skulle dit men endte der

LEINEMASTRA
SOLLIDA
OG
LEINEHORNET

Skulle egentlig til Runde i dag, og gå til fyret.

Men, det blei, etter innkjøpt 10 på topp 2019, tur på Leinane.

Parkerte på Nærøya og gjekk først opp til
Leinemastra.

T-shirt-ver og svett, i bakken!


Vurderte å gå til Vardeheida men tenkte ta den til slutt.


Ville gå til Sollida og  klippe kort der også, og så gå til Leinehornet og tilbake og ned Vardeheida.


Ja, litt slik  frem og tilbake, hvor turen skulle gå og ende.

Og når jeg kom til Sollida bestemte jeg meg for å gå tilbake til Vardeheida og ned frøystadskaret, til bilen på Nærøya.


Kjente at kroppen sa litt ifra……..

Men………. akkurat det glemte jeg visst like fort, for plutselig, etter tilført vann og druer, var kroppen helt fin den.

Så på veien tilbake, tok jeg av og gjekk rett og slett mot Leinehornet.
I slikt ver orker jeg ikke dra hjem ennå, var vel tanken her.

Og tanken var vel også at;
jaja…. det er vel nå at hoggormen er parat………

Og mens turen gjekk seg til – fant jeg ut at i dag går jeg ikke rett opp til hornet, men går til høyre, der jeg bruker komme ned…………….
Gå litt motsatt av det jeg har gjort før 🙂

Så der stigningen begynner, tok jeg til høyre og gjekk opp til Leinehornet, langs med – og ned gjekk jeg ytterste stien og havnet der jeg absolutt IKKE ønsket å gå.
Der det er store grøfter og høye einer.
Ja, for det er jo huggormen jeg er redd for, også her på Leinehornet.

Men heldigvis så jeg ingen tegn til noen huggorm.

Det er mulig jeg HØRTE den èn gang – iallefall i min fantasi – var jeg lettskremt opp til flere ganger.
Og da var det ikke måte på hva jeg så for meg………….. var endatil innom klapperslanger…….
Og fantasien er det ikke så mye å gjøre med når redslen lager sine egne scenarier….

Et lite øyeblikk var jeg innom 113 – eller akutt-telefon til dyrlegen hvis det skulle skje at Leia gjekk seg rett på en huggorm……………..
Men det finnes jo ikke noe 113 for dyr og ingen akutt-telefon for dyr i fjellet.
Og tanken om at jeg ikke klarer bære Leia som er over 10 kilo ned fra fjellet………..
Jaja tenkte jeg…….
Når jeg absolutt skulle gå på dette fjellet med hund og gå ned akkurat DEN stien som jeg ikke liker………
Ja, da får jeg ta det som kommer også……..

Men det gjekk bra!

 

 

 

 

 

#leinemastra #sollida #leinehornet #hoggorm #utetid #påskevær #sol #hundenLeia #shetlandsheepdog #fitbit #skritteller #titusenskritt #gåtilmånen #natur #fotografering #tipåtopp2019

2 kommentarer
    1. Det så veldig deilig ut 🙂 Bare t-skjorte!! Og Leia så veldig blid ut der under bildet av deg, øverst der 😀 Smilende hund 😀 Godt det ikke kom klapperslanger 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg