ostekake

KAKE


passet fint med en kake til denne søndagen –
morsdag 🙂

 

Oppskrift:

 

*** MARIE SIN OSTEKAKE ***

Stekes i 3 omganger

 

**1**

18 kornmokjeks
75 gr margarin
100 gr sukker
Hurtigmikser med alt og over i rund form.

Stekes  på 180 grader i 10 minutt – midt i ovnen.

 

**2**


4 egg
600 gr Tine naturell kremost
150 gr sukker
4 ts vaniljesukker

Pisk egg, sukker og vaniljesukker til eggedosis.
Tilsett osten litt og litt –
hell blandingen over bunnen –
stek i 40 minutter pĂĽ 160 grader.

 

**3**

6 dl rømme
100 gr sukker

Pisk – hell forsiktig over kaka.
Stek i 10 minutt pĂĽ 130 grader.

Avkjøl.

Frys kaka før du tar den ut av formen og over pü fat.

Serveres med fruktsaus/jordbær 😀


Jeg bruker hjemmelaget/rørt jordbÌrsylte

 

****************************************************

 

 

 

#ostekake #kake #ost #godostekake #matlaging #kakebaking #morsdag #oppskriftpĂĽostekake #oppskrift

10 kommentarer
    1. Nam, den så god ut ♥ Vet ikke om jeg noen gang kommer til å lage den, da prosessen med så mange stekinger og attpåtil frysing gjør at jeg blir sliten bare ved tanken. Men kanskje en gang når jeg har en ekstra god dag. Uansett, jeg lagrer oppskriften, og så må du kose deg ekstra mye. For denne så virkelig herlig ut ♥ Jeg fikk lyst å prøve den 🙂

      1. Den stekes og blir ferdig pĂĽ en to tre………….. mens bunnen stekes pisker du eggedosis og slikt og sĂĽ er det litt pause pĂĽ den lengste stekingen og tilsette rømme litt steking og i frysen. Vel verdt det – og egentlig fort gjort, Eva 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg