hjemmelaget

PIZZA

Kjempegod rett og slett!

Deigen :

1 tsj gjær
1/2 tsj salt
2 SS olje
1 neve havregryn
1 neve kruskakli
1 dl lunkent (litt varmere enn lunkent) vann
Firbramel blandes i og brukes til å elte deigen fast og fin.
La den heve 20 minutt – eller mens du lager sausen

Fyllet :

rester av champingjong og purreløk
1 charlottløk
1/2 båt hvitløk hakket
1 ss melange
1/2 pakke hakkede tomater med chili
2 ss mais
bres alt sammen og tilsett deretter hakkede tomater –
tilsett blandingskrydder eller annet krydder.

Jeg hadde hambyrgerrygg i kjøleskapet som jeg skar opp og la på toppen.
Deretter ost 🙂


Deigen blei litt for stor for min plan, og da rullet jeg bare til et rundstykke og strødde litt ost på toppen.
Kjekt å ha til i morgen tenker jeg 🙂


Ovnen på 200 grader og steketid ca 10-15 minutter.

Mmmmm  virkelig god pizza!

 

 

 

 

 

 

#pizza #hjemmelaget #ost #hvitløk #hamburgerrygg #hakkedetomater #godpizza

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg