50 pluss

NEDTUR ELLER OPPTUR

 

En viss alder er passert.

Du er plutselig 50 pluss!

Hva skjera baghera?
Hva er verdien på en 50 pluss?

Om jeg ville forandret mitt liv totalt, ville jeg bli prioritert på lik linje med en person på 25 år?

Halve alderen fra min?

I jobbsøkende, ville jeg blitt prioritert med mine utdannelser og erfaringer, i forhold til en med nyutdanning og med null erfaring?

Jeg som er 50 pluss og ikke har mange årene igjen i arbeidslivet?

Tanker som kommer……………
Og jeg må jo si jeg blir skremt av mine egne tanker når jeg forstår at jeg ikke har hele arbeidslivet foran meg lenger, men bare “noe år til”

Men, jeg HAR jobbet hele livet mitt !

Er det stengt for meg?

Barrikadert på alle fronter?

Hmmmmmm

Saken er jo at jeg glemmer at jeg er 50 pluss….
For jeg ser ikke på meg selv som “gammel”

Hva er gammel i dag?

Og det er vel det positive i det hele, at jeg glemmer at jeg er 50 pluss.

Kroppen kan jo fortelle meg masse – pga uføretrygd og revmatiske lidelser……


Men, det kan jo de som er yngre også havne i…..
Ikke bare alder ligger i de to orda;
uføretrygd og revmatisme.

 

Ta sjansen på en 50 pluss?
Ja det synes jeg du skal gjøre!

Vi er sterke, aktive, målbevisste, fulle av erfaring og sist men ikke minst, vi er vakre på innsiden og utsiden.

FEMTIPLUSS!

Vi er en utsprungen vakker rose.

Nedtur eller opptur?


Hmmmmm
Vi havner her alle som èn, før eller senere, og vi må gjøre det beste – hver enkelt av oss.

Ta vare på oss selv, se oss selv som den beste utgaven av oss – heve hodet og møte dagene.

Jeg vet om mange vakre roser som ikke var heldige å bli 50 pluss – og jeg tenker på hvor vakre de hadde vært om de var her i dag  <3

Stå deg vel du vakre!

 

Alder har blitt bare et tall i vår hverdag.

 

 

 

#stådegvel #alder #femtipluss #rose #nedturelleropptur #helelivet #arbeidskraft #hvaergammelidag #vakkerutsprungenrose #aldererbareettall

16 kommentarer
    1. Ja, alder er bare et tall! Og det du nevner her, om at 50+ ofte blir tilsidesatt i arbeidslivet fremfor en på 25, det er veldig rart synes jeg. For en på 50+ har jo mye mer erfaring, både fra arbeid og livet generelt, og er tryggere på seg selv og på andre. Men likevel er ikke det så attraktivt.
      Jeg føler meg ikke som 50, annet enn i kroppen kanskje. Og jeg er kronisk syk. Men de fleste jeg kjenner på min alder og eldre, er jo i full jobb og vel så det. Jeg skulle ønske jeg også jobbet litt, men det ville ikke blitt særlig vellykket. Uansett, her var mye bra reflektert ♥ Vi skal være stolte av å være 50+ 😀

      1. Ja vi skal være stolte og ta med oss deet vi har lært og akseptere det som er – jobb eller ikke – eller……… man skal ikke måtte akseptere alt her i vernden liksom 🙂 Ønsker deg en god mandag!

    2. Nå blir jeg rørt her. Du sier det med sjel og hjerte, og ikke bare ord som kommer ut av en penn. 🙂 Jeg kan jo legge til at du føler deg ikke en dag over femti når det har gått et par tiår til. Men i de ti-årene der må hver dag nytes og taes vare på. For de går så innmari fort. 🙂 Tusen takk for en flott filosofering i morgenstunden 🙂 <3

      1. <3 <3 <3 åååå tusen takk! Og dine kommentarer tilbake enten det er her eller på FB er jo gull verdt og rett fra levra hehehe 😀 Ja det kommrer rett fra sjela og hjertet dette her 🙂 Det er litt meg det 🙂 Glad du likte innlegget! God mandag til deg, Jan! 🙂

      1. Ikke sant! Man må prøve kutte ned på de begrensningene man har satt seg tenker jeg 😀 Ønsker deg en flotters mandag kjekke du <3 klem

    3. Herlig innlegg! Jeg er veldig glad for at jeg har blitt 50+. Som du sier så føler man seg ikke så “gammel” i hodet, men kroppen sier litt ifra både utseendemessig og ellers. Også de grå håra.
      Men jeg har vel sjelden hatt det bedre med meg selv, enn jeg har nå. Godt med all erfaring både på godt og vondt, som har formet meg til den jeg er.
      Også håper jeg at de neste 30 åra ikke går riktig så fort 😉

      God søndagskveld! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg