mmm suppe

POTETSUPPE
med blomkål, gulrot og purreløk
DEN BLEI KJEMPEGOD!!!!

Jeg brukte:
2 poteter
1 gulrot
litt purreløk
og
litt blomkål.

Krydder er:
salt
pepper
cayennepepper
og ellers hva man vil ha i.
(jeg brukte også litt blandingskrydder denne gangen)

Koke det på 5 dl vann – men etter å mose det ferdigkokte, måtte jeg tilsette mere vann pga tykkelsen.

Og jeg har suppe til i morgen også.

Server med grove rundstykker eller det du vil ha ved siden av.
Topping kan som her, være sorte bønner.

AH!
Denne blei plutselig favoritt – men jeg har mye uprøvd og mange grønnsaker ennå som kan puttes i 😀

Om du vil se hva jeg hadde i den forrige suppen jeg laget, kan du klikke
HER

 

 

 

 

#potetsuppe #suppe #hjemmelaget #pepper #salt #blomkål #gulrot #purreløk #poteter #middag

4 kommentarer
    1. Suppe i vindfulle kalde dager er knall 🙂 Jeg åt jo bare suppe i mange uker når jeg knakk ”kjeften” og måtte gå med kjevelås 😀 Men skrev aldri ned oppskrifter, selv om jeg ble sabla kreativ på suppelaging 😀

      1. Kanskje du må dele noen av suppeoppskriftene du da???? 😀 Supper er godt! Selv om det ikke var så godt for deg – knekke “kjeften” er ikke behagelig akkurat………………

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg