kaffe

RUNDEFJELLET

 

Turen i dag gjekk til Runde og GoksÞyra.

KjĂžrte ut til GoksĂžyra og parkerte bilen.

Ville gÄ til Rundevarden fra GoksÞyra.
Bruker som regel Ä gÄ opp trepet og til Rundevarden, men i dag ville jeg gÄ opp, en plass jeg bare har gÄtt ned.
GĂ„ turen motsatt 🙂


Herlige fossen ved mÞllehuset pÄ veien oppover.

Jeg gÄr over elva nÄr jeg har kommet opp bakken.
GĂ„r opp til disse ruinene.
Her har jeg kommet “ned” fra fjellet flere ganger.
SĂ„ stien vet jeg hvor er.


GĂ„r mot gjerdet her og igjennom.
Det er tydelig sti her, frem til vannet og fÞlger stien videre pÄ venstre side av vannet.
GĂ„r et stykke pĂ„ stien til jeg ser hvor jeg har kommet “ned” fĂžr, og tar av og gĂ„r oppover.
Her er det ikke sti, men ser dyretrÄkk og fÞlger de.


Det er tungt Ă„ gĂ„ oppover men jeg liker det 😀

Jeg er oppe pÄ fjellet og skal nÄ fÞlge sti innover ute pÄ venstre sida av fjellet her.
Toppen, Rundevarden,  er oppe pÄ hÞgste punktet  i bildet.
Her er det sti Ă„ fĂžlge langs kanten av fjellet.


GÄr forbi et par varder og der mÄ det fotograferes.
Selfie og utsikt ned til GoksĂžyra.


Det er morsomt Ä gÄ her.
Har som sagt bare gĂ„tt motsatt vei – sĂ„ dette er gĂžy!


Her ser vi ned til parkeringsplassen i GoksĂžyra.
Mange biler, og det viste seg i fjellet.
Mye folk pÄ tur!


Det er sÄ herlig Ä gÄ her.
Fjellvann man ikke ser uten at man gÄr her.
Utsikt over fjellet og rett mot Nerlandsþy og kvalsvika 🙂


Dette er vakkert!
Solen skinner og livet er herlig.
Mot slutten er det ikke sti.
Jeg kunne sikkert holdt kanten pÄ fjellet hele veien

.
Men jeg tok av og kom rett opp til Varden.
Men trÄkket rett i et hull som rakk til over kneet en plass og mÄtte ta det litt forsiktig.
NÄr en ikke vet hva som ligger under der en setter foten alltid, ja sÄ mÄ det kanskje bli Ä treffe noen hull av og til.
Jeg traff da ett i dag




Ingen skade skjedd!!!
Hehehehhe


Jeg er oppe ved Rundevarden.
Nydelig utsikt mot Ålesund.


Jeg gÄr fra Rundevarden, og fÞlger god sti,  og skal ned pÄ stien som kommer opp fra trepet.
Den lille toppen du ser midt i bildet ved hjelp av denne steinen, er der jeg kom fra, nemlig Rundevarden.


Det er flott utsikt bÄde til hÞyre og til venstre.
Det er vakkert i HerĂžy!


Rundebrua.

Mye regn har gjort at det er store vannmengder i fjellvanna.
Fint Ă„ fotografere 🙂


Vakre Runde.
Jeg gÄr stien pÄ motsatt side tilbake, mot Lundeura og Kaldekloven, og gÄr ned igjen.


 Stikker innom Inguna pÄ GoksÞyr camping.
Kaffe!!
Godt med en kopp kaffe og prat.

Det er fortsatt turister der.


De har alt mulig fint i kiosken.
Jeg falt pladask for den gule koppen – men de var flotte alle.

En herlig dag pĂ„ Runde er over – til neste gang.

 

 

 

#Runde #GoksĂžyra #Rundevarden #fotografering #sunnmĂžre #natur #kaffe #sol #sensommer #august #friluftsliv #turerifjellet #glede #mestring #GoksĂžyrcamping #selfie

10 kommentarer
    1. God morgen.Ja det var vakre bilder,en nydelig fin tur ) Da vi gikk opp etter brylupet lurte mannen min pÄ om vi skulle opp den veien,men jeg sa nei vi skal opp den veien du og jeg gikk ) men greit det og siden vi ikke er kjende der )

    2. SÄ flotte bilder! DEN utsikten! ja det har du jo pÄ alle turene dine..nesten..hihi. Ser ut som en herlig tur! Ha en god dag i dag ogsÄ!

    3. fruensvilje: Ja det er greit Ă„ vĂŠre litt kjent selv om det er nye stier 🙂 Jeg gikk ikke opp dit stiene deler seg…….. jeg gikk av stien og trasket ut i gresset og over elven………… og akkurat der er det ikke noe tydelig sti. Men oppe ved ruinene der – kommer sti frem. Det er flott Ă„ gĂ„ langs vannene 🙂 Den stien kommer man inn pĂ„ oppe ved lundeura ogsĂ„ 🙂 Mange muligheter pĂ„ dette herlige fjellet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg