aktiv



Å være aktiv er viktig!
Det er ikke noe nytt som er oppfunnet – dette vet vi alle som èn 🙂

Men, dørstokk-mila er tung til tider.
Jeg traff på en dame i dag, da jeg gjekk tur nr 2 med hunden, og hun sa at det er
SÅ vanskelig å komme seg ut i dårlig ver. Hun kan bare kle på seg og komme seg ut, men denne dørstokkmila………. orker ikke. Det regner…….en annen dag….
Vi kan alle kjenne oss igjen i dette 🙂

Men, for min del er det kjempeviktig å  komme meg ut.
Bevegelse.
Smøre ledda – og varme opp kroppen.
Trening – være aktiv er god terapi og smertelindring – bare man kommer så langt at man oppdager det.
For mye kan gjøre vondt før man prøver det ut 🙂

Som sagt; jeg har gått mine turer i dag.

Først på Heid tursti – der jeg hadde selskap av hunden Leia og tantejente Veronika.
Og deretter en runde i bygda – etter at jeg hadde vært  hos fysioterapeut i forkant av FIBROMYALGI-gruppe som jeg skal være med i onsdager fremover.
Spennende.

Der fant jeg en brosjyre i dag:

Og jeg har tatt ut en del av det som står der – for å dele med dere.

Jeg blir inspirert av andre –
min FITBIT
og av tanken om det å “bli bedre”
eller holde meg så frisk som overhodet mulig –
ved det å være aktiv.
Det er så viktig i livet mitt, dette å trene, at når ryggen ryker gang på gang, kommer nedturene som perler på en snor.
Men så finner jeg ut av det, sakte men sikkert.
Finner ut hvordan JEG kan/må takle MIN hverdag, med jobb og fritid.

Min vei er trening!
Min vei er å være aktiv!
Jeg går for helsen min <3
Jeg trener for helsen min <3
Tenke sunt – men unne meg allikevel.
Livet er jo her og nå!
Ikke om en dag, en uke, en måned eller et år.
Det er 
HER OG NÅ!

 

 

 

#fibromyalgi #inspirasjon #brosjyre #liveterherognå #mestring #fitbit #revmatisme #helse #trene #væreaktiv #fotografering #blogg #turglede

 

14 kommentarer

Siste innlegg