ut på tur

MOR OG DATTERTUREN
I BOKS.

BERGEN – OSLO.

Godt planlagt.
Men, så kom stormen og orkanen.

Og hurtigruta vi skulle ta natt til torsdag den 20. september bare måtte kanselleres – og vi tok buss fra Volda til Bergen isteden for.
For et vær å reise på tur i……
Men, tur blei det!

Busstur fra Volda til Bergen:

Veldig fin tur – 3 ferger og sol og regn om en annen 🙂
ca 7  timer med buss.

Hotell i Bergen:
SCANDIC NEPTUN

– helt greit hotell og beliggenhet og frukost.
2 netter var vi der.

Bergensoppholdet:
Tråkking, tråkking og atter tråkking – imellom regnbyer og haglebyger og vind var det nesten ikke.
Jeg må si vi var heldige med veret i Bergen – for vi hadde en god slump med sol også 🙂


Anskaffelse av paraplyer og gode sko!

Bryggen i Bergen er alltid flott!


Masser av turister i byen – og vi er på veien mot 
FLØYBANA 🙂


Jepsipepsi!
Vått og rått og fint og flott 🙂

TOG FRA BERGEN TIL OSLO:


Wow for en tur og for et ver og farger!
Skikkelig flott med tog over fjellet 🙂

Så er vi oppe på 1252 moh og her så det slik ut:


Det snør det snør tiddelibom……………….


Rallarvegen og trur folk vart overraska av snø gitt 🙂

Men så kom sola og den var fremme på resten av turen og reisen vår.


Det var wow wow wow


Bare å nyte 🙂
 


Så ankommer vi Oslo 14.40 lørdag ettermiddag og sjekker inn på nytt hotell.

Hotell i Oslo:
GRAND HOTELL



Oppholdet i Oslo:


Til Aker brygge og spise middag lørdags kvelden med min yngste sønn Robert og kjæresten hans 🙂

Så tar vi siste overblikk, sjekker ut av hotellet, møter familie på restauranten 
OLIVIA, spiser god lunsj, og tar tog og buss til Aurskog og besøker Laila før vi tar nattbussen hjemover.
Laila laget god middag til oss og vi fekk hjemmelaget eplekake og is til kaffe.
En flott mor og datter-tur er ved vegs ende.

Mor er utslitt av all tråkkingen jeg syntes var bare “peace of cake “
🙂
Hun sier hun vil hilse på meg når JEG er fylte 80 år !
heheheheh


#bergen #nsb #oslo #morogdatter #utpåtur #grandhotell #togreise #bussreise #regnogsol #motogdatterturen #fotografering #bilder #Norge

18 kommentarer
    1. For en fantastisk tur! Bergen er en super by men helst i oppholdsvær. Regntøy, gode sko og paraply er en nødvendighet. Dere fikk nå med dere mye i byen. Vi har kjørt bil over fjellet i helgen og fargene er fantastisk. En flott tur du og din mor har hatt, og masse flotte bilder 🙂

    2. Så helt nydelige bilder<3 og for en tur:)) det var veldig koselig å lese om dette. Det var som jeg satt å så på «film» her jeg leste og så bildene:))
      Ønsker deg en strålende kveld:)

    3. Så koselig tur! og virkelig nydelig landskap på fjellet der ja…Wow! Ja klart hun var sliten….men sitter sikkert igjen med mange flotte minner! Flotte og koselig bilder!

    4. Grete: Tusen takk Grete 😀 Ja jeg måtte kjøpe både støvler og paraply hehehehe var litt for optimistisk og håpefull for fint ver og sol i Bergen – men vi fikk det flott uansett rett og slett .-D

    5. Toini: Ja det er på en måte JEG som har et problem som ikke innser at hun faktsik ER 80 og ikke såååå sprek lenger. Må si hun virkelig fortsatt ER sprek men på en annen måte 🙂 Tusen takk!

    6. så kjekt å få en sånn mor datter tur,regn,sol og snø om hverandre men mest sol :=) det liker vi ,og antrekket ditt med gul bukse var skikkelig rålekkert .
      Buss fra Volda ja,ka klokka gikk den fra Volda og ka klokka ankom dere Bergen,jeg finner ikke en rute der på nett,eller jeg finner en som går 13.15 fra Volda,er det den eneste som går ?

    7. Wow for en herlig tur da! Og så mange flotte bilder – farger og vær og blide jenter! Syns mamma di er sprek som bare det….. mange gode klemmer <3

    8. Ja der var turen.. og for en tur. Men i herligheta for ei mamma som drar datter ut i det været .. og så til Bergen!! Fader altså,, meeeen,, det tog seg opp ..å å seie 😀 Tog er en undervurdert reisemåte. Men jaggu har dere farta på ei helg.. så jeg skal ta mamma di “under mine vinger”, ei tøffa som kler gardister 😀 Ikke vanskelig å skjønne kor du har dine gener i fra 🙂

    9. dedicat: hehehehheheheheh ja jeg har kommet på den tanken jeg også – at hun er en tøff 80 åring – selv om jeg vet om andre som er MYE sprekere 80 åringer………… så er det ikke det det går på – hun ER tøff 😀 Tusen takk!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg