holder pusten

Når 
vaskemaskina
muligens
tar
kvelden………….

Ja,for de rareste og kraftigste lyder kommer fra nedre del av vaskemaskinen i kjelleren.

Og i begynnelsen hørtes det ut som hundre måser skeit på taket samtidig.

Deretter var det som om det var en jern-reim som blei dradd frem og tilbake i bunnen av maskina.

Er det mulig, tenker jeg?

 

Først FIRE nye sommerdekk som kostet i hau og donger…………..
Dog helt nødvendig utlegg!

Så rare lyder fra bilen og muligens motor-havari……….

Så gressklipperen som nesten gjekk av med et brak, men var reparerbar:-D

 

Og nå…………..vaskemaskina…………..

 

 

Det bråka så fælt at jeg holdt pusten……

Resonnere meg frem til muligens årsaker?

 

Åpner filteret nede på sida, da jeg vet at jeg skal gjøre det av og til for å sjekke om det ligger ting og tang der………….. tømme for rusk og rask liksom…..og vet det er lenge siden jeg gjorde det, og ut ramler en liten mynt.

Hvor har den ligget ?

En mynt til besvær…………?

Er det mynten som har vært årsaken til svettetokter og at tusenlapper nesten har dradd sin vei før jeg har pustet ut inhaleringen?

Ser iallefall ut til at den har ligget en stund i maskinen, kanskje………..

 

Jeg lukker filteret, tar ut klærne som er vasket og går stilt ut.

 

Bestemmer meg for ikke å bruke vaskemaskinen på noen dager.

Må roe ned før tusenlappene flyr igjen.

 

Så er det på tide med den store testen.

 

Og i skrivende stund holder jeg nesten pusten, for maskina den går sin gang i kjelleren, og det kommer foreløpig INGEN klunkende og ødeleggende lyder.

Var det denne lille mynten som forårsaket en hel “sesong” med økt stressnivå i mennesket, og gjorde at økonomien falt i grus, liksom?

Ja, sånn er det med den saken.

 

Det er slik at ei høne blir ofte til “hundre og ei høns”
🙂

 

Foreløpig er det rolige svingninger i kjelleren, og tusenlappene har tatt pause, enn så lenge 🙂

 

Det var godt å ta pause fra kles-vasken for å oppdage at dagene jeg har brukt til å grue meg for prøvekjøring og evt nytt kjøp, var ubegrunnet hele veien.

Men det var ingen som visste det da!

😀

 

Sånn er det………. jeg er flink til å lage meg tankestress og tankekjør som er ubegrunnet, når man blir etterpåklok.

 

Ja ikke sant;
ETTERPÅKLOKSKAP
er kjekt det!

 

Da skal jeg i kjelleren og hente opp nyvaskede klær og henge ut i den friske vår-luften 🙂

 

 

 

#tankekjør #ubegrunnet #vaskemaskin #etterpåklokskap #tankestress #holderpusten #mynttilbesvær

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg