hetebølge


STORETUA


Kjører til Leikongsætra og parkerer bilen der.


Pluss STORETUA

Men den er dårlig merka, den turen.
Man må bare følge stien oppover og innover mot Raudsandvatnet.

Jeg vet nå HVOR jeg skal ta av på stien, for å komme på rett vei mot Storetua, og det er å komme ned til vannet og gå der.
Kommer man på stien langs vannet så er det ikke noe problem.

Jeg rotet denne gangen også, som gangene før, og gjekk til enden for nedstigning til 
Raudsandvatnet, og turen videre mot Sollia.
 Måtte da gå over – opp og ned – utenfor sti – for å komme på rett spor.
Men men, en annen gang vet jeg bedre 😀


Det er flott utsikt oppover fra Leikongsætra.


Det er veldig veldig varmt og jeg har med ekstra med drikke til meg og hunden, men veldig greit at det finnes noe vann i elv også 🙂


Her ser man nærmest, Raudsandvatnet og lenger inne, Sædalsvatnet.
Tuppen oppe til venstre i bildet er Storetua.


Jeg kom ned fra ingen sti, til enden av dette vatnet.
Her kan man gå langs vatnet på fin sti helt til enden du ser, og komme inn på sti tilbake til Leikongsætra.
Det er merket på andre siden, med røde merker, oppdaget jeg, på tilbaketuren.
Da gjekk jeg på venstre side av vatnet her.


Vi vandrer mot Raudsandvatnet og skal opp til venstre lenger fremme.


Her kan man gå nedover til Raudsandvatnet men stien her går til venstre mot Storetua. 
Ingen skilting her.


Jeg tror det har vært en postvei her……………..

Og akkurat i dette området var det EN flue som var så innpåsliten at jeg nesten mistet besinnelsen totalt, men så var den borte vekk.


Spissen litt til høgre i bildet, er Storetua.
Det er et flott fjell å komme opp på.
Men i dag tror jeg ikke det blir å gå langs ryggen der, for mørke skyer stresser meg litt, og jeg hører faktisk buldring fra fjorden innover…….
Men jeg vil opp!


Vi nærmer oss.
Phu for en varme……..
Det kommer litt skyer innimellom og litt vind er også innom.
Jeg svetter som en sil

Vi stopper og tar drikke og noe og spise.


#svett


Vi nærmer oss 🙂
Og det er mørkt i det fjerne


Vi nyter litt utsikt men nå er jeg faktisk litt stressa……..
Har virkelig ikke lyst å få en regnskyll og rammes av lynet her oppe……

Så, vi løper nedover 🙂


Klar ferdig løøøøøp

Så ser vi noen som går langs fjellkanten og plukker bær, og da roer jeg meg litt og føler meg ikke så alene i fjellheimen om det skulle bli dårlig ver før vi kommer oss ned.


Joda, bare å raske på………..


Vi er ved vannet og kommer inn på stien som går helt til enden 


Mmmmmm Leia liker også blåbær


Vi nærmer oss slutten på turen og vi kom oss i bilen før det begynte å regne.
Men det var ikke det helt store regnskyllet som kom – men men 🙂


Et bad for hund og menneske etter fjellturen.

Ønsker dere en god lørdag!

 

 

 

 

 

#storetua #oppfraleikongsætra #fjelltur #varmebølge #sommervarme #hundenLeia #naturbilder #selfie #shetlandsheepdog #tricolor #fotografering

 

14 kommentarer

Siste innlegg