nakkesleng og floger

GJERDSVIKA OG SÆDALEN

Parkerer ved skulen.
Følger grusveien oppover.

 

 

Og det er varmt!
Ja det er sommer og da skal det vel være varmt 😀

Men,etter regn kommer sol OG i dag også floger………………..

Og må sei at en påbegynnande nakkesleng var i emning etterfulgt av litt småpanikk……. pga FLOGER. Men, da vi runda svingen og vinden kom – vart alt berre lekkert!

Og sorry, men ja, jeg liker ikke floger!!
Ikke i det hele tatt.

Men flogene var fort glemt og turen blei helmaks!

 


Ser tilbake mot Gjerdsvika før vi runder svingen og går mot Sædalen.
Det er veldig flott å gå her!

 

 

Smilande og glade både hund og menneske 🙂


Når vi kommer til Sædalen, er det mulig å ta av til høyre mot SYNKEN og Sædalsvatnet, eller bare fortsette rett frem, og vi skulle gå videre rett frem, mot Moltu.

Og på veien her er det flere turmuligheter!

 

 

 


Drikkekulp for hunden Leia.


Flott turvei så langt øyet kan se.

 


Så er vi fremme ved dagens mål – ser utover mot Herøy – og kan snu og gå samme veien tilbake.
Det er her man går opp – fra Moltu-sida når man skal til Hidsegga.


Vi er tilbake ved Sædalsvatnet og rusler litt rundt her før vi går ned fra fjellet.

 

I vannet her kan man fiske “krede/aure”.

 

 

 


Jeg elsker akkurat dette partiet og rundt svingen.
Så vakkert rett og slett.

 

Så runder vi svingen igjen, og jeg hadde vel en ørliten tanke om at det kunne være floger – men gud bedre ………… følte meg angrepet fra alle kanter 🙁

 

Jepp!

Nakkesleng………. nesten ………….panikkanfall fullkomment!!!!!!!!!!!!!!!

Fytterakker`n rett og slett.
Ville kaste opp.
Floger over alt, og selvfølgelig
MÅTTE DET DOKUMENTERES!

 

Med tårer rennende av panikk løp vi resten av veien ned til bilen og kom oss i ly for svartemakta.
Er det noe jeg IKKE liker, så er det floger!!! (og edderkopper selvfølgelig)
Tror jeg har FOBI for begge deler………
Så vet du det!

Men,alt i alt en fantastisk tur!

Og den anbefales 🙂

En av mine favoritt-turer året rundt!

Bare ikke i værste floge-klekke-sesongen………..

 

 

#utpåturaldrisur
#sædalen
#hundogmenneske
#gjerdsvika
#fitbit
#titusenskritt

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Så flott sted! og nydelig bilder! særlig det av deg og Leia i svingen..smilende…..Fluer ja…ish….de kan bli veldig innpåslitne..liker dem ikke jeg heller….Ser ut som en flott tur i strålende vær!

    2. unskyld,men jeg fikk meg en god latter nå :=) fluger er ikke noe kjekt enige i det ,vi har kjøpt oss hatt med flugenetting på,det har vært nødvendig på bobiltur :=) ellers var dette en superfin tur,du har så mange fine tursteder

    3. Det er så velsignet vakkert hos deg. Har så lyst til å kjenne på noe av det vakre der… Så kanskje en gang:-)
      Godt du ikke endte med skikkelig nakkesleng etter flueangrepet.
      … er du veldig langt unna Harøya,forresten?

        1. Hmmm… Så på bilferie er ikke avstanden avskrekkende:-)
          Da vet man jo det neste gang man tar turen den veien.

          1. Ja ikke sant! Nei det er bare å bestemme seg for målet og bruke den tiden det tar :_) Det er ikke ofte jeg er i Molde, mest når det er kurs-helger og slikt 🙂

    4. Takk for en flott tur igjen! Og jeg måtte smile litt av fluehistorien 😉 Kjenner akkurat følelsen. Det var slik i fjor da mannen min og jeg gikk en tur i skogen….plutselig vrimlet det av fluer, og jeg kjente også panikkfølelsen. Går der og vifter og setter opp farta…huff!
      Men fine bilder da 😉 🙂 God helg! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg