minnebok

 

 

MINNENE

Jeg har en pose med minner.
Morsomt å ta frem.


Jeg har alltid elsket å lese.
Fr. Detektiv Nancy Drew
Gulltopp
Bobsybarna
Lykkebarna
Hardy-guttene
og mange flere.

Minnebøkene.
Den herlige tiden.

Hoppe strikk
Paradis
Hoppe tau
ja… alle leikane vi hadde som barn.


Et av konfirmasjonsbildene fra fotograf etter den store dagen.
Den gang likte jeg ikke dette bildet og det blei aldri forstørret.
Men i dag synes jeg det er fint da 🙂


Smykker vi jentene fikk av bestefar når han kom hjem fra Portugal. 
Han var glad i å reise og vi jentene fikk alltid noe fint fra ham 🙂

Og all korrespondanse.
Jeg elsket å skrive brev og FÅ brev!

De typiske minnebøkene og det vi skrev i de:


Vi spilte mye kort, meg og Marita 🙂
Svarteper og masse annet 🙂


Tror dette er året 1979 (eller1978)
Vi er på Fredtun folkehøyskole i Stavern, på stemne via frikirken.
Det var i august – før skolen starter.

Midt i bildet som nr 2 fra venstre i mørk bluse, det er meg. Med luggen langt ned i øynene.
Så er det Bente, Åse, Lillian og Hilde.


Dette har jeg tegnet en gang….


Og denne……
Ja det er et søskenbarn av meg som har tegnet.
Og jeg maste på ham lenge – tigget og ba – om å kunne få den tegningen.
For jeg likte den såååååå godt 🙂
Fikk den til slutt da….  hehehehehe

Han blei sikkert lei maset 😀

Artig å ta frem av og til.
Om ikke alt var bra før, så var det meste bra iallefall.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#gamledager #thegoodolddays #minner #minnebok #blogg 

14 kommentarer

Siste innlegg