minner

GJERDSVIKA

OG

SÆDALEN

 

Ja etter at ting og tang var utrettet i heimen, kom trangen til en tur ut.
Det småregner – men det skulle ikke bøtte ned heller da.

Så kom det for meg at jeg måtte ta meg en tur til Gjerdsvika.
Der mine ekstrabesteforeldre bodde.

Jeg ville gå turen til Sædalen og etterpå besøke gravene.


Det første som møter meg langs grusveien oppover mot Sædalen, er en stor flott sopp.

 

 


Det er nok av revebjeller rundt om.


Runder svingen mot Sædalen.
Her har jeg mange minner fra barndommens år.
Da vi gjekk opp hit på tur eller for å plukke blåbær og multer.
Moderen har et bilde der hun og bestemor og bestefar sitter på gelenderet  her i svingen.
Mamma er da sikkert 17-18 år 🙂


Det er fint her oppe.

Et mosegrodd hjerte <3

Her har det kommet opp skilt hvor den grusveien går til – og jeg har gått et stykke på den før, men nå skal jeg gå helt inn.


Nærmer meg inn til enden og der er det noen koselige små røde hytter – og Gjerdsvika IL har post der inne.
En fin trimtur inn dit.


Sædalsvatnet er tappet/regulert ganske kraftig ned.

Så er jeg på veien tilbake og ned til Gjerdsvika.

Jeg går meg på dette hjertet, og det skal jeg legge på grava til bestefar.
Så måtte jeg finne et hjerte til bestemor – men når man leter etter noe man trenger, er det ikke alltid man finner det man er ute etter.
Men jeg fant et hjerte å legge på hennes grav også, om enn ikke så flott og tydelig som dette jeg har i hånden.

 

 

 

#fredag #dagen #utno #minner #Gjerdsvika #Sædalen #blogg #regn #yr #overtitusenskritt #friluftsliv

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Godt å komme litt ut uansett vær..og med litt mimring fra “gamledager” blir det jo ekstar hyggelig :)) Mange vakre bilder ..flott turområde du har :)) Så koselig med hjerter til de man er /var glad i <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg