slÄtt i bakken

RUNDEVARDEN


Opp trepet i dag.
Venninner og hunden Leia.

 

Til venstre etter brua, parkerer og rusler avgÄrde.

Det blÄser,  men ikke  oppover i  trepet.
TemperaturmÄleren pÄ bilen viste 14 grader.

 

SĂ„ er vi oppe den fĂžrste kneika, og sikter oss inn mot
Rundevarden.
Og vinden Þker pÄ!

 

Det blÄser faktisk sÄ kraftig at det er vanskelig Ä skulle holde mobilen og prÞve ta bilder, av og til.

Vi har vinden i ryggen for det meste, oppover.
Det er mild vind, godt lag,
og turen, praten, utsikt og natur er toppers 🙂

Det blir ingen stor pause ved Rundevarden da vinden er for sterk.
Den er sÄ sterk, vinden, at vi nesten blir blÄst overende i tide og utide.

Men pĂ„ veien fra Rundevarden og ned – finner vi en lun plass og spiser litt frukt. 


Herlig!


Vi gÄr tilbake og ned til vanna.
Du kan se at vinden pisker i vannet.



Vi er heldige og finner noen ganske vindstille omrÄder pÄ turen rundt vanna og tilbake mot trepet.


Vi er glade hobbyfotografer og litt selfier og fotoshoot blir det pĂ„ vĂ„re turer 😀

 


Jepp!
Vi koser oss og nyter den flotte naturen og knipser i vei.

SĂ„ ser jeg vannet bare hvirvles opp som en sky og kommer mot oss.

Stilig!

Og prÞver fange det pÄ bilde, da det kommer flere vindkast og hvirvler opp vannet.
Klarer ikke holde pÄ mobilen, og mÄ pakke den vekk.

I neste sekund blir vi slÄtt i bakken.

Regelerett slĂ„tt rett i bakken av ei vindkule – og jeg fĂ„r et lite sekund eller to, panikk.
Jeg har opplevd Ä bli slÄtt i bakken EN gang fÞr, av vind, og blei like redd den gangen.


Men det gjekk fort over, og egentlig skulle vi ha hatt det pÄ film, tenker jeg,
like fort.

Marie forstod ikke med en gang HVOR redd jeg blei, men hun sÄ det.

Et lite sekund trodde jeg at jeg ville “fryse til” , for tanken om at vi ikke kom oss videre, streifet.


Men Marie hadde ideen om Ă„ krype over der det var som verst og jeg fikk ropt henne tilbake.
Fordi jeg var redd.

SÄ roet vi oss begge, og ogsÄ vinden roet seg.

 

“Og vi lo”
og kom oss videre forbi vannet,
og til nedstigningen.

Like fþr nedstigning – ser vi oss tilbake – og det er bare de nydeligste farger ute – og flotte skyer 🙂

En herlig tur med all den gode praten, latter og lik turglede.
Vi har gÄtt vÄre TITUSENSKRITT  fÞr vi i det hele tatt har nÊrmet oss bilen.
Super duper herlig vitamininnsprĂžyting!
Og mestring!

 

Bilder her er en god miks fra bÄde meg og Marie.

 

 

 

 

#fjelltur #vind #sterkvind #selfier #selfie #hundogmenneske #utetid #runde #rundevarden #foto #hobbyfotograf #slÄttibakken #mestringsfÞlelsen #lÞrdag #turerifjellet #venninner

 

14 kommentarer

Siste innlegg