detox

Nå ble det full skjerping plutselig.

Tenke litt sunt fremover 🙂

Skal drikke et slikt glass HVER dag fremover – og se hva det kan gjøre for meg.
Har droppet PEPSI MAX som jeg er avhengig av – og vil starte der.

Akkurat der – med kutt av brus og innhugg av grønn juice.

Eller – det blir jo de vakreste farger av disse frukt og grønnsaker under her 🙂

 

 

Appelsin =
rik på C-vitamin
Vitamin B, også kjent som tiamin, bidrar blant annet til normal energiomsetning og hjertets normale funksjon.
Vitamin E fungerer som en kraftig antioksidant som beskytter cellemembranen mot frie radikaler.
Kalium bidrar blant annet til å regulere væskebalansen i kroppen, samt vedlikehold syre- og basebalansen
Kalsium er en av de viktige byggesteinene i skjelettet og en viktig komponent i støttevev.
Magnesium bidrar blant annet til omsetning av sukker og forbrenning av karbohydrater, i tillegg til energiproduksjon kroppen kan benytte seg av.

 

Sitron =
bl.a. full av C-vitaminer og de sterke antioksidantene sitrusflavonoider – virker vanndrivende og tilfører kroppen energi.


Søt paprika =

Inneholder bl.a. A og C- vitamin


Eple =

Det er mange gode helseeffekter ved å spise epler. Studier viser at epler kan beskytte mot hjerte- og karsykdom, diabetes type to, astma og noen typer kreft. Epler kan forebygge vektøkning og forbedre lungefunksjon. Epler er rike på sunne plantestoffer, blant annet flavonoider, der mange virker som antioksidanter. Epler er også rike på helsebringende fiber, og inneholder vitaminene C, E og B6, samt noe kalium og magnesium.


Babyspinat =

Spinat er en svært næringstett bladgrønnsak. Blant annet inneholder spinat viktige mineraler og vitaminer for en velfungerende kropp.I tillegg kan spinat gi deg mer energi, forsterke immunsystemet, forebygge kreft og hjertesykdom, senke høyt blodtrykk og stilne sult.  Spinat er med andre ord litt av en mirakelplante.


Rødbeter =

Proppfull av antioksidanter.
Antioksidantene er gull verdt for oss mennesker. De beskytter cellene mot frie radikaler og dermed skadelig nedbryting, samtidig som de kan forebygge hjertesykdommer, visse typer kreft og demens.
Den inneholder masse C-vitaminer og kan være en viktig kilde til mineraler som fosfor, kalsium og jern.


Brokkoli =

Kalorifattig og rik på kostfiber. Drømmematen om du prøver å redusere vekta eller bare holde den nede.
Kostfiber gjør at du føler deg mett raskere, bidrar til god fordøyelse, forebygger forstoppelse og balanserer blodsukkeret. Om du sliter med at du rett og slett spiser for mye, vil kostfiberet i brokkolien også bidra til å få en slutt på det.
Brokkoli er rik på både A-vitamin (betakaroten) og K-vitamin, og denne kombinasjonen kan være spesielt nyttig for å opprettholde en god D-vitamin-balanse.
C-vitamininnholdet er en annen super grunn til å få mer av den grønne grønnsaken inn i kostholdet.
Du får også i den en god dose kalium, jern, magnesium, sink, selen og mangan.

Man får alt hva man trenger i ett slikt glass!

 

 

 

#juice #fruktoggrønt #sunt #cvitaminer #antioksydanter #detox #rensekroppen

6 kommentarer

Siste innlegg