fjellet


BLÅTINDEN
697 MOH
OG
KONGSVOLLEN
683 MOH

Vi er innom Ulstein kommune og Hareid kommune på disse to toppene.
Denne runda er målt til ca 9,2 kilometer
og vi brukte i dag nesten 4 timer på turen i strålende høst-vèr 🙂

Kjører til Haddal, tar av opp til venstre mot Haddal, over broa og frem til buss-skuret og barneskolen, tar der opp til venstre der – og skiltet viser Ringstaddalen.
Kjører et lite stykke, til jeg ser skiltet med Blåtinden på.
Parkerer langs veien der og starter turen.

Vi går i merket sti så det er ikke noe vanskelig å vite hvor man skal gå.
Jeg vet hva som venter meg på turen. 
Det er vakkert her og utsikten fantastisk.


Vi er i stadig stigning oppover, og utsikten er flott tilbake mot mi kommune, #herøy


Så er vi oppe ved det vakre vannet og speglinga der.
Jeg får nesten klump i halsen her.
Alltid så vakkert – og når det ikke er vind er vannet fløyelsblankt 🙂


Vi har vandret videre på stien til høyre oppover mot Blåtind.
Vakkert!


Litt snø er det her også – vi er jo nesten på 700 meter her 🙂


BLÅTIND!

VI nyter sola og utsikten, snur nesa andre veien og går mot Kongsvollen.

Et tilbakeblikk på Blåtind når vi vandrer videre 🙂


Mat må man ha 🙂


Vi har gått ned fra Blåtind, forbi vannet og er på veien opp mot Kongsvollen.
Det er så fantastisk ute – og jeg tenker meg heldig som er her.


I enden av det vannet kom vi opp på veien mot Blåtind, og vi ser helt ut til #Nerlandsøy i Herøy kommune.


Men dette er lekkert rett og slett.


Så er vi oppe ved Kongsvollen og ser ut over Hareidslandet og videre mot Ålesund og til venstre i bildet ser vi til toppen jeg egentlig skulle gå i dag, nemlig MELSHORNET på 668 moh. Men den turen får bli en annen gang 🙂


Her ser vi ned på #Bukketrappene som fører opp til Kongsvollen. Og de kan man gå opp eller ned, om man har bil innerst i feltet, så man slipper gå den lange veien tilbake til bilen 🙂
Jeg har gått de opp en gang og det var egentlig bitte litt skummelt i et lite parti, men det er fordi jeg er høgderedd 🙂


Det er høyt og flott, og jeg tror ikke jeg noen gang skal gå NED Bukketrappene 🙂 

Vi snur og går tilbake mot vannet.
Nedturen gjenstår 😀

 


Vi nærmer oss vannet og sola synker bak toppen av Blåtinden.

En fantastisk tur dette her!

 

 

 

 

 

 

#ulsteinkommune #hareidkommune #blåtind #kongsvollen  #fjelltid #fjelltur #utpåturaldrisur #hundogmenneske #natur #fotografering #naturbilder #shetlandsheepdog #utno #fløyelsblankt #spegling  #liveterbestute

12 kommentarer

Siste innlegg