tannlege

SĂ„ har man tannlege-skrekk
..
Skal man droppe Ä gÄ til tannlegen da?
For det blir jo ikke bedre den dagen du da virkelig MÅ
til tannlegen 🙂

Nei, sÄ jeg fÄr innkalling hvert Är, og gÄr til timen.
Livredd!

Jeg har tannlegeskrekk sÄ det holder.
Men heldigvis har jeg en flink tannlege.

Og i Är som sÄ mange Är fÞr,
hadde jeg NULL HULL!

SÄ, det hjelper Ä gÄ hvert Är.
Jeg tenker det er bedre Ă„ ta utfordringen med Ă„ sette seg i stolen denne ene gangen i Ă„ret, enn Ă„ utsette til den dagen man sitter med tannverk og mange hull



Og har vondt – og MÅ gĂ„ fordi man har utsatt det over lang tid.

Dette vet jeg, for jeg var en av de som ikke gjekk til tannlegen pÄ 
hele 10 Ă„r!
 TI ÅR!

I dag har jeg vĂŠrt der og fĂ„tt pusset og stelt mine tenner og fĂ„tt bekreftet NULL HULL 😀

ForhĂ„pentligvis ett Ă„r til neste gang 🙂

 

 

 

 

#tannlegeskrekk #tannlege #nullhull #tenner #onsdag

24 kommentarer
    1. Den beste fĂžlelsen nĂ„r jeg er hos tannlegen er akkurat den beskjeden der. 😉
      Jeg har ikke tannlegeskrekk, men gleder meg aldri for det er ubehagelig og noen ganger vondt. Men som deg fÄr jeg innkallelse en gang i Äret.
      Dyrt ja, men kan bli dyrere Ä ikke gÄ. Det burde vÊrt frikort her ogsÄ etter en viss sum.
      Tannlegen min kurerte meg litt for Ă„ si at det er dyrt. Han spurte meg hvor mange ganger keg fiksa hĂ„ret? Og om det kosta en del det ogsĂ„ 😉 Han hadde jo helt rett. Bruker mye mer penger pĂ„ hĂ„ret enn tenna 🙂

    2. Jeg gĂ„r ogsĂ„ en gang i Ă„ret..og som regel er det null hull ja..alltid deilig det.. Men jeg har ikke tannlegeskrekk..heldigvis 🙂 SĂ„ fine rĂžde regnsko/stĂžvler du har ..og veeeeeeldig hvite tenner..hehe.. Klem <3

    3. heldige du :=) jeg har tannlegetime i morgen og jeg svetter bare ved tanken,men som du sier .Bedre Ä gÄ hvert Är og ta onden ved rota fÞr det utvikler seg om en skulle vÊre uheldige og ha hull :=)

    4. SĂ„ bra at du hadde null hull! Jeg har ikke tannlegeskrekk men jeg synes ikke det er sĂ„ gĂžy Ă„ gĂ„ dit heller, i frykt for hva som kan skje… Jeg blir ogsĂ„ innkalt og synes det er en grei ordning. SĂ„ slipper jeg Ă„ ringe selv…

    5. Jeg er like redd som deg omtrent. Og gĂ„r ogsĂ„ hvert Ă„r. Det er stort sett null hull da 🙂 Slipper Ă„ lide. Ser over og har oversikt hvert Ă„r 🙂 Og pusser og pusser 🙂 klem<3

    6. Årh, det er grusomt Ă„ gĂ„ til tannlegen, hilsen ei til med tannlegeskekk. Flinke du som klarte Ă„ gjennomfĂžre. Og du har sĂ„ rett, det er bedre Ă„ gĂ„ jevnlig og fĂ„ pusset og sjekket, fremfor Ă„ vente til det virkelig mĂ„ gjĂžres.
      Jeg har alltid hatt jevnlig innkalling, og jeg ble sĂ„ lykkelig for mange Ă„r siden, da tannlegen min kunngjorde at jeg har sĂ„ fine og sterke tenner at jeg ikke trengte Ă„ komme oftere enn hver 18. mĂ„ned. Beste nyheten jeg noen gang har fĂ„tt innen tannhelse 😉
      Den ene gangen jeg faktisk hadde et hull, for mange mange mange Ă„r siden, da presterte jeg Ă„ svime av. SĂ„ jeg tror tannlegen min er like glad som meg for at jeg ikke trenger Ă„ komme dit sĂ„ ofte 😉 Hehehe 😀
      Herlig med null hull. Regner med det fortsetter sÄnn. Og nÄ kan du nyte at det er et helt Är til neste gang <3

    7. Ja du er jammen flink..skulle vĂŠrt der jeg ogsĂ„..men utsetter og utsetter…..:-) Den skrekken har ikke jeg klart Ă„ slippe…

    8. Herlig Ă„ komme ut fra tannlegen med null hull! Det er en lettelse! Kjenner meg veldig igjen i tannlegeskrekken, men som du sier, hjelper det ikke Ă„ utsette. Ha en fin dag!

    9. Toini: Jeg forstĂ„r hva du mener ………….. men jeg har valgt Ă„ hoppe i det. Og fĂžler meg hjelpelĂžs der i stolen mens de roter inne i munnen………. livredd for Ă„ fĂ„ vondt!

    10. HeidiElise: Ikke sant………. om man ser det pĂ„ den mĂ„ten………… sĂ„ gĂ„r vi oftere til frisĂžren enn til tannlegen – sĂ„ prisen blir opp i opp kanskje 😀 Vedlikehold pĂ„ tennene er iallefall viktig tror jeg – for hvis ikke kan det virkelig bli dyrt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg