kaker

SØNDAGEN

Man vükner til enda en dag med snø.
I dag er veiene dekte av snø, og plogen mü komme og fjerne den.
Den har lavet ned.

I dag – søndag – ar planen å ta en tur i fjellet.
Det mütte bare avlyses pga tette snøbyger.
Turen ble lagt til turstien pĂĽ HEID.

Da jeg satte meg i bilen for ü kjøre til Fosnavüg, som er ca 1 mil fra der jeg bor, viste gradestokken -1 grad.
Jeg var litt bekymret for at det skulle fryse på….. men veiene så veldig våte og isfrie ut.
Det snør fortsatt nür bilen blir parkert.


Jeg og Eva pĂĽ tur!
DĂĽrlig vĂŚr ingen hindring.
Litt snø skader ikke – selv om det var litt glatt her og der 🙂



Ja, slik var stien dekt av snø halve turen.


Men det smelter jo rundt oss….. og da kommer det dråper 🙂


Og hva skjer?!
Det slutter ü snø og solen kommer frem litt etter litt.
Herlige vĂĽren <3
Her – utsikt fra turstien på Heid – mot Herøy havland.
En bĂĽt er pĂĽ vei ut i havet midt i bildet.
Nede til høyre ligger Tho hotell Fosnavüg.


Her ser vi enda litt bedre det flotte hotellet vĂĽrt. Thon hotell FosnavĂĽg.
Ved siden av hotellet ligger den herlige #Madelynncoffee hvor vi nyter god kaffe og god mat.


Vi rusler hele stien til endes og det smelter rundt oss.


Farger <3


Sol og blĂĽ himmel!


Skyggen.


Alice Perdy er 15 ür i dag og er pü besøk sammen med pappaen Per-Arne, hos bestemor.
Per-Arne er min storebror.
Jeg har spurt bursdagsbarnet om jeg fikk bruke bildene, og hun sa JA!
Storebroren min spurte jeg ikke 🙂


Alice Perdy fikk flotte kaker og desserter i dag.
Det er ikke ofte vi für anledning ü feire sammen med henne, da hun bor i Florø, sü dette var veldig koselig.

Sü var jeg hjemme en liten time før jeg dro til kirke.
Ja, for jeg er glad i ĂĽ gĂĽ i kirken pĂĽ kveldsgudstjeneste og spesielt om det er noen som blir intervjuet, og noen jeg kjenner, skal synge.
I dag skulle NEREM-familien synge – og der er flere som tilhører mitt kor 🙂
Mü høre pü de !
OgsĂĽ skulle det intervjues en person.

TRUDE TEIGE.

Kjenner du til henne?

Hun er fra Fosnavåg – oppvokst i Fosnavåg – Herøy kommune.

Trude Teige er forfatter – har jobbet i TV2 i 22 år – som reporter/journalist.
Debuterte året 2002 med boken “HAVET SYNG”  – roman.

 

Sü har hun skrevet : 

Jenta som sluttet å snakke – krim

Noen vet – krim

En hjelpende hånd – roman

Lene seg mot vinden – roman

Mormor danset i regnet – roman

 

 

Veldig interessant å høre på Trude Teige – snakke om levd liv – tanker om fortid og framtid – engasjement – tro – oppvekst – karriere m.m.
 

Mye til ettertanke.

 

 

 

Det har alt i alt vÌrt en god søndag.

 

 

 

#kaker #bursdag #utetid #snø #sol #kirke #thonhotellfosnavüg #utsikt #ettertanke #dagen #friluftsliv #bøker #forfattere 

 

14 kommentarer

Siste innlegg