før i tida

 

 

 

TANKESPINN

Eg trur det var bedre før.
Eg trur det var tryggare før.
Eg trur det var enklare før.

Før…….
DĂĽ eg vaks opp.

Vi hadde ikkje mobiltelefonar, internett, tusen tv-kanalar.

Vi hadde BarneTV – mandagsfilm – tirsdagens fjernsynsteater og fredagens detektime.
Laurdagens tv-underhaldning og søndagsmatinè.
Noko for ein kvar smak.
Den gongen.

Laurdagens radioteater/høyrespel.

Eg vart fortalt at i framtida skulle ein kunne bruke plastikk-kort ĂĽ betale med nĂĽr ein handla. Nokon hadde lest seg frampĂĽ der.
Vi sĂĽg filmar som var framtidsbaserte, og den framtida har passert for lenge sida.

Tida og utviklinga.
Eg meinar fortsatt at det var bedre dĂĽ eg vaks opp.

Vi merka den nye tida.
Der det vart lettare i heimen.
Vaskemaskine og oppvaskmaskine.
Ein ny kanal pĂĽ TV.

Det  vart lettare for generasjonen FØR meg, og det vart lettare for meg.
Ny teknologi seig pĂĽ.
Sakte…..
Det kunne vi tåle – og lære.

Vi var meir sjølvstendige – strakk grenser – og våre foreldre måtte plutselig godta litt meir.
Forhold vart meir lovleg utan for ekteskap.
Samboerskap – homofili.
Sakte men sikkert gjekk det seg til.

Skilsmissene økte.
Og det var ikkje noka positiv utvikling egentlig.

Men vi hadde det bra – i mine auge.

Vi var frie.
Valg av utdanningar var mange.

Ingen kunne sjĂĽ for seg dagen i dag.

Alt er teknisk.
Mine gutar er fødde pü 90-talet og veit ikkje om noko anna enn denne teknologiske verda.

Det er ikkje negativt det.

Men……..

Og vi har klart ü følge med pü utviklinga vi som er foreldre no.
Men generasjonen før oss – dei er ikkje vidare begeistra for alt som skjer.
Dei kan klare mykje av dette med internett – men – når du skal klare alt utan å snakke med andre menneske.  Og snart er det datastyrt – alt.

Er det slik det blir?
Ein robot?
Talemaskiner som svarer deg pĂĽ det du lurer pĂĽ?
Inga trøystande hand som stryk deg over arma.
Inga hand ĂĽ halde i?
Berre ein knapp å trykke på……

Ja…..
Eg synes nok det var bedre før, sjølv om mykje av det som har skjedd og utvikla seg i dagens samfunn er bra.

Ei vanvittig reise pĂĽ kort tid egentlig.

Eg håper berre dei unge – ungdomen og barna i dagens samfunn klarer følge med.
Tenkjer pĂĽ indre verdiar og ikkje berre pĂĽ det ytre og dets verdi.

Og det mĂĽ bli eit anna innlegg ein gong.
Men klarte ikkje heilt å dy meg utan å skrive litt….
Sjokket over kva unge jenter, spesielt, gjer med kroppen sin og ansiktet sitt.
Dei ser ut som dokker alle saman, med rompeinplantat og andre inplantat.
Presset over å være “vakker og vellykket”

Nei, takke meg til den tida vi var som vi var.
Vi var iallefall litt meir nede på jorda……
Selvfølgelig – vi hadde ikkje dei muligheitene dei har i dag.
Men……..
VÌre vakker i seg sjølv.
VĂŚre vakker i dag!
Stå for den man er – finne sjølvtilliten utan å være avhengig av alle “likes” som skulle komme rullande inn.

På ein måte savnar eg den tida som var – for den var kjekk.
Men – er glad eg er her i dagens samfunn – sjølv kor travelt det er med alle dingsebumser og oppdateringar heile tida.

I dag er alt eit stort høgdepunkt.
Finne noko som kan toppe seg gong pĂĽ gong.

“Før i tida” toppa det seg med skulefri – fredagen og detektimen – laurdagen med Dizzie tunes – mandagsfilmen om et var ein stor film – og søndagsmatineen for min del.
Radioens høyrespel.
Samling av venner ein laurdagskveld – dans på lokalet – søndagskinoen – ……

Eg veit at den tida ikkje kjem tibake og det er greit, men eg har verdiane fra den tida i meg.

Alt var ikkje bedre før – men vi hadde meir tid.
 

 

 

 

#føritida #fortid #notid #framtid #tankespinn #foto #bilde #ungdom #voksen #internett #digitaleverden #blogg #utvikling

16 kommentarer
    1. et godt innlegg og jeg er sü enige med deg,flere ganger har jeg sagt att jeg synes litt synd i barnebarna vüre som veks opp i dag,jeg hüper bare att dei vil greie seg som best dei kan,men ja det var bedre før i tiden pü mange plan selv om mye er enklere i dag :=)

    2. SĂĽ enig med deg….og det var bedre før..pĂĽ mange mĂĽter…men selvfølgelig har mange ting ogsĂĽ blitt enklere nĂĽ…Men det gjelder ĂĽ følge med…flott innlegg! ha en god dag!

    3. Jeg tror det var mye som var bedre før, og noe som er bedre nå. Jeg er selv glad for at jeg vokste opp når jeg gjorde 🙂 Hadde det fint jeg 🙂

    4. Ja, det er så sant. Vi hadde bedre tid den gangen vi var små. I dag haster vi rundt uten stopp. Jeg satte meg like godt ned for å lese litt en stund jeg. Koselig å titte innom bloggen din. Klem 🙂

    5. Helt enig i at jeg ogsĂĽ tror mye var bedre før. Da de før meg samlet seg hos naboen lørdagskvelden – for de hadde TV. Tror med alt som har skjedd og skjer sĂĽ fĂĽr vi et stadig kaldere samfunn. Vi ser hverandre nesten ikke lengre, folk generelt. Enten venner som bor for langt unna, eller automatiserte dingser nĂĽr en handler eller skal gjøre noe. Det gĂĽr ogsĂĽ alt for fort. Arbeidsmarkedet rekker ikke følge med. Sukk.

    6. Smiler 🙂 NĂĽ har du filosofert og hatt en flott tankereise bakover i tid 🙂 Jeg var pĂĽ en konferanse for alle eldrerĂĽd i hele nordland pĂĽ fredag. Det var en ung dame pĂĽ 85 ĂĽr som holdt foredrag “Å bli gammel uten ĂĽ bli det”. Hun forelsket seg forresten i en alder av 82 ĂĽr. Men hun kom med et flott innspill: “Skriv ditt liv”. Det slo meg at nĂĽ var du i gang med det faktisk 😀 Tenk pĂĽ det litt, selv om du bare er ungjenta ennĂĽ 🙂

    7. Toini: Tusen takk, Toini 🙂 Ja mye er bra i dag men jeg føler det gĂĽr liksom litt for langt………. det gĂĽr mot stupet………..hehehe ikke helt da……… men det gĂĽr fort og kravene er sĂĽ store for de yngre i dagens samfunn…………………………….

    8. fruensvilje.blogg .no: Ja jeg er enig. I den tiden det var slik passe tilrettelagt med bĂĽde vaskemaskin og oppvaskmaskin var alt greit. Noe er godt med bĂĽde internett og mobiler og data og alt………. men det har blit ALT ogsĂĽ………………. Jeg synes ogsĂĽ synd pĂĽ de som vokser opp i dag………….men de vet jo ikke om noe annet…………….. vi vet mye vi !!!

    9. Et flott innlegg, Mette – et innlegg som setter ord pĂĽ det mange av oss tenker. Jeg er sĂĽ enig med deg! Alt var ikke bedre før, men en hadde tid – til hverandre ogsĂĽ! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg