litt forskjellig

Hei!

For tiden er jeg inne i en maleboble.

Ble uten først å tenke over det, inspirert av en dame fra Tromsø.

Jeg fikk en melding på messenger på FB.
Hun ville prøve igjen, sa hun……
Og jeg forstod ingenting.

Så las jeg meldingen og det begynte demre for meg.
Jeg hadde avvist en venneforespørsel fra henne (jeg visste jo ikke hvem hun var da) og hun ville sende denne meldingen og håpet hun ikke presset seg på.

Så forstod jeg hvem det var!!!
Åh herregud så morsomt og herlig <3

Elin – fra den sesongen vi jobbet sammen som stuepiker, på Lindstrøm hotell i Lærdal.
Sesongen mai – og utover sommeren og høsten 1985.
Elin fra Bergen!
Tenk jeg ikke koblet det!!!
Så klart må jeg godta venneforespørsel!!
Og der satt vi en hel formiddag og chattet på nettet og hadde sååååå mye å dele 🙂

Og Eli n bor i Tromsø og har bodd der mye av sitt voksne liv og kommer aldri til å flytte derfra, sier hun. 
Hun MÅ ha snø <3

Ja det var historien og ut fra dette møtet på nettet gjekk jeg rett inn i malemodus.
Skal dele bildene en dag 🙂
De har mye god og lys farge i seg.

Så har jeg ikke fått gjort så mye annet.
Når jeg er i denne boblen, blir jeg ganske sliten av all energien jeg tømmer ut av meg 🙂
Energi som går rett inn i bildene.

Men tirsdag var jeg på korøving, onsdag var jeg på spinning, en liten tur i Ystevika og jeg malte og var på kino. “KONGENS NEI”.

Jeg har fortsatt maling på fingrene, for jeg er midt mellom to bilder.

Jeg har et bilde fra mors hage – der epla faller til bakken nå 🙂
Og dette var søtt og godt og var med meg på korøving og ble pausematen min der 🙂

 

 

 

Så har jeg en video fra gårsdagens tur til #Ystevika.
Det er vindfullt ute og regn i lufta til tide.
Det var opplett under denn videoen 🙂
Men videoen blir opp ned ………….uten at jeg forstår hvorfor den blir det.
Den er rett vei ellers men blir lastet opp feil vei 🙂

 
 
video:yt

 

 

 

 

Så ta gjerne en titt innom @mettekalsvik på instagram og se den hehehe

 

 

 

#instagram #mettekvalsvik #video #ytmaks #blogg #littforskjellig #maleboble #dagen

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. he he en herlig liten filmsnutt ) jeg bare snudde maskine mi oppned jeg så det gikk fint ) var nok best å flytte litt på seg ja,kanskje ble du litt våt )
      Så koselig å komme i kontakt med tidligere kjente,ikke alltid en kan klare å huske alle i første omgang )
      Så du maler du ja da lever du nok i en egen boble,jeg prøver å få orden på 3 rom jeg,har jo fått ting og tang på dei rette romma men har litt rydding å gjøre ,gjesterommet ble ferdig i dag ))

    2. Sååå koselig da..og finne igjen venner!! Herlig! ja, vist man først begynner med noe..så blir man gjerne litt opptatt! hihih. Kos deg! Gleder meg til å se!

    3. Så deilig å komme i malemodus igjen 🙂 Blir nok fine bilder <3 Og så koselig med hun fra hotel-jobben 🙂 Koselig sånt <3 Jeg har også tatt opp igjen kontakt med noen sånne bekjente, moro 🙂 Klemmer og fin kveld <3

    4. Margrethe Hjertaas: Ja, nå har jeg malt over noen bilder og fått de nye og friske. Det er slik jeg gjør av og til med bilder jeg er veldig usikker på. NÅ er jeg fornøyd. Lyse fine farger og jeg er på en måte tom innvendig på en god måte.
      Ja nå nøster vi opp mange som jobbet på hotellet den sommern 🙂 Morsomt!!! Og det rare er at vi husker så mye 30 år bak i tid.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg