til Runde 😀

    6. Herligheta. Det var litt av et innlegg. 😀 Vakker natur og spøkelser og du og Leia har hele herligheta for dere selv 🙂 MĂĽtte ta meg en tur innom … blir bare tull med meg og blogg for tiden 🙂 MĂĽ vel prøve ĂĽ finne motivasjon til ĂĽ komme meg inn igjen . 🙂 Men det virker som hengelĂĽsen pĂĽ døra ikke er lett ĂĽ fĂĽ opp 😀 Ha en flott dag i morgen 🙂

      1. Hei pĂĽ deg! Man føler seg litt ensom her inne…………… alle er spredd for alle vinder, men bloglovin er jo grei da selv om jeg ikke helt forstĂĽr konseptet der. Jeg blogger mine innlegg som vanlig og hĂĽper noen ser de og leser hihihi Ha en flott dag denne siste dagen i ĂĽret 2018 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg