naturens glede


FJELLET

Man rusler mot fjellet – selv om det ikke stiger så høyt over havet.
Den vakre naturen – naturens gleder og turgleden ikke minst.

Mental helse i hvert skritt.

Tankene flyr mot alt og ingenting.
Verdensproblemer – de mindre problemer – bagateller og de store og største spørsmål funderes på, i slike stunder.
Ikke alltid – men av og til.

Det er naturen som gjør noe med sinnet mitt.
Takknemligheten siger innover meg når jeg går her i det vakre.
Visnet gress – høstfarget gress – jord og stein – himmel og hav.
Alt forenet i ett.
Med lille meg og min hund midt opp i alt dette vakre.

Ja sånn filosoferes det langs stiene.

I dag konkluderte jeg enda en gang med
valg jeg tok som har gjort at jeg er der jeg er i dag.
Valg som kunne gjort alt annerledes, men som ikke ble tatt og livet ble som det ble.
Og jeg undrer meg stadig vekk på om valget jeg en gang tok – har gjort at mine valg er og blir som de er i dag.
Hvem vet?

Men det er bare å nyte tiden.

Så slo det meg igjen dette;

IKKE VISSTE JEG AT 
DAGENE SOM KOM OG GJEKK
VAR SELVE LIVET

Tenker du av og til på det – at det er LIVET DITT som er her og nå?

Dagen i går får vi aldri tilbake – og dagen i dag er 
her og nå 🙂

Nyt dagen sier jeg bare – selv om det ikke er så enkelt som det høres ut.

Livet er her og nå!

 

 

 

 

 

#carpediem #liveterherognå #naturensglede #turglede #mentalhelse #trening #fjelltur #hundenLeia #turvenner  #ikkevisstejegatdagenesomkomoggjekkvarselvelivet


20 kommentarer

Siste innlegg