vindkast

Og etter som dagen går og det fortsatt er opplett, tok jeg en tur med hunden Leia etter 
trening – like greit det – før jeg hopper i dusjen.

Så da var det på med støvler og jakke og gå mot Mulevika, for tenkte kunne gå ned dit.

Det blåste en del på veien men ikke mere enn vi er vant med.


Litt vind i håret er helt greit det liksom.

Vi går av veien og ut på marka for å fotografere dette skuret som står så fint til.
Det kommer kraftigere vind når vi kommer dit.


Det blåser ja……….
Og vi snur og går tilbake og over gjerdet………
Men istedet for å gå hjemover går vi mot Mulevika.

Gjennom gjerdet og får lukket grinda og jeg synes det var så artig bevegelse i sjøen.
En lang tarm av opphvirvlet sjø – som kom innover mot land.
Stilig tenkte jeg mens jeg filmet…….
Men det var bare at det stoppet ikke der….
Vind i høy hastighet kom opp bakken og slo hund og menneske rett i bakken.

Jeg fikk egentlig litt panikk……..


Vinden kom fykende langs bakken og tok tak i hunden og jeg hadde problemer med å stå.
Måtte legge meg over hunden rett ved gjerdet…….


Dette var en veldig ekkel opplevelse.
Kan ikke si at jeg har opplevd lignende…….

Vi kom oss gjennom gjerdet igjen og full fart hjemover.
Det kom et par kastevinder til langs veien før det roet seg.
Traff Tone med hunden Lasse – og de snudde også – ville ikke utfordre skjebnen på sykkel.

Phu!
Alt skjedde så fort og jeg syntes det var virkelig skremmende med den vinden som kom.
Men nå er det rolig ute.

Jeg har gått – og trimmet – mine 10 000 skritt i dag og kan nå ta det med ro 🙂

 

 

#søndag #kastevind #storm #mulevika #fitbit #utpåturaldrisur #sterkvind #mulevikvegen #fotografering #natur #foto #selfie #hundenLeia #titusenskritt

 

22 kommentarer

Siste innlegg