herlig

BORTE BRA
MEN
HJEMME BEST

Ja, sÄnn er det med meg i allefall.

Liker Ă„ reise, besĂžke, oppleve og alt det der
.
Men gleder meg alltid til Ă„ komme hjem.

Hjem til dyra 🙂
Hunden Leia og katten Sniff

Og i dag blei det turer i naturen  vettu.

FĂžrst hadde jeg avtale med mi venninne, Marita.
I gĂ„r var det Kvalsvikdagen her ute, og hun og familien kom fra Ålesund i gĂ„r for Ă„ vĂŠre med pĂ„ dagen, og overnattet hos Marita si mor til i dag.
Fikk ikke truffet henne i gÄr da jeg brukte dagen og kvelden pÄ Ä kjÞre over 50 mil


..
Men i dag blei det tur pÄ oss.


Tur pÄ moloen


Og her her vi 🙂
#selfie mĂ„ til 😀

Alltid koselig Ă„ treffe Marita.
Barndomsvenner og for alltid venninner 🙂
Vi har vokst opp i lag og har bursdag dagene etter hverandre 🙂

Dagen bestÄr ellers av Ä rydde koffert 


.

SĂ„ skinner sola igjen og vi tar tur igjen, hund og menneske.

Til Ystevika

Denne lille krabaten kommer liksom midt i kjþrefeltet
..
HĂ„per den klarte seg 🙂

 



#mulevikvegen

#hundenLeia

Det er berre lekkert ute – og med meg blir det alltid masse bilder.
SĂ„ da sÄ    ..

SĂ„ er vi kommet ned til fjĂžresteinane.
Det er stor fjĂžre i dag – jeg trodde det var pĂ„ vei Ă„ flĂž, men det gjorde ikke det.
SÄ i dag klatret vi bÄde hÞyt og lavt




Og ser den, at ikke Leia likte helt det med klatring.
Enklest Ă„ klatre uten hund

.
Men men
.


Here we go!


Og vi kan gĂ„ langt nede i fjĂžra i dag 🙂
Artig!

Jeg gĂ„r mye alene her inne, men i dag var det nok noen turister her ogsÄ 
De brant iallefall bÄl


..

Og sÄ ser jeg plutselig en som driver og klatrer.
Jeg holder egentlig pÄ med Ä lÞfte Leia opp en litt bratt skrÄning og ser pluselig noen som gÄr langs fjellet lenger fremme.
Hund og menneske kommer seg opp og ja
 jeg tenker litt pÄ hvordan vi skal komme oss ned igjen,,,,, men nÄ var vi oppe og jeg tok to bilder der dere ser personen som klatrer
.


Han gÄr inn der og klatrer opp
..


Kommer seg opp og forsvinner rundt hjĂžrnet.
Jeg blei litt stressa egentlig, for syntes det sÄ skummelt ut
.
SĂ„ jeg og hunden snudde og kavet oss ned der vi hadde klatret opp.


Hund som er veldig glad for Ä ha kommet ned pÄ litt normalt underlag
.


Mye fint i stein


#krÄkebolle

SĂ„ vet du, i og med at det ikke er flo sjĂž, sĂ„ kan vi gĂ„ gjennom ei grotte 🙂
Det er ikke ofte jeg gĂ„r meg pĂ„ sĂ„ lite sjĂž nĂ„r vi er i Ystevika, men i dag klaffet det slik 😀

SÄ her er det grotte-gÄing pÄ gang!

Vi skal inn her og komme ut og opp pĂ„ andre siden ja 🙂


Her er det bare Ä gÄ pÄ det lille stykket som er


Inne i grotta


Vi kom derfra 🙂

SÄ er vi gjennom grotta og skal opp pÄ sti igjen.
Men svarte ogsÄ .
Det var ikke enkelt Ă„ komme opp fra grotta.
Noen hadde stablet stein Ä stÄ pÄ men det var vanskelig Ä finne feste bÄde for hender og fÞtter og trodde nesten vi mÄtte gÄ tilbake og rundt.
Men klarte det til slutt!

NÄr vi gÄr hjemover i Mulevikvegen lukter det nyslÄtt gress.

Det er sĂžndag, men jeg tror folket mĂ„ bruke de dagene som er nĂ„, og det gjorde han som slo gress i dag ogsĂ„ – selv om det er sĂžndag 🙂


Herlig!

Ønsker dere alle en god sÞndag kveld.

 

 

 

#klatre #grotte #floogfjĂŠre #hund #shetlandsheepdog #naturfoto #blogg #fotografering #natur #fjell #utetid #sĂžndag #turglede #mestringsfĂžlelse

 

14 kommentarer
    1. SĂ„ stilig den grotten var! Den sĂ„ ganske trang ut pĂ„ det fĂžrste bildet, men etterpĂ„ ser det ut som du kunne gĂ„ gjennom..jeg trodde du mĂ„tte krype. Flotte bilder ellers ogsĂ„ fra en fin tur 🙂

    2. Kjempefine bilder du har tatt, og det vises at dere hadde en kjempefin tur 🙂
      Jeg elsker bildene du tar, og du er kjempeflink Ă„ ta bilder 🙂
      Barndomsvenner er gull verdt, for de er de ekte vennene man har hatt hele livet, og som kjenner oss ut og inn.
      Jeg har ogsĂ„ kontakt med 3-4 kjempegode barndomsvenninner. To av dem bor ikke i Trondheim, og to av dem bor i byen, og vi finner ofte pĂ„ kjempekoselige ting sammen 🙂
      Ønsker deg en kjempefin og god kveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. ja det er noe med det Ä komme hjem til sine vandte omgivelser :=) men jammen fant du en utfordrande tur i dag,og sÄ grotte da,der bremser det litt for min del :=) men en vakker dag hadde du

    4. Akkurat ja 🙂 Bile fra Oslo, venninnetur som glir over i fjellklatring og grottesafari?? Du er ikke sann jo!! HĂ„per ikke Leia fĂ„r fnatt neste gang hun ser en sprekk i en fjellvegg 😀 Men det gikk jo bra 😀 og takk for det 🙂

    5. Toril sin hverdag med musikken: Ja det er veldig morsomt Ă„ ha kontakt med de man har kjent siden man nesten lĂŠrte seg Ă„ gĂ„ 🙂 Men man mĂ„ jobbe for venninne-samholdet ogsĂ„ – og noen forsvinner og andre blir livet ut <3

    6. Flott natur! og har dere grotter ogsĂ„? Det har du ikke vist sĂ„ mye fra….Det er litt magisk og litt skummelt…syns jeg…men du har masse flotte bilder..som alltid…Borte bra, hjemme aller best….

    7. Toini: Ja vi har noen grotter……………. men det er bare av og til jeg kommer meg inn der for det mĂ„ vĂŠre veldig stor fjĂžre. 😀 I gĂ„r ble det dagen da jeg kunne gĂ„ igjennom den igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg