Turer i fjellet.

turen

Og turen blei i dag til mens jeg kjørte. Hadde tenkt noe helt annet,  men, vi kjørte til  Frøystad og parkerte på den nye fine parkeringsplassen for å gå til  VARDEHEIA ...

inspirasjon

MANDAG Og jeg sitter og leser i innlegg til  UTIFRILUFT og tenker, at det har vi her også...... Minnesmerke..... gamle gravrøyser.... Og de ligger jo der hvor jeg nesten daglig går...

på tur

Tirsdag og dagen er herlig fra morgenen av. Litt vind, men blå, blå himmel og frost. I dag går turen til  Muletua, Barmen og Børa. Vi er ute av huset rundt 09.30. Og hvem andre vi tr...

søndagstur

NERLANDSHORNET STOREVARDEN RJÅHORNET Ja dette var turen i dag. Susann lurte på om jeg ville være med på fjelltur i dag, og det vil jeg selvfølgelig. Og vi avtalte å møtes kl 11.00 Vi går ...

fjellturen

TIL RUNDE I dag MÅTTE det berre bli fjelltur. Og vermeldinga lovte nogenlunde vèr så eg heiv meg rundt i siste sekund og bestemte meg for RUNDE. Eva heiv seg også rundt i siste liten og...

sjaber

MESTRINGSFØLELSEN Ja, tenker litt på den i dag, etter turen i fjellet. Da vi startet turen, var kroppen så som så. Og det er jo slik det er med oss revmatikere. Ingen dag er lik, og formen ...

søndag

Det måtte jo bli en tur i dag også. Men jeg er ikke helt i slaget......... Det jeg trodde var muligens spysjuke.... Det var bare et forstadie til forkjøling. Så.... Litt tett nese, litt kropps...

muletua

FJELLTUR MANDAGS MORGEN Og den gjekk til Muletua. Det er snø på 400 meters høyde. Der vi gjekk var det sludd og regn og elver i stien. Men, gode klær og sko og hund med god pels - og været...

tirsdag

Og morgenturen gjekk til fjells. Ikke helt opp til Muletua, men til Stigenden og forbi. Solen kommer snart ikke over fjellet lenger, ikke før i januar.... Men på Muletua blir det alltid sol ...

mil etter mil

HASUNDHORNET 533 moh FLÅNA 613 moh GARNESTUA 654 moh Meg, hunden Leia, Inguna og Torill. UT PÅ TUR OG ALDRI SUR! Nesten slik, mil etter mil i vakker natur. Klokka er ca 10.30 n...

og turen blir til

Og her fortsetter turen som gjekk mot  BØRA i dag. Problemer med opplastning av bilder gjorde at innlegget ble publisert FØR det i det hele tatt var ferdig. HE...

turen blir til

Så er det mandag igjen. Tiden flyver avsted med vinden. Nesten som om stormen i natt røsket med seg litt av høsten. Vi er over midten av oktober og den første høststormen har kommet og gått. ...

etter jobb

MANDAG Og arbeidsdag. Våkner opp til nydelig lys ute, med blå himmel og fargene på en sol som er på vei opp. Men kaldere. Da jeg kjørte til jobb var det 3 plussgrader. Etter arbeid var det...

regn

TIRSDAG OG DET ØSER NED MED REGN Men tur blir det. Og en tur til Heid og Hornseten. Leia er kommet hjem fra noen dager i Ålesund :-) Og vi er klare for våre turer igjen. Det er yr o...

søndagstur

RUNDEVARDEN 332 moh Søndag, og hva skal man finne på? Hunden har blitt "bya-hund" noen dager, men jeg må gå tur uansett. Bevegelse. Sååå.... Da sender jeg en melding til Inguna og sier je...

mor og datter

HORNSETEN I ettermiddag spurte jeg moderen om vi skulle ta turen til Heid og Hornseten. Og det ville hun! Hun går tur på Heid, men ikke opp på toppen. Så nå er det 2-3 år siden sist hun var...

spektakulært

HALLEHORNET 913 moh OG MIDDAGSHORNET 1091 moh En fantastisk tur i Romedalen i lag med eldste sønnen, Patrick, og  hunden Leia. En tur man må regne 5 timer på iallefall. Denne gang...

ah!

TIRSDAG Og solen skinner fra skyfri himmel. Det blir fjelltur - og går hjemmefra til Mulevikvegen og går turen: MULETUA BARMEN BØRA OKLA GOLLENESET FYR Dette er en super tur i bygda...

sommerdag

SØNDAG Og temperaturen er som en sommerdag. I dag tar jeg på fjellskoa hjemme og rusler avgårde i Mulevikvegen. Trenger ikke kjøre bil hver dag for å komme til en fjelltur. Ikke når man har ...

sommer

LØRDAG OG  det kjennes som sommeren er tilbake. Jeg har planlagt fjelltur til i dag. STOREHANEN SELSTEINEN HESTEFJELLET OG SOLLIA Jeg har ikke gått denne runden med det jeg kan ...

gode sko

TIRSDAG Og turen i dag går til  HEID OG HORNSETEN Bestillte meg nye terreng-sko og en ullgenser  - fra XXL og i går kom pakken. Og da må de testes i dag :-) Gore-tex må det...

krevende

SKAGETÅA Ja, dit gjekk turen i dag. Måtte ut i det herlige høst-veret før kveldsvakt :-) Tok tida i dag, på denne turen - da det er en stund siden jeg gjekk den. Denne turen er herlig! J...

opplett

RUNDE Pling! Beskjed i messenger fra Eva. Vil du være med på fjelltur? JA! Hvor hen? Njaaa.... kanskje Runde? Og til Runde vi for. Det har vært enorme nedbørsmengder i det siste...

morgen

MULETUA Ja det var dit turen gjekk i dag, selv om det var til Mulevika jeg først hadde tenkt vi skulle gå. Litt ustabilt vèr der jeg trodde det skulle regne litt. Såg to personer som gjekk s...

kveldstur

OKLA Vi må ut å lufte oss etter en dag i godstolen. Ingen planlagt rute å gå. Tenkte faktisk å gå til Golleneset fyr, men om vi skulle gå omvei for å komme dit, var ikke helt bestemt. Turen...

høsten

LØRDAG Og det er ingen tvil om at høsten her her. Det er vakkert ute. Og temperaturen er heller ikke så værst. Det er godt å våkne til godt ver :-) Og både jeg og hunden er klar for en m...

sunnmørsalpane

SANDHORNET 909 moh I  ØRSTA. Beskrivelse for denne turen når ein googler, er: Turen frå Brudavollen til Sandhornet vert omtala som Ørsta sitt svar på Besseggen. Køyr E39 t il Ørsta - ...

herlig

Og  sola skinner!  Da blir det tur når man allikevel har fri, og vet man skal på jobb to dager med STOR sol. Og tenke tenke hvor turen skal gå..... Må få utfordret meg litt nå. Er s...

sånne daga

TIRSDAG Og det er strålende sommer-vèr. Fekk spørsmål om eg ville være med på fjelltur - og denne dama takker ikkje nei til fjelltur. Og saken er den at det var så fint i fjellet og formen ba...

trening

BØRA 278 moh Morgenturen gjekk oppover. Mine turer er for meg; trening, mestring, turglede og fotografering. Jeg og min herlige turvenn, hunden Leia. Ulendt er tingen. Iallefall for meg m...

aggressiv storjo

RUNDE Må ut til Runde - og i dag passet det slik. Må bare prøve å gå litt lengre turer, og Leia får biltrening for bilsyke :-) Det er mye turister på Goksøyr camping :-) Og treffe...

tirsdag

TIL HEID OG HORNSETEN Det regner bittelitt, men i dag skal vi kjøre til turmålet. Inn til Fosnavåg, opp til Heid og parkere. Så er vi på #Heidtursti Fotografering må til :-) Det er jo...

oppover

MULETUA Det blei varmt og fint, med litt vind, ut på dagen. Det er noen dager siden vi gjekk til fjells mot Muletua, så da blei det målet i dag. Det er tungt å gå bare den enkleste tur til t...

sommer

REMØYFJELLET Ja turen i dag gjekk dit. Jeg vet det er et flott fjell å gå på, når man kommer opp. Og nydelig utsikt. Jeg klarer ikke de større høydene og fjella i det hele tatt, og må ten...

morgen

MORGENTUR Og, den gjekk til  Heid tursti  og  Hornseten. Det er veldig greit å kunne ta en kjøretur med Leia, og gå tur i Fosnavåg. Da får vi biltrening for bilsyke hunder ...

trim

En dag, 2017 Morgentur rundt i bygda og en tur til Heid og  Hornseten. BYGDA Regn i lufta, men heilt greit å gå tur - klokka er vel sånn 09.30 :-)   Det har regnet godt ...

skylift

LOEN SKYLIFT En tur til fjells på 5-7 minutter. På det høgste svever vi 173 meter over bakken. Stigning på ca 60 grader. Ei pendelbane som tek oss fra Loen fjord til fjellet Hoven 1011 moh. ...

10påtopp

LEINEHORNET 364 moh er siste toppen på kortet jeg trenger å gå for klipp....... Og i dag ville jeg og tantejente Veronika ta turen. Litt rolig tempo med hensyn til ryggen min, og ikke den...

mestringsfølelse

Muletua og Barmen, hunden  og  mennesket. Det er varmt og fint ute.............. Jeg har vært og levert sykemeldingen for en 14 dagers  periode.............. Hvor kjipt er...

skodde

FREDAG Og dagen starter med BLÅ HIMMEL, SOL OG VARME. Da må det kjøles ned med litt softice :-) På ettermiddagen skyer det over men er fortsatt nydelig temperatur. Jeg har lyst å prøv...

topp

VARDANE PÅ SULAFJELLET 776 moh. I dag hadde jeg avtalt med mi venninne som bor i Ålesund, om tur til Vardane. Alle tre jentene til Marita ville være med, der den eldste er 14 år. Vi avtal...

kveldsbad

RUNDE FYR En tur i lag med tantejente Veronika og venninne Torill. Vi skal til Runde fyr og få klippet "Tipåtopp-kortet" vårt. Så er vi snart ferdige med årets topper med klipp :-) ...

fjelltur

MULETUA 253 moh Morgentur i fjellet er toppers det :-) Det gjelder å variere litt, ellers går jeg litt lei. Muletua er en fin topp å gå til uten at det krever for mye. Man bestemmer jo s...

forandring

MANDAG Og det er vèr-forandring. En tidlig tur til  Golleneset fyr med Leia. Det skiner av og solen kommer frem mellom skyene. Herlig! Ny dag og med lovnad om opplett - ikke noe reg...

familie

KUSINER OG TREMENNINGER   Ja, familie som møtes sånn av og til. Kusiner som bor i Oslo, og deres tantegutt, og meg og min tantejente. Kusiner og tremenninger. Og de er glade i å ta se...

bedre og bedre

TIL STOREVARDEN OG FORBI Jeg våknet til strålende sol fra blå himmel, og ville ta fjellturen så tidlig som mulig, før det blei for varmt. Så da klokka hadde passert 08...

fjellet

BARMEN Ja dit gjekk turen i dag. Hos meg blir turene til mens vi går, til tider. Vi startet i regn. Det var grått ute - og jeg tenkte gå opp ved skogen, og ta en liten runde. Jeg går...

stigende

STOREVARDEN 430 moh OG NERLANDSHORNET 368 moh at med hunden Rocky, Veronika, og hunden Leia. Trodde ikke det var gjennomførbart for meg i dag..... Da jeg hadde problemer med turen til M...

jonsok

FREDAG OG DET ER JONSOKAFTA Og turen i dag blei til mens vi gjekk. Hadde egentlig ikke tenkt meg oppover, men det blei  #Muletua i dag :-) Herlig!!! Det er i motbakker det går opp...

jippi

MULETUA 253 moh. Jepp! Hadde planen klar for denne morgenen, om veret tillot det. Og morgenen opprant med blått på himmelen og fjelltur i sikte. Først fjelltur og deretter klippe plenen!!!...

etter jobb

LØRDAG og det har vært en varm dag på jobb. Men tiden flyr i godt lag, og brått var jeg hjemme med Leia, og det måtte bli fjelltur :-) MULETUA OG BARMEN Shorts og t-shirt i varm fønvind til...

kveldstur

MULETUA Strålende dag og ettermiddag. Jeg har vært litt sliten i dag....... Stivhet, smerter og slikt..... Men jeg vet at turer er bra for meg og ruslet meg mot #muletua. Godfølelsen ...

lørdag

Arbeidsdag, lørdag, og strålende flott vår-vèr. Da MÅ det bli en tur etter jobb. Svett og mødd etter travel dag på jobb, ja for i dag var det travlere enn vanlig liksom. Og Leia har jo vær...

utetid

Storevarden og Nerlandshornet. I dag blei det den første lengre turen på Leia. Men det gjekk strålende. Skulle egentlig bare til Nerlandshornet for et 10påtopp-klipp, men da Storevarden er b...

endelig ut

OKLA Ja, endelig, etter en helg på kurs med mye stillesittende lytting, og lite gåing.... Så var det herlig å komme tilbake til det gode turområdet. Vi rusler oss bort til Golleneset, og tar...

tipåtopp2017

RJÅHORNET 598 moh. På tur at med Torill Haddal Remøy. Vi fann visst vår egen veg å parkere i...........da jeg hadde blitt forklart hvor vi skulle kjøre. Og det var ikke samme vegbeskrivelse...

vondt som faen

Sandvikhornet 352 moh. og Storehanen 471 moh. Hva har "vondt som faen" med to toppturer å gjøre? Nei, ikke noe annet enn at det av og til når man går i fjellet, KAN gjøre så vondt. Og al...

10påtopp

NONSHORNET 485 moh. Ja, i dag blei det denne toppen. Har aldri vært der før, og vet hvor jeg skal parkere og starte turen. Kjører til Tjørvåg og parkerer ved kirkegården. Går så tilbake et...

selfiestanga

Igesundhetta med et klipp i 10påtopp-kortet,  og videre til Igesundvarden, og ned. VI sikter oss inn på Igesundhetta først, og får klipt kortet samtidig. Det blåser på toppene :-D ...

utsikt

God morgen Norge :-D Er tidlig ute med tur. Alltid herlig med en morgentur, men i dag blei det fjelltur pga jeg skal i begravelse...... og blir borte noen timer. Og da er det greit å ha gått tu...

herr og fru Lunde

LUNDEURA Så er lunden tilbake på Runde. Og i dag ville jeg ut for å sondere terrenget :-) Fikk med meg Inguna, som er med å drive Goksøyr Camping. Vi hadde basert oss på å være ved Lundeu...

merkelig

Mandag og opp tidlig. Har jobbet hele helgen, og avslutter 4 dager med dagvakt i dag. Men, det er snødekte veier når jeg står opp..... Og jeg har sommerdekk.... Men, jeg kom meg på jobb med sn...

klar

10 PÅ TOPP 2017 Ja, då er eg klar! Herøy kommune fekk dette inn i kommuneplanen  året 2002. Der formålet var å motivere til auka aktivitet og fremje helse og trivsel. Ordninga har h...

oppkast

RUNDE og til Goksøyra i lag med Ingeline og Leia. Det har vært stor utferdstrang blant folket nå i påska. Fjella her har krydd av små og store. Og slik er det når sola titter frem, da vil fol...

tradisjon

SJUTOPPSTUREN PÅ SANDSØYA Har nesten blitt tradisjon. Den går av stabelen langfredag, hvert år. Og dette er tredje året jeg er med, og fullfører. I fjord avtalte jeg med de jeg gjekk sammen...

gode turer

BØRA Ja, i dag, skjærtorsdag, ble det tur til Børa. Det er en av 4 topper på Kvalsvik-fjellet. Vi har Muletua, Barmen, Børa og Okla. Nå har Leia gått alle toppene, men ikke alle på en gang. ...

skodde

MULETUA 253 moh. Ut på tur og aldri sur........ Iallefall så gjer det inderligt godt å kome seg ut, uansett om det er skodde og fare for regnbyger. Nå var det opplett gjennom hele turen. O...

oppover

OKLA I dag ville jeg gå en ny tur. Til Golleneset fyr, og opp på fjellet derifra, til Okla. Leia har ikke gått der før. I Golleneset har nå #kusymra kommet. Begynner bli flott og gult der....

spor

MULETUA Ja, det vart uplanlagt tur til Muletua i dag . Det er jo greit det, da det er DEN turen Leia kan være med på, foreløbig. Jeg tok på fjellsko i tilfelle vi rus...

tidlig ute

MULETUA 253 moh.   Søndagstur opp til denne toppen, er topp. Akkurat passe høydemeter. Leia klarer denne turen fint og det er godt å kunne gå litt andre steder enn bare rundt i bygda. ...

this is life

MULETUA 253 moh. I dag tok jeg sats og sikta meg mot Muletua - jeg og Leia. Vi har gått mange og lange turer på bakkenivå og prøvd oss på bittelitt fjelltur innimellom. I dag var dagen for ...

sol

UT PÅ TUR og aldri sur.... :-) Det er søndag og solen kommer mere og mere fram. Både Leia og jeg trenger en luftetur. Vi har ennå ikke kommet oss til Muletua, men vi sikter oss inn sakte men ...

glede

RUNDE Bestemte meg tidlig i dag for at turen måtte gå til Runde. Bare over broen og til venstre, der man kan gå opp #trepet".  Ville parkere og rusle til enden og opp et s...

vårfølelsen

RJÅHORNET 419 moh OG STOREVARDEN 430 moh. På tur at med Torill Haddal Remøy og Hilde Sørebø Remøy. Vi starta i byggefeltet på Kvalsund. Fint å gå gjennom skogen. God sti. Så...

utetid

TUR TIL RUNDEFJELLET Hadde avtalt med Inguna å ta turen til Goksøyra og gå en liten tur i fjellet. Lille Leia kan ikke gå de lange turer ennå, da hun er bare bitteliten og skal vokse seg stor o...

snø

MULETUA OG BARMEN Fjelltur og snø :-) Så kom endelig snøen til sunnmøre. 2. januar 2017 Herlig - men glatte veier er ikke så morsomt. Fjelltur at med tantejente Veronika. Utsikt...

1. juledag

Til Leinemastra og  Vardeheia at  med tantejente Veronika.   God jul til dere alle! Ja, i dag blei det fjelltur uansett regn og vind. Men det blei ikke så aller værst ve...

fjellgeiter

SKAGETÅA, 315 moh RJÅHORNET, 419 moh OG STOREVARDEN, 430 moh   I dag blei det tur at med Tove og Eva. Parkerte en bil på Teigane og kjørte til Kopparstad der stien opp til Skaget...

minusgrader

RUNDE   Det er bare slik at når veret er som det er og jeg har fri, da blir det fjelltur. Og det var til Runde jeg ville. Litt annen rute i dag. Jeg ville gå opp litt lengre til venstre...

kulde

SØNDAG Og det er minusgrader. Det har vært ei flott helg og i dag ble det anledning for en fjelltur. Da jeg har vært på Kor-cup hele helgen, i Ålesund, var ikke energinivået på topp da jeg kom h...

tid for tur

ONSDAG Og dagen er nydelig med en vakker soloppgang. Da er det på tide med en litt lengre fjelltur, selv om ryggen er litt herkete - og det pga kaldere dager. Jaja, noe er det uansett :-) Turen...

ny dag

RUNDE FYR En ny dag - og det må berre bli en fjelltur ut av det. Har avtalt med Inguna å møte henne etter 12.00 en gang. Sende melding når jeg er på parkeringen. Og rundt 13.00 er vi kl...

motsatt

MIDDAGSHORNET 1091 MOH OG HALLEHORNET 913 MOH   Turen i dag gjekk enda en gang til Romedalen. Dette var en fantastisk tur jeg tok for et par dager siden. Og i dag ville jeg vise de vakre...

wow

TIL ROMEDALEN I ØRSTA FOR Å GÅ PÅ TOPPANE: HALLEHORNET    -   913 moh OG MIDDAGSHORNET    -   1091 moh "​RUNDTUR"   Ja det er desse to toppa...

gode hjelpere

SØNDAG OG STRÅLENDE VER FRISTER TIL FJELLTUR Og dagens tur gjekk til Moltufjellet. Liker godt å gå der, og gå hele runden som kalles "Storerunden" - når det passer seg slik. Og i dag passet det ...

topptur

SAKSA 1073 moh. Fra Urke. Vi valgte å kjøre Kvivsvegen begge veier og ikke være avhengig av ferge. Det er på en måte like greit å kjøre den veien. Da tar man av mot Stranda og til Hellesylt ...

mestring

TANKENS KRAFT Når kroppen er "nede" og ikkje noko fungerar som det skal........... Du veit at det ikkje hjelper å site/ligge - være inne... Du er no ikkje sjuk..... Berre "nede"...

kaffe

RUNDEFJELLET   Turen i dag gjekk til Runde og Goksøyra. Kjørte ut til Goksøyra og parkerte bilen. Ville gå til Rundevarden fra Goksøyra. Bruker som regel å gå opp trepet og til Runde...

tverrfjellet

LØRDAG Og den starter med at solen titter mere og mere frem. Da er det greit å slå flere fluer i en smekk. Jeg liker det, å være effektiv til tider. Så da bestemte jeg meg for å bytte noe mal...

sopp

TORSDAG OG TUR TIL MULETUA   Og oppover og langs med fjellet, det går :-) Begynner nærme meg toppen - og her har en utsikt rett til  fuglefjellet på #Runde. Nesten oppe og taket...

mestringsfølelse

SLOGEN 1564 moh Opp fra Øye at med tantejente Veronika. Vi har valgt denne ruta, da eg har prøvd å gå til Slogen fra patchell-hytta, og vi måtte snu pga et ubehagelig parti like før stiane møt...

for en dag

FRA LEIRA TIL KÅRDALEN OPP TIL CA 1000 MOH *PÅ TUR AT MED FRUENSVILJE*   Ja så kom dagen vi har snakket om - og det passet for oss begge :-) Jeg skulle egentlig overnatte hos fruensvilj...

Solbu

TUT OG KJØR   SØNDAG KVELD ANKOMMER JEG TEMPELSETER OG HYTTEN SOLBU 7. august og kjøring fra Lom til Eggedal. (5 timer)   Hanne møter meg i Eggedal, og jeg kjører etter henne o...

Galdhøpiggen

JA! Jeg har vært på GALDHØPIGGEN - 2469 moh.   Turen gjekk fra SPITERSTULEN - som ligger på 1106 moh. Den norske turistforening sine hytter og oppmerkede stier.   Jeg hadde avtalt o...

utetid

IGESUNDHETTA OG IGESUNDVARDEN Fikk melding i går, om jeg ville gå tur i dag, at med tantejenta mi, Veronika. Og det er klart jeg vil det :-) Vi avtalte kl 17.00 - da hun var ferdig på jobb 1...

selfiestang

OPP TREPET OG TIL LUNDEURA   Patrick (eldsteguten) har aldri vært i lundeura før, så da var det på tide :-) Opp trepet. Det er litt slik nervepirrende å passere når de står og tar i mot de...

to topper

ØYRAHORNET OG  SANDVIKHORNET   I dag skulle vi muligens gå to topper og bli ferdig med 10 på topp-kortet.   Veronika var erdig på jobb 15.15 og var klar for tur 16.30. I dag v...

takk for kaffien

EN NY DAG PÅ RUNDE   Det er aldri feil å ta turen til Runde. Egentlig skulle vi på Melshornet, hadde jeg tenkt. Men utrygt for regn, og Eva foreslo liksågodt en tur til Runde, istedenfor. ...

turister

RUNDE   I dag gjekk turen til Runde. Vi, tantejenta mi Veronika og meg ja, skulle til Runde fyr og ta klipp i 10 påtopp kortet. Og oppover det går - og utsikten blir mere og mere fantast...

tett tåke

MULETUA Ja, etter endt dag på jobben, kjente jeg at jeg hadde lyst på en fjelltur. Og da er det slik at den må taes rett etter bilen er parkert. Ja, for hvis ikke........... Da er det mulig det...

tipåtopp

LAUPSNIPA 558 moh   Det blei en fjelltur i ettermiddag. Da tantejente Veronika var ferdig på jobb, hadde vi en halvveis avtale om fjelltur om veret tilsa det. Temperaturen var rundt 16 pl...

skodde

HASUNDHORNET 533 moh.   Man starter denne turen ca på 300 moh så det er en veldig grei tur. I dag valgte vi denne da vi så muligheten for litt sol der. For vi skulle egentlig på en TI-P...

ny topp

GJØNA NIPA 530 moh. Fjelltur var bestemt at med tantejenta Veronika, for et par dager siden. Men hvor vi skulle, var ikke bestemt. Skulle vi ta en 10 på topp tur eller noe annet? Så kom jeg p...

topptur

SAKSA 1073 m.o.h   Vi kjører hjemmefra 0945. Skal ta ferge fra Sæbø til Leknes kl.11.10. Vi har god tid - og det er greit det.  Jeg synes god tid er viktig :-) Vi er på ferga, ...

kollegaer

RJÅHORNET OG STOREVARDEN   Så blei det tur i fjellet i dag, etter jobb. Vi startet fra byggefeltet på kvalsund og gjekk først til Rjåhornet. Det blåste voldsomt der, men vi fant ly og ...

fjellet

VARDEHEIDA     Tok turen til Vardeheida i dag, for å ta 10 på topp-klippet der :-) Det er en herlig tur - og passer for alle. Man kan gå fort eller sakte. I dag gjekk jeg ganske...

vindfullt

HORNSETEN     Avtalte med Veronika som jeg er tante til, at vi skulle ta en fjelltur etter at hun var ferdig på Aktivsenteret. Så fikk jeg telefon fra eldsteguten, Patrick, som er...

to små topper

DYRKYRKJA 165 MOH OG HULDREHORNET 271 MOH   I dag slo vi to fluer i en smekk :-) Desse to toppane ligg i samme område, og det er berre å følge skilting fra ene til den andre toppe. Så ...

fjellet

MOLTUFJELLET   TIL SOLLIA 660 MOH OG TILBAKE OVER SYREBAKKANE 452 MOH   Vi kjører til Moltu, og tar av like etter butikken, og kjører til fjells. Grusveien deler seg - ...

kald nordavind

RUNDE FJELLTUR TIL RUNDEBRANDEN OG LUNDEURA I dag vart det tur til Runde at med Veronika og Mona. Mona har ikke vært til Lundeura før, så da tok vi turen ditover i håp om at Lunden viste seg. ...

ellingsøya

TIL VARDEN OG MYKLEBUSTHORNET   Gleda meg til turen i dag.   Hadde fått tips av kjekke arbeidskollega, Andrea, om at om vi skulle mot Ålesund og tunnellane, ja da var det fint å ...

skodderegn

REMØYFJELLET OG VARDANE   Hadde sånn halvvegs avtalt fjelltur med Veronika, som jeg er tante til. Vi skulle se an været litt....  Og jeg hadde jo vært på jobb i dag, også. Og det har...

enda et klipp

STOREVARDEN PÅ  NERLANDSØYFJELLET   En nydelig tur i rolig tempo. Jeg må passe på hofta mi.......... Og i dag kjente jeg at det gjorde godt med denne turen, såpass rolig gange. ...

2.pinsedag

En liten tur til Hornseten   Det er godt å komme seg litt ut. Dagen ble ikke slik som planlagt...... Og da er det godt å gå en liten tur, og i godt lag. Min besteste venninne ville væ...

pinse

MULETUA BARMEN BØRA OKLA GOLLENESET FYR   1. pinsedag og fjelltur med kortet i sekken, for 10 på topp-klipp. Klippet jeg kunne ta i dag, var på Muletua. Og i og med det var so...

tipåtopp

TIL ØYRAHORNET   Hadde ikke planlagt hvor turen skulle gå i dag. Men været er knakende herlig - så fjelltur må det bli. Og ryggen er bedre og da er det bare å satse :-) Så blir det best...

og fjelltur det blei

LEINEMASTRA, VARDEHEIA OG SOLLIDA Etter en herlig og varm dag på jobb, var det greit å komme seg opp i fjellet og nyte det flotte veret. Reine sommertemperaturen, og vi går i shorts og t-shirt. ...

natur

TUR TIL STOREVARDEN    Ja, det måtte bli tur i dag. Og noen dager er følelsen der for denne litt tyngre turen. Det vil si at jeg går opp til Storevarden fra Kvalsvik. Jeg går Mulev...

Goksøyra

FJELLTUR Og fjellturen gjekk til Lundeura -  men i dag ble det Storjoen`s dag. (Stercorarius skua) På parkeringsplassen i Goksøyra,  stod denne fjellskoen og luftet seg. Når en...

søndag

MULETUA I dag hadde jeg avtalt med Siv at vi skulle gå til Muletua. Vi møttes ved den gamle planteskolen, "opp i gjæra", i kvalsvika. Det er lenge siden vi har gått tur - så nå gleda jeg meg t...

ny dag

GOLLENESET - OKLA - BØRA   Det å våkne opp til en ny dag med sol og blå himmel er bare herlig. Jeg heiv ut teppa mine til lufting - sjekket om noen var klar for en fjelltur - og dro avsted....

lunden

Lunde på Runde   Og denne gjekk jeg meg rett på med det samme jeg kom ned i lundeura <3 Meant to be <3 Ja i går var det herlig ver, og jeg bestemte meg før arbeidsdagen begynte, ...

hjerter

HORNSETEN   I dag hadde jeg og moderen avtalt en tur etter jeg var ferdig på jobben :-) Så kl 15.00 troppet hun opp og var klar for tur i strålende ver. Vi hadde bestemt at vi skulle gå tu...

opp i høgda

SKOLMA 635 moh. Opp fra Flø. En kjører så langt ut det er lov - på Flø, og parkerer. Så går en et godt stykke på grusvei.  Så kommer en direkte inn på sti etter hvert. Ikke så godt skilt...

søndagstur

RUNDE Planlagt tur til Runde at med mi gode venninne, Marie. Det ser ut til å bli en strålende dag, med sol og blå himmel. Det startet iallefall slik, selv om skodden kom og gjorde det litt kj...

utpåturaldrisur

TUR TIL LIDAVETEN 592 moh I VOLDA OPPSTIGNING FRA BERKNESET     Ja, når det allikevel ble tur til Volda, da Patrick (eldste sonen) måtte og ta ei blodprøve, ja, da planla vi lik...

1. påskedag

RUNDE Ja det måtte bli en tur til Runde i dag, 1. påskedag. Søndagstur - og siste fridag i påska. Det er vindfullt, men det bles hakke mere nå, etter at jeg har kommet hjem, enn det gjorde på Ru...

7toppsturen

SJUTOPPSTUREN   Så var det langfredag og årets Sjutoppstur på Sandsøya. Sandsøy idrettslag. Et kjempeflott arrangement, og dette er mitt andre år jeg er med. Egentlig så bestemte jeg og E...

sol

MULETUA   Det vart en venninnetur til fjells. Den gode praten - alltid <3 Så glad for humor og alvor - latteren like rundt hjørnet. Sola som skinte gjennom skylaget. Appelsin på top...

Ukjente stier...

Hvorhen? Ja det lurte jeg på i dag.  Hvor skulle jeg gå tur? Skodden ligger i fjellet, og jeg tenkte som så at jeg får kjøre til Flø og gå litt rundt, da jeg allikevel skal til Ulsteinvik e...

Fjøre og fjell

Igesundfjøra og Igesundvarden Skulle en liten tur i dag og hadde ikke bestemt meg for hvor turen skulle gå..... Tenkte egentlig på turstien på Heid. Så sendte en kollega av meg ut melding intern...

Skuddår

29. februar og skuddår. Denne ekstra dagen i 2016 ble brukt til fjelltur med gode kollegaer. Planlagt av Kristine. Turen gjekk til Muletua - og vi hadde hodelykter med. Vi starta kl. 18.00 og d...

Storevarden 431 moh.

Vade i snø   Ja det er det, å vade i snø, når jeg i dag ville gå i fjellet, og da til Storevarden. Jeg kunne ha valgt å gå til f.eks. Muletua, og sluppet vade i snø. Men, hvorfor...

Muletua

Ja i dag blei det tur til MULETUA. Jeg hadde lyst ut på en tur men veret er så uforutsigbart.  Det blåser av og til, det regner av og til, det hagler av og til og snøver av og til. Så jeg v...

Runde

RUNDE I DAG Det er aldri feil å dra ut til Runde og gå i fjellet. SÅ tok vi turen i dag - selv om det er snø i fjellet, skaper det ikke de store problemene.Om det ikke er tråkket fra før, så få...

Fjelltur

RJÅHORNET OG STOREVARDEN 4 timers tur i dag - noen omveier pga dyp snø. Vi startet turen 10.55 og var tilbake ved bilen 14.55. Veret var herlig.Stillongs var på en måte ikke nødvendig........

MULETUA Ja i dag blei det plutselig en fjelltur. Og herlig var det. Kjente virkelig at det gjorde godt for rygg og hofter, og gå ulendt. Det er lenge siden jeg har vært på Muletua, og i dag g...

Hidsegga

I går ble det planlagt fjelltur til enten Sollida eller Hidsegga på Moltufjellet. Vi startet å kjøre mot Moltu rundt 11.30, og da var det -5 grader ute. Vi tok av ved butikken på Moltu - og kjørt...

Fjelltur :-)

Ja, i går planla vi fjelltur for i dag :-) Mine tantebarn, Alice og Tina skal snart reise tilbake til Florø - og Tina har ikke vært på Runde før, i voksen alder.Så da var det ikke vanskelig å finn...

Runde

Enda en fjelltur <3 Ja når anledningen byr seg, så er det bare å få på seg fjellskoa. I dag hadde jeg og tantejenta mi, Veronika, avtalt å ta turen til Runde. Vi skulle parkere til venstre et...

Utetid

Ja, det er utetid :-) Fri fra jobben, minusgrader og blå himmel.Da må jeg ut og nyte det, med en fjelltur. Turen i dag gjekk til Leinehornet - start fra Frøystad.Parkerer oppe på flata der det ...

Endelig.........

Ja, endelig så blei det fjelltur. MULETUA Og jeg tror det var mening jeg skulle gå da jeg gjorde :-)For bare se her, på bildet.Det er jo et hjerte oppe i skyen - og da tenker jeg som så at; JA ...

Runde..

Hei og god søndag ettermiddag. For å nyte snøen i dag, tok jeg turen ut til Runde.Det er en flott plass å nyte utsikt til alle kanter fra, ut mot havet. Legger ved en lenke for dere som vil lese ...

Alltid en tur....

Hei og god søndag :-) Det har regnet kraftig i natt og jeg tenkte nok at i dag, søndag, blir det ikke noen fjelltur, pga alt regnet og det blåste en del. Men det lettet og selv om det er vind, så ...

Runde

Hei! I dag gjekk turen ut til fuglefjellet Runde.Alltid like herlig å komme ut dit. Det blåser ganske godt (sterk kuling)......Men herlig å komme seg ut uansett.Turfølget hadde fått noe rygg-grei...

Nerlandsøyfjellet...

Ja i dag gjekk turen til Nerlandsøyfjellet - opp fra Kvalsvik. På noe er det frost - men noe spretter også fortsatt ut. Men tviler på at rosene til høyre kommer frem.Jeg rusler langs dette vannet ...

Tid for fjelltur.............

Hei!I dag var det tid for fjelltur.I går var jeg egentlig så dårlig i kroppen at jeg ikke tenkte på tur i det hele tatt.Men i dag var jeg mye bedre når jeg stod opp, og veret var så flott.Bestemte ...

Reindalssetra

På tur i fjellet i dag. Planlagt til: REINDALSSETRA I TAFJORDFJELLA 710 meter over havet. Oppstart kl. 08.00 fra Herøy med ferge fra Hareid til Sulesund 08.30. Framme og parkert og klar fer...

sommer i oktober.....

Hei og god ettrmiddag! Dagen i dag startet med fantastisk soloppgang. Utsikt fra min veranda :-)   Turen i dag gjekk til SKAGETÅ på Nerlandsøy. I slikt ver må en på fjelltur - så je...

Via Ferrata ......

Hei! Da næmer helgen seg slutten, og jeg er kommet hjem fra jentetur til Stryn - arbeidskollegaer - på hytte - klatring i fjellet - sosialt samvær <3 Ja, for det var det som var planlagt. Å ta...

Vakkert ute......

Det er bare sånn, at når veret er som det er her på sunnmøre, så må jeg ut å gå i fjellet <3  Om jeg gjekk i går og dagen før, så spiller det ingen rolle. En må nyte dette som er nå. Det er...

Herlig høstvarme....

Det er bare å nyte de dagene med flott  ver. , Måtte bare ut og nyte det etter jobb i dag.   En tur måtte det bli, og veldig greit å ta på fjellskoa og rusle ut døra og opp i fjellet....

Blå blå himmel.

Hei!!! Det har vært en strålendes dag her på Sunnmøre. Så i dag ble det fjelltur til #Runde. Hadde avtalt kvelden før, at vi (jeg og en veninne) skulle ta turen ut til Runde og ned til fyret. &nb...

Igesundhetta og Igesundvarden.

Tidlig oppe og måtte innover allikevel, og da er det greit med en fjelltur. I dag blei det Igesundfjellet. Det er godt å tråkke i ensomheten noen dager. I går var det 3 måneder siden pappa døde, ...

Storevarden 431 moh.

Når kroppen er litt stiv og vond, må jeg røre på meg. Da blir det fjelltur. Men hvor skulle jeg gå? Det var litt ubestemmelig hele været - litt sol - lit regn - litt sol. Men så ble det veldig fi...

Skårasalen.

SKÅRASALEN     God morgen. I går var det strålende sommer, og jeg og min eldste sønn hadde bestemt oss for å dra på fjelltur. Vi villle høyt opp, og bestemt oss for flotte&nbs...

Skåla opp 2015

Hei! I dag stod jeg opp kl. 0500 . Har i en stund planlagt tur til SKÅLA i Loen, 1848 moh,  og i dag var dagen der. I dag er det Skåla opp - konkurranse - med løpere og mosjonister. Mosjonist...

Vandring i fjellet.

Hei! I dag var det litt om og men hvor turen skulle gå, da jeg alltid har lyst på større turer og topper :) Men jeg fant ut at i dag prøver jeg meg på å komme rundt til en plass som kalles SKORPES...

5-toppsturen :)

5-TOPPSTUREN (STORERUNDA): SYREBAKKANE SOLLIDA HESTEFJELLET SELSTEINEN STOREHANEN       Hei! Dette vart turen i dag. Og denne turen kan en gå i motsatt rekkefølge også. Ve...

Mektige Molladalen.

I dag gjekk turen til mektige Molladalen. Inne i dalen er vi på 774 moh, og mulighetene for å gå videre oppover og over til Standal, er der. Og opp mot tindane - klatreeldorado for de som er intere...

Fire toppar - reine gullrekka - :)

Det er jo helt flott å kunne ta på seg fjellskoa og rusle seg opp i fjellet i nærmiljøet. Kvalsvika er ikke stor, men herligheten så flotte fjell å gå i. I dag har jeg gått hjemmefra, til Muletua, ...

Besseggen.

TUREN TIL BESSEGGEN I JOTUNHEIMEN - 1743 moh og 13,3 km vandring :) Vi kjørte fra Dombås - til Valdresflya - innover et fantastisk landskap på norges tak - i Jotunheimen. Båten t...

Jotunheimen.

Tenkte jeg ville dele denne flotte turen i fjellet, i Jotunheimen. Bilder tatt sist fredag. Vi kjørte opp Valdresflya og kom opp på "verdens tak", vil jeg si. Og her er det bare å ta på seg...

Storevarden.

Hei! Har hatt en helt toppers tur til Storevarden på Nerlandsøyfjellet, i dag.  Besøk av flotte kusiner og tante og onkel.  Onkel ble ikke med opp på fjellet, men kom oss i møte på veg...

Fjellturer :)

Hei! Tenkte legge til en kategori som har med mine fjellturer å gjøre :) Jeg elsker disse fjellturene og det har seg sånn at av og til har jeg/vi med kjole i sekken og tar et foto i fjellheimen me...