november 2016

julekaker

INGEFÆRKJEKS Fått oppskrift av Siv.     250 gr sukker 4 spiseskjeer lys sirup 1 egg ________________________ sukker - sirup og egg blandes...

ordtak/sitat

JEG ØNSKER DEG NOK SOL TIL  AT  LIVET DITT BLIR LYST. JEG ØNSKER  DEG NOK REGN TIL AT DU SETTER PRIS PÅ SOLEN.   ...

medalje

TIRSDAG og det er meldt storm. Jeg er tidlig ute for å ordne litt ting og tang. Julegaver, apotek og kaffe hos kjekkaste Marie. Hjem - pakke inn gaver, spise og slappe av. Det er korøving om l...

følelsar

Å HA LOV   EIN HAR LOV TIL Å KJENNE PÅ FØLELSEN AV Å VÆRE LEI. EIN HAR LOV Å SEI AT DAGEN IKKJE ER GOD. EIN HAR LOV Å SEI EIN IKKJE MAKTAR.   &nb...

ordtak/sitat

#helenelerner-robbins #ordtak/sitat #mandag #litavhvert #ordtak #blogg #sitat #fotografering

rørt

1. SØNDAG I ADVENT Jeg leser blogginnlegg. Så kommer jeg til dette som rørte meg i dag.   "ÈN FLAMME, ÈN MENNESKEHET" Innlegg skrevet av #ravn73 Klikk deg inn på flammen under her, og le...

storm

LØRDAG Og det blåser fra nord-vest. Gradestokken har sunket litt og i bygene er det hagl. Men det ble ikke så ille som meldingene tilsa. Og bra er nå det. På vei hjem fra jobb, tok jeg disse b...

ordtak/sitat

AV  ALLE LIVETS GODER ER  TIDEN DET MEST VERDIFULLE, OG DETTE GODET DELER VI ALLE LIKT.       #ordtak/sitat #fo...

i love my life

FREDAG Og det blåser og regner veldig masse. Alarmen på klokka har ringt og jeg er oppe og hopper. Ingen utsikt gjennom vinduet - bare dataen som spegler seg :-) Jeg skal på spinningtime og...

ordtak/sitat

#dittliv #ordtak/sitat #blogg #fredag #sitat #littavhvert #karenblixen #naturbilde #fotografe...

mangt og meget

TORSDAG Og har avtalt med en venninne å gå en tur over #Tverrfjellet. Så skal jeg finne frem og henge opp og pynte litt - ja bare litt - til advent, fordi jeg skal jobbe fire dager fremover nå. ...

ventetida

JULEKALENDER   Eg forstod liksom ikkje samanhengen med julekalender og advent.  Men at det var spanande og at det var som ei nedtelling der du fekk noko i luka kvar dag, det var sjølvs...

møtet

MANDAG Og det er ettermiddag og jeg har avtalt et møte med en blogger. Vi skal møtes inne i BYPORTEN ved Oslo S - på kafe der. Vi skal møtes kl 16.00. Jeg er litt før tiden - for jeg er litt sl...

forflytter

SØNDAG Og turen går fra Aurskog til Oslo. Skal besøke minstegutten og bo hos ham i to netter :-) Og vi kosa oss med restaurantbesøk og kino :-) God mat i leiligheten der han bor med et vennepar...

på tur

TIL AURSKOG og besøker min venninne, Laila, med familie.   Jeg skal videre til Oslo men først noen dager  her på Aurskog. Vi fikk flotte turer og gode samtaler. Første turen vi tok...

røykfri

ENDELEG RØYKFRI   Etter mange nederlag, var du bestemt. No skulle den ikkje ha makta lenger. Etter fleire års forsøk og tap, var du no grundig f...

fuglane syng

Å VÆRE TIL     DU RUSLAR LANGS STRANDA. HØYRER BØLGENE SLÅ MOT STEIN. TANKANE FYKER HIT OG DIT.       ...

aksla

LØRDAG Og turen gjekk til Ålesund. Besøke ei venninne som jeg har kjent siden vi var barn. Vi er oppvokst i samme bygd og har alltid hatt kontakt. Hun har bursdag dagen før meg :-) Marita bor ...

ansvar

TA ANSVAR   Det er så enkelt å legge skylden over på andre. Dette du slit med, ja for det er ikkje din skyld. Å bli forlatt, ja å bli svikta, det var ikkje ditt ø...

gul krem

FREDAG og jeg baker skoleboller (som vi kaller det). Kjekt å ha i frysen!   SKOLEBOLLER: 100 gr smør 7 dl melk _____________________________ 100 gr gjær 100 gr sukker 2 ts kardemomme...

handa

FÅR Æ HOLDE DÆ I HANDA. HOLDE FAST EI LITA STUND. SLIPPE TAKET I ALT ANNA, OG BARE HOLDE UTEN GRUNN.   kjerstin aune       #ordtak/s...

mandarin

TORSDAG Og jeg var med en venninne til Volda i dag.   Vi hadde koselig lunsj på kafeen som er i Spinneriet, og deretter gjekk vi en bitteliten tur i det kalde veret. Og der gjekk vi oss ...

ordtak/sitat

#susansontag #blogg #sitat #ordtak #torsdag #november #ordtak/sitat #littavhvert #fotografering #natur

istid

ONSDAG   Og veret er like flott med flere minusgrader. Det må jo bare bli tur da :-D Og jeg tok en tur til #HORNSETEN sammen med Siv. Godt å rusle der og prate om alt og ingenting. Den g...

redsle

Å FØLE REDSLE   Redsla kan så lett take overhand. Det er fort gjort å gå inn i eit tankespinn. Men når ein har vore der mange nok gongar, så b...

fjellgeiter

SKAGETÅA, 315 moh RJÅHORNET, 419 moh OG STOREVARDEN, 430 moh   I dag blei det tur at med Tove og Eva. Parkerte en bil på Teigane og kjørte til Kopparstad der stien opp til Skaget...

ordtak/sitat

HUSK AT FOR  HVER TIME SOM GÅR, ER DET EN MINDRE IGJEN.       #littavhvert #ordtak/sitat #tirsdag #november #blogg #ordtak #sitat #tiden...

minusgrader

RUNDE   Det er bare slik at når veret er som det er og jeg har fri, da blir det fjelltur. Og det var til Runde jeg ville. Litt annen rute i dag. Jeg ville gå opp litt lengre til venstre...

ordtak/sitat

VÅRT LIV ER EN  REISE, OG  VI VET IKKE HVOR ELLER HVORDAN DEN ENDER, ELLER OM DEN NOEN GANG EGENTLIG ENDER.   &nbs...

kulde

SØNDAG Og det er minusgrader. Det har vært ei flott helg og i dag ble det anledning for en fjelltur. Da jeg har vært på Kor-cup hele helgen, i Ålesund, var ikke energinivået på topp da jeg kom h...

Kor-cup

FREDAG Og jeg gjør meg klar. Ålesund next - med totalt 15 kor i sving. Dette blir spennende! CERVIX VOCALES i kor-konkurranse :-)   Og her er det flotte koret jeg er med i. CERVIX V...

resultat

I GÅR - TORSDAG   Og jeg skulle følge moderen til Volda - hun skulle til en undersøkelse der. Jeg skulle også men hadde et annet klokkeslett - men heldigvis fikk jeg byttet tid og vi &n...

ordtak/sitat

LIVET ER SOM Å SPILLE EN FIOLINSOLO I FULL OFFENTLIGHET DER DU LÆRER Å SPILLE MENS DU HOLDER PÅ.   samuel butler     &nbs...

tid for tur

ONSDAG Og dagen er nydelig med en vakker soloppgang. Da er det på tide med en litt lengre fjelltur, selv om ryggen er litt herkete - og det pga kaldere dager. Jaja, noe er det uansett :-) Turen...

re-post

I går, 1. november,  var det "Allehelgensdag". I dag, 2. november, er det "Alle sjelers dag".   I den anledning ønsker jeg å poste et dikt jeg har postet før. Et dikt som ble skrevet ...

bart

TIRSDAG   En liten tur ut i dag. Etter mange kraftige regnbyger, så ga det seg, og solen tittet frem mellom skydekket. Det er kaldt og luften er liksom litt vinterlig. 1. november. Jeg k...

mine dikt

RESPEKT Å vise respekt kan være: Ros Empati Støtte Positivitet Engasjement Kjærlighet Trygghet   mettekvalsvik       #respe...
Etdiktomdagen - MJmettejosteinsdatter

49, Herøy i Møre og Romsdal

Naturen gjør meg frisk og glad. Er selverklært dikter og hobbymaler/kunstner. Maler med acryl på lerret og mine tanker blir til dikt og mine dikt med naturbilder kommer ofte ut her på denne siden. Elsker å fotografere og er en hobbyfotograf. Mor til to flotte gutter, og har hund og katt. Mitt motto: GRIP DAGEN - CARPE DIEM <3