røyk stinker

 

 

Jeg er IKKE
fanatisk……….

Men jeg kjenner at jeg IKKE
liker lukten av røyk.

Jeg,
som har røkt over halve livet mitt – liker ikke røyklukt lenger.

Jo,
jeg kan like duften av sigarettrøyk i forbifarten.

Men når en person har vært ute og røkt,
kommer inn,
og du kjenner eimen av røyk etter personen……
Røykeånde………

Da blir jeg kvalm.
Sorry!

Jeg som har røkt over hele halve livet,
og har vært irritert på alle som klaget over at røyk stinker.

Bedt de skjerpe seg.
Har ikke forstått problemet deres i det hele tatt.
Slutt å syt, liksom……….

Har aldri forstått dette med at;
det stinker av håret og klærne…….. etter en tur på byen eller en fest.

Men jeg forstår det nå.

Røykfri siden 1. januar 2013!!!

Over SEKS ÅR som røykfri!!!

Aldri mer røyk!

 

Ikke EN røyk eller  ETT trekk kan jeg ta,
da er det ødelagt.

For jeg ELSKET å røyke.

PRINCE  mild var mitt merke –
og jeg elsket det.

Og jeg var totalt avhengig – og prøvde slik ca 100 ganger å slutte.

Viljestyrke lik null – fordi jeg LIKTE røyk.
Elsket sigaretten.

Men,
en dag
– eller lang tid i forveien bestemte jeg meg.

IKke nyttårsløfte –
ingen visste noe –
bare greit at det var starten i et nytt år.

Og jeg klarte det!!!

Jeg hadde planlagt det – og jobbet med viljestyrken.

Mange hadde klart det FØR meg – og nå VILLE jeg.

Jeg hakket opp grønsaker og hadde med meg over alt.

Spiste gulrøtter til den store gullmedalje og tror at etter 3 mnd klarte jeg ikke spise gulrøtter på over ett år.

Flere grunner til at jeg IKKE sluttet/fullførte gangene før,
var at jeg la på meg når jeg sluttet å røyke.

Nå var jeg forberedt på dette –
og visste hva jeg IKKE måtte spise for mye av.

Jeg la på meg –
og har lagt på meg –
og klarer ikke gå ned de kiloene –
men jeg er røykfri –
og noen kilo klarer jeg gå ned uansett –
det er ikke noe problem.
Bare at jeg ikke kommer ned dit jeg var FØR jeg sluttet.

Aktiv og glad
ikke-røyker
med noen kilo formye
isteden for nederlag igjen
og ein sur eim hengende rundt meg 🙂

SLUTTA
MEN
IKKE
FANATISK

Men kjenner på det,
at jeg ikke liker den lukten mer.
Og IKKE blir fristet til å begynne igjen.

 

 

#ikkerøyk #røykfri #sluttårøyke #nikotin #sigaretter #slutta #littavhvert #fanatisk

4 kommentarer
    1. er så glad du greidde å slutte,og den beste premien er jo en bedre helse,når jeg ser alle med kols ,som har kronisk hoste osv ,ja da tenker jeg att noen kilo for mye er å foretrekke :=) og lukten av røyk,ja den liker ikke jeg heller,jeg tåler den rett og slett ikke for jeg får pustevansker :=)

    2. Vet du jeg er bare så enig… og har og har hatt det på samme måten. Jeg har nok røykt mye lenger enn deg, og opp til et par tre pakker i uka. Men jeg er året etter deg i å slutte. Og denne gangen for godt. Gratulerer til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg