dråper eller tårer – blogger og linker

1 påskedag,
søndag,
og 
det 
regner.

Men det gjør bare godt med litt regn.

Vi har hatt tørke i flere uker nå – og veldig tørt i bakken.

Så litt regn skader ikke.

Så blir det grønnere og frodigere fremover.

 

Vi tok turen i Mulevikvegen til Mulevika.

Frisbee-time!

Så blir man våt, våtere og våtest………
Men regnklær hjelper på 🙂
Og hunden Leia er lykkelig uansett regn eller ikke.

Det drypper ganske tett fra himmelen.

Kanskje er regnet tårer – gråt over alt som skjer her i verden.
Over all ondskap og meningsløse krigføringer.
Terrorhandlinger der kanskje selvmordsbombere har ofret seg……………
Tårer….
Regn…
Hvorfor er det slik i verden?

Også går vi her – ute i havgapet og hører båreskvulp og fuglekvitter og aner fred og ingen fare…

jeg kjenner på følelsen av hjelpeløshet
blir lei meg over at mennesker gjør slike ting

Et tre over,
og muligens et menneske / figur –
under?
Flott mønster i sanden.
Kanskje mennesket – på kne – i bønn over menneskeheten………….

#dråper

Og jeg tenker på

dvergpinschereimitthjerte

som har de flotteste dråpebilder 🙂

Vi er heldige – det tror jeg mange av oss kan skrive under på.
Vi lever fritt.
Men vi vet aldri hva som lurer bak neste sving,,,,,,,,

Ønsker dere alle en fortsatt god påske!!!

 

 

 

Og linker til mange av bloggerne jeg er innom og leser hver dag,
selv om jeg IKKE alltid skriver kommentarer 🙂

 

 

FRODITH

 

KARIDANSEN

 

DEDICAT

 

HVERDAGENFORMEG

 

STAVANGERINMYHEART

 

MINMATGALEVERDEN

 

VESTFROKEN

 

NATUROGFHOTO

 

EVASWINDOW

 

UTIFRILUFT

 

SOLLIV

 

TORIL SIN HVERDAG

 

ISELIN RENEÈ

 

LILLASJEL

 

LADYAUGUST

 

SPISOGSPAR

 

SIV SVANEM

 

DEVENY

 

HJERTEROGENGLER

 

KJERRINGTANKER

 

PENSJONISTGUNNA

 

MIDTLIVSKRISE

 

ELEVELE

 

MALLEMEY

 

MARGARITES

 

FRUENSVILJE

 

 

Og det er sikkert flere – og de vil jeg nevne en annen gang 🙂

 

#påske #dråper #tårer #linker #bloggere #blogg #mulevika #mulevikvegen #natur #frisbee #hundogmenneske #regn #1påskedag #påske #søndag #fotografering #foto #himmeloghav

16 kommentarer
    1. Sol her i dag, og det er deilig..men man trenger regnet også ja.. Flotte bilder og fine tanker om “verden” i innlegget her..<3 Kjenner alle bloggerne bortsett fra MALLEMEY..men skal se innom der nå 🙂 Ha en fin kveld <3

    2. For et NYDELIG innlegg Mette. Og du er så flott i den gule jakka, og gjør meg glad bare å se deg 🙂 eplefrisk,søt, jordbærpike, og med så vakre bilder og nydelige ord <3 Gleder meg masse til å treffe deg igjen 🙂 Takk for koselig linking <3 Klem <3

    3. Nydelige bilder. Og regn har mye vakkert i seg også, fargene blir for eksempel ofte mer renvasket. Men ja, man kan jo virkelig assosiere regn med gråt over verden som noen forsøker å ødelegge.

      Jeg tror det skal begynne å regne her på torsdag. Nå er det jo virkelig stor brannfare her, så vi trenger litt fuktighet nå, selv om jeg ikke klager over alt det gode været vi har vært så heldige å få ha denne påsken.
      Tusen takk for link ♥ Veldig koselig, og du er så flink til å fremme oss andre. En nydelig egenskap ♥
      Klem ♥

      1. Jeg prøver å være innom dere alle – men det blir ikke hver dag liksom 🙂 Sånn er det bare 🙂 Håper du har hatt en fin dag så langt også <3i

    4. Takk for link 😀 Og så gøy med hunden og freesbe. Vi går også ofte tur med freesbe i munnen 😀 😀 Den er forresten også gull verdt når jeg ikke orker gå lang tur, men kan sitte ute med en bok og bare kaste 🙂 Nydelige bilder som alltid. Og ja, litt godt for naturen med regn 🙂 Tenkte akkurat på det, her jeg sitter og skal morgenblogge, hva skal jeg skrive om, det blir så trivielt når verden for noen er bare kaos og frykt. Vi er heldig, helt klart ja.

    5. Du smiler like fint selv i dårlig vær, det er så herlig 🙂 Masse fine bilder, og den steinen eller fjellet med flere typer stein i var flott! Sneglen derimot ble litt stor når jeg så bildet her på pc’n. Du viser at man ikke skal være redd for å ta bilder selv om det er litt vått. (Jeg er ikke flink nok til det, selv om jeg bor i verdens vakreste regnby, Bergen).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg