Det er morgen….

God morgen!!!  

Enda en strĂ„lende morgen 🙂

Det er flott soloppgang mot syd – flotte farger spiller pĂ„ himlen.

Her inne hos meg er det andre ting som spiller

 eller
. det er vondtene i kroppen som spiller inn


Jeg har hatt den herligste sommer med lite verk i muskler og ledd
. men nĂ„ har hĂžstkulden kommet, og det kjenner jeg. Fingrene er vonde og stive i dag. Nakken herker litt. Korsryggen har en liten varsellampe
.. begge hoftene blinker svakt rĂždt

.   det er lenge i mellom sĂ„nne stunder
.. og det er kjedelig for jeg blir tung i kroppen og tyngda drar meg selvfĂžlgelig ned. Beinverk. Jeg har Fibromyalgi, slitasjegikt og benskjĂžrhet – og alle tre krever at jeg er i bevegelse eller sĂ„ tar de overhĂ„nd. Eller rettere sagt sĂ„ har jeg lĂŠrt meg at bevegelse og trening, fjellturer og styrke sender ut endorfiner som smertelindrer <3     Jepp, sĂ„ da sĂ„!   :-)))

 

Men – CARPE DIEM – GRIP DAGEN!!!!

 

Jeg sitter her med min tallerken med havregryn og rosiner og bittelitt sukker i med lettmelk 🙂   Min kaffe med en skvett melk i – og jeg har meldt meg pĂ„ spinning og styrke kl 09.30 OG jeg skal hjem etter det og slappe av og sĂ„ skal jeg da pĂ„ kveldsvakt.

For meg er det viktig Ă„ holde hjula i gang uansett. Det viktigste er Ă„ fĂ„ kroppen i gang og fĂ„ den oppvarma i bevegelse 🙂 SĂ„ dagen blir nok bra selv om vondtene nĂ„ ligger og murrer og vil vĂŠre pĂ„ fĂžrste plass i oppmerksomheten. Men, nei, dytte de litt bakver i systemet. 

Min besteste venninne har bursdag i dag – og jeg gratulere henne med dagen (kjekke Marie)  🙂

Ønsker dere en god dag der ute <3

14 kommentarer
    1. Du skjĂžnne etdiktomdagen, sĂ„ leit at kroppen ikke spiller pĂ„ lag. Jeg hĂ„per du blir raskt i bedre form:) Ellers fĂ„r du ta deg en ur til varmere strĂžk:) Kos deg pĂ„ spinning, he,he… Og ha en riktig god og flott fredag:)

    2. birdbay: Tusen takk kjekke du 🙂 Spinning var godt og fikk god varme og bevegelse og min kropp – men nĂ„r jeg ikke er i form, kjenner jeg det i treningen. Sliter litt mere….. men det er allikevel godt 🙂 Hmmmmm ja varmere strĂžk hadde gjot seg 🙂

      God fredag til deg ogsĂ„!!! 🙂

    3. Bra du gleder deg over en fin morgen til tross for vondter…:)) Jeg har jo ogsĂ„ mange vondter..sĂŠrlig nakke og skuldre..og det blir ikke sĂŠrlig bedre av kaldt vĂŠr nei….
      HĂ„per smertene dine bedrer seg mest mulig og at du uansett klarer Ă„ kose deg ..:)) Gratulerer til venninna de 🙂 Og klem til deg :))

    4. annebe: Tusen takk kjekke annebe 🙂 Joda det gĂ„r seg til ut over dagen 🙂 Vondtene er der liksom alltid ogsĂ„ blir de merkbart iltrere innimellom……..

      Klemt tilbake!!!

    5. Jeg fĂ„r bare Ăžnske deg en god kveld, for jeg er litt sent pĂ„ igjen jeg. Jeg rekker SÅ lite pĂ„ dagtid med blogg nĂ„… Pausene gĂ„r til andre ting stort sett 😀 HĂ„per dagen har vĂŠrt grei, man mĂ„ bare komme i gang ja 🙂 Og hĂ„pe det gĂ„r seg til <3 Gratulerer til venninnen, skal dere gjĂžre noe koselgi sammen ?

    6. frodith: Tusen takk snille du 🙂

      Min veninne er en delen av eneggede tvillinger 🙂 SĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ de har en ting om at de feirer dagen i lag med Ă„ reise bort 🙂 SĂ„ de har reist til Ålesund pĂ„ bursdagshelg 🙂 !!!!

      Vi tar det igjen og koser oss med den gode praten og kaffi og noko attĂ„t ved anledning 🙂
      Dagen min har vĂŠrt grei den. Men kjenner at blir fortere sliten nĂ„r ikke alt er som det skal. 🙂

      HĂ„per du har hatt en god dag og kveld!

    7. Kjedelig med en kropp som ikke er god, men enda godt man likevel kan nyte av det flotte vi har rundt oss- hĂžst og alt det der liksom <3
      HĂ„per du fĂžler deg bedre <3

    8. Elin SlÄen: Tusen takk!!

      Joda dagane gĂ„r de og sĂ„ er det liksom natten som blir den vĂŠrste for da stivner jeg til til neste morgen….. men det er slikt som gĂ„r over og sĂ„ fĂ„r jeg hĂ„pe det er en stund til neste runde igjen, for kvitt det blir jeg aldri 🙂

    9. Huff…jeg fĂžler med deg, og kan nesten kjenne hvordan det mĂ„ vĂŠre. Jeg har ogsĂ„ smerter her og der til vanlig…mest inderst inni kroppen. Og jeg liker godt Ă„ gĂ„ tur. Da blir jeg i godt humĂžr, til tross for vondtene 🙂
      Ønsker deg bedre tider 🙂
      Og gratulerer sĂ„ mye til venninnen din, litt pĂ„ etterskudd 🙂

    10. Eva: Hei og tusen takk!!! Ja den kroppen svinger litt etter ver og vind, til tider, Er vant med det, men nĂ„r smertene blir mere intense enn vanlig, da er det litt kjedelig. Men det gĂ„r alltid over 🙂

      Ønsker deg en god lþrdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg