mage

Var det frukten?

Fþrste nattevakt etter ferien – onsdag til torsdag.
Gledet meg til Ä ta fatt pÄ jobb igjen!
Det betyr at ferien har vore topp 🙂

Jeg pakker med knekkebrĂžd og ost, masse frukt og noe energidrikke og en energi-sjokolade.

Melon og nektarin stod for det fruktige.

Klokka hadde ikke blitt mange  – sĂ„nn 23.00 da jeg fĂžlte meg rar i magen.
Hadde spist melon.

Og magen blei rarere og rarere.
Og jeg spiste bÄde knekkebrÞd og nektarin og drakk te for Ä holde magen i sjakk



Mageknipe og full underholdning i tarmsystemet.
Ikke noe kvalm.
SĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„

DiarĂš!!!!!!!

Var det nektarinen eller vannmelonen?????

Hver halvtime var det Ä lÞpe pÄ do.
SĂ„, natten gjekk fort til slutt.
Under rapporten til dagvakta mÄtte jeg ogsÄ lÞpe.
BÄde jeg og hun var sikker pÄ at det var frukten

.

Hjem og legge meg og forberede meg pÄ neste natt.
For den regnet jeg med at jeg skulle ta, og ville bli bedre.
Men
. var uendelig slapp, hodepine og kvalm..

SÄ fikk jeg melding fra jobb at jeg ikke fikk lov Ä komme pÄ neste nattevakt pga 48 timers regelen.
To brukere hadde hatt oppkast og diarĂš!
Sþren – da var det ikke frukten som gjorde det.
Jeg hadde fĂ„tt “sjuka”.

Og jeg som dro rett hjem og kastet nektariner og oppskÄren vannmelon rett ut bak huset!
Jaja
.

Tenker at jeg gjÞr som alltid; vasker hender og spriter nÄr jeg er pÄ jobb og vasker hender nÄr jeg er hjemme, som vanlig.
Renslighet er kjempeviktig!
Men om det er luftbĂ„ret sĂ„ er det ikke sĂ„ enkelt – og har man vĂŠrt pĂ„ butikken og handlet og tatt i handlevogner og ditt og datt
.
Ja
. hvem vet
.

NÄr jeg tenker etter sÄ tror jeg ikke jeg har hatt diarÚ fÞr.
Bare oppkast



Og denne gangen  – blésj!

I skrivende stund har magen/tarmene sin egen konsert

..
Men jeg er ikke sÄ dÄrlig lenger som jeg var i gÄr og i natt

Men er fortsatt kvalm uten Ă„ ha kastet opp.
Heldidvis har jeg ikke “begge veier”   heheh
Ille nok med EN vei.

HĂ„per dette snart er over

..
Jeg er bedre, fĂ„r i meg mat og drikke – sĂ„ – det er ikke SÅ ille fatt med meg 🙂
Men det er kjedelig – null kontroll liksom 😀

Jeg har tenkt pÄ alle jeg har mÞtt de siste FEM dager da det ofte gÄr FIRE dager fÞr smitten gir utbrudd fra person til person.
Jeg vet ikke





Usj!

NĂ„ er jeg forhĂ„pentligvis ferdig med det verste 🙂
Har holdt meg til knekkebrþd og vann og litt pepsi max 🙂

HÄper DU unngÄr denne sjuka!

Ønsker deg en herlig fredag!!!

 

 

#diarĂš #sjuka #fredag

21 kommentarer

Siste innlegg