ski på beina

TUR TIL
BONDALSEIDET
OG GÅ TUREN 
TIL ÅMDALSSKARET
I LAG MED
SUSANN

(Kjører til Ørsta og videre mot Sæbø – fra Kvalsvika kanskje sånn ca 1,5 time med bil)

Langrennski.
Ikke helt min greie,
da jeg hele mitt ten-åringsliv kjørte
slalom, og glemte helt
langrenn.

Men, i mitt voksne liv har jeg tatt frem 
langrennskia og prøver meg noen runder hvert år.
Jeg er som en nyfødt kalv, men kjenner at jeg har gjort dette
noen ganger før, så det er ikke helt kræsj lenger.

Vi våkner opp til en
strålende dag.

LANGRENN!

FJELLVETTREGLENE

 1 
Planlegg turen og meld fra hvor du går.

2
Tilpass turen etter evne og forhold.

3
Ta hensyn til vær- og skredvarsel.

4
Vær forberedt på uvær og kulde,
selv på korte turer.

5
Ta med nødvendig utstyr for å kunne
hjelpe deg selv og andre.

6
Ta trygge veivalg.
Gjennkjenn skredfarlig terreng og
usikker is.


Bruk kart og kompass.
Vit alltid hvor du er.

8
Vend i tide.
Det er ingen skam å snu.


Spar på kreftene og søk ly om nødvendig.

HA EN GOD OG SIKKER TUR!
 


Og her kommer VÅR tur på ski i dag:
Og vi er forberedt nok 😀


Joda, Susann ligger langt foran…………
Kløpper som hun er, på ski 🙂
Mine bakglatte smørefrie ski hadde ikke helt dagen i dag……….
Men farta er helt toppers for meg som er en pyse på langrenn.


Men her, vettu, koser vi oss.
Åmskaret innfrir.
Og her er det medbragt mat, gløgg, te…………
Kvikklunsj…..
Jepp!
Og strålende ver og temperatur.


Minusgrader merkes ikke så mye når man er i bevegelse og sola varmer 🙂

Så suser vi avgårde…………..
Eller rettere sagt, Susann suser avgårde.
Hun får frie hender til å fyke i veg, for jeg må ta det i mitt tempo, og kanskje er det noe som må fotograferes på veien også…………



Et par ventebilder – da Susann vil gå ei ekstra runde for føret er så lekkert.
Ja, jeg var fornøyd med mine bakglatte og sideglatte ski, så jeg ventet gladelig de minutta det tok for henne å løpe en ekstra runde i bratthenget.


En selfie før vi fyker avgårde i bilen, mot heim og hunder 🙂

Noen herlige timer i Åmdalen!

 

 

 

 

 

 

 

 

#skipåbeina #langrenn #langrennski #åmskaret #åmdalsskaret #bondalseidet #ørstaskisenter #turvenner #fjellvettreglene

 
 

20 kommentarer

Siste innlegg