vintertid

SØNDAG
og klokka er skrudd EN time tilbake.

VĂŠret er strĂ„Ă„Ă„lende – og etter jubileumskonserten har jeg sovet som en stein.

Jeg er klar for tur!

Avreagere – fĂ„ ut all spenning som har satt seg i kroppen – med all fokus som har vore pĂ„ jubileumskonserten vi hadde med koret i gĂ„r 🙂

STORETUA
592 MOH
OG
RØDDALSHORNET
563 MOH

En tur som tok ca 4,5 timer.

Opp fra LeikongsĂŠtra og ned via RĂžddalshornet.


Det blei skikkelig vinter oppe i fjellet rett og slett 🙂

Herlig!!


Utsikt heilt til Sédalen 🙂


Vi koser oss i stillheten, og mens jeg gÄr her, gÄr sangene jeg har terpet pÄ i evigheter gjennom hodet




jamdadidamdadidamdadida ÄÄhÄhÄhÄhÄÄÄÄ
Ding dong ding dong

..


Det er sÄ vakkert <3


SĂ„ er vi oppe ved #Storetua og vi er ikke alene i fjellet selv om jeg startet klokka 1005 fra LeikongsĂŠtra. Folk er tidlig ute og nyter dagen i fulle drag 🙂
Iallefall vi som liker Ă„ vĂŠre ute i fjellet 😀


Men vi stopper ikke her, for vi skal gÄ alle vardane til endes.
Det er dette som er sĂ„ flott nĂ„r man kommer opp til Storetua – da ser man varder sĂ„ langt Ăžyet kan se <3


SĂ„ er vi pĂ„ motsatt ende 🙂  
Stien gÄr videre her og man kan fortsette og gÄ til GjÞna/Saursegga herfra.
Men, ei dame jeg traff tipsa meg om Ä gÄ retur over 
RÞddalshornet og ned til Leikong, og der har jeg ikke vÊrt fÞr, sÄ da innstilte jeg meg pÄ det.


GjÞna/Saursegga er den kanten i fjellet pÄ venstre side mot havet som du ser.


Men vi snur nesa motsatt og gÄr tilbake forbi vardane og tar sikte pÄ RÞddalshornet.
En person har gÄtt den stien fÞr i dag, sÄ jeg ser spor i snÞen.
Hund og menneske fĂžlger de spora hele veien til RĂžddalshornet.
Og til en annen gang sĂ„ kan jeg veien 🙂


Men vi mĂ„ fĂ„ i oss energi fĂžr vi tar fatt pĂ„ neste topp – og #kakao ute i kulden er mega-topp eller som jeg sa her en gang #tipptopplollipop  🙂


Hele turen mĂ„les til overkant av 14 kilometer – og man kjenner jo selvfĂžlgelig det pĂ„ kroppen






Men man mÄ tÄle litt nÄr man fÄr slike fantastiske bilder som dette i fjellheimen.


Vi kom fra fjelltoppen du ser bak der 🙂


Og nÄ er vi heldigvis like ved
Rþddalstoppen 🙂


Framme!

Da er det bare nedover igjen.
Det er glatt her og der og man mÄ gÄ forsiktig.
 


Vi skal gĂ„ ryggen ned her, og her hadde mange gĂ„tt fĂžr oss, sĂ„ her var det tydelig sti 😀


Berre lekkert dette her 🙂

En slik tur kjennes pĂ„ kroppen som sagt, og man blir sliten 🙂
Men man fĂ„r ikke en fjelltur gratis – uten Ă„ bruke litt av seg selv 🙂
MESTRING!

 

 

 

#natur #fotografering #storetua #rÞddalshornet #vintertid #vinter #frostute #foto #shetlandsheepdog #hundenLeia #snÞ #kaldtute #sÞndag #fjelltur #naturfotografering #hobbyfotograf #liveterbestute #fitbit #titusenskritt #gÄtilmÄnen #norskukeblad

20 kommentarer

Siste innlegg