klasker



Det er et sterkt ord, ordet; HATER.

Men, det er nesten slik at jeg sier det rett ut; Jeg hater fluer!

Jeg mister liksom litt fatningen når jeg hører en flue surrer rundt og hører den klasker fra vindu til vindu eller vegg til vegg.
Og spesielt om den kommer og flyr rundt meg og på meg……..
Og tenk om de plutselig havner i munnen!!
I nesa når du går fort på tur, eller på en sykkeltur du plutselig har fått noe svart inn på øyet……

Vet du, jeg bare hater det.
Fluer……
Liker de ikke i det hele tatt.

De er svarte og ekle og uten mål og mening tenker jeg.

Forskjellige fluer….
Noen med lange hengende føtter – ute i naturen – i hundretall som flyr rundt hodet ditt……….
ÅÅååååå jeg hater de!

De små fluene som hakker på deg og kræsjer inn i ansiktet hele tiden – når du går der og svetter, i fjellet…………
Ååååååå………….

Og de som kommer inn i huset og kræsjer rundt over alt og lager lyd – flyr over maten og……….
Nei, sorry, men fluer er ikke noe morsomt.
Om de har noen form for viktighet her i verden vet jeg heller ikke.

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke miste fatningen i andres selskap, men det går til en viss grense, også fyker jeg opp.

Fluer – ikke noe for meg nei!

 

 

 

 

 

 

#fluer #blogg #søndag #minedikt

22 kommentarer

Siste innlegg