tverrfjellet

LØRDAG

Og den starter med at solen titter mere og mere frem.

Da er det greit Ä slÄ flere fluer i en smekk.
Jeg liker det, Ă„ vĂŠre effektiv til tider.

SÄ da bestemte jeg meg for Ä bytte noe maling jeg hadde kjÞpt som jeg ikke egentlig trenger den store mengden av, ogsÄ tar jeg rett og slett og nyter solen og en tur til Hornseten, over tverrfjellet og Heid.

Som sagt sÄ gjort.

Det var ikke nþdvendig med lang bukse og ull





Men

..
Slik er det da
..
Bruker jo nesten alltid ull nÄr jeg gÄr turer.

Veret er helt nydelig – og jeg fĂ„r byttet maling og parkert bilen ved Aktivsenteret.

Skal gĂ„ opp “monsterbakken” til Tverrfjellet og videre til Hornseten og gjennom litt skog pĂ„ Heid.


Oppe det meste av “monsterbakken” og det flater litt ut.

Jeg er ikke ute etter en full fart tur.
Jeg skal nyte solen og det fine veret.
Jeg liker veldig godt Ä gÄ her pÄ Heid/Tverrfjellet og opp til Hornseten.
Det er sÄ flott utsikt over HerÞy kommune.
Og det er en flott tur de fleste kan fÄ med seg.


Humlen suser.

Herlig Ă„ sitte i stillheten og bare nyte.

Thon hotell ca midt i bildet.
Bebyggelsen er FosnavÄg.


Det henger flotte strikkede hjerter langs stien her.

Helt ytterst i havet der, kan du skimte kvalsvika der jeg kommer fra.

Jeg er kommet frem til stien som fĂžrer opp til Hornseten.
Her er det masse hjerter <3


Flott sti.

Her  er jeg snart oppe ved Hornseten.


Til venstre er RemĂžya og til hĂžgre er Voldsund.
Bru fra Ăžy til Ăžy.


Jeg rusler videre fra Hornseten og motsatt av der jeg kom opp.
Skal ta av stien lenger nede her og gÄ inn i skogen.
Mulighetene er mange pÄ dette fjellet.
Jeg vil se om jeg finner spennende sopper!!


Og jammen meg fant jeg masse spennende.


Jeg gÄr en stund i skogen.
Det er stier pÄ kryss og tvers.
Jeg fÞlger en sti, og kommer ut der jeg er halvvegs til Hornseten igjen, og rusler meg ned pÄ grusveien.
Nyter turen tilbake til bilen.

Enda en herlig dag <3

Bare Ă„ nyte!!

*Ønsker dere alle en super lÞrdags kveld*
 

 

 

#Heid #Hornseten #Tverrfjellet #stier #sopp #skog #natur #fjelltur #turerifjellet #friluftsliv #utsikt #HerĂžy #vakkert #lĂžrdag #august #sensommer #fotografering

16 kommentarer

Siste innlegg