saksa

SAKSA
1073 moh.
(tirsdag)

Og vi kjører til SÌbø for ü ta ferge over til Leknes.
Ferge kl. 11.15.


Det er mange turmuligheter.
Men i dag blir det ferge over fjorden.
PĂĽ vei mot SAKSA!



Saksa ligger her nĂŚrmest, til venstre i bildet.
SLOGEN ligger til høyre i bildet og ruver med sin spiss.
Jeg har faktisk vert der ja……..  😀
Og jeg har vÌrt pü Saksa to ganger før.
Men vel verdt ĂĽ ta den tredje turen i lag med Irene.


Så er vi igang 🙂

Og det er herlig temperatur og jeg vet at dette blir en VARM dag i fjellet.


Og oppover det gĂĽr.


Irene elsker sunnmøre og fjella her 🙂
Og Slogen ligger og ruver bak i bildet her.
Kanskje en dag?
Jeg vet ikke………
Mulig jeg tar turen igjen – da fra Patchelhytta iallefall 🙂


Det er mye folk i fjellet – og noen er på vei opp og andre er allerede på vei ned 🙂


Her tar vi første rasten for å få i oss litt salt og energi 🙂


Jepp………. Slogen står der majestetisk den.


Ready for en ny bolk.


Her har det kommet opp en kjetting.
De to første gangene jeg var pü denne turen, var det ikke kjetting. Det er to ür siden sist jeg var her pü denne turen.


Vi er oppe i trappene.
#SÌbø ligger der nede, og #Skürasalen ligger oppe i høyden der til venstre.

Mine føtter er nü veldig tunge.
Jeg merker at jeg gjekk av nattevakt dagen før.
Jeg føler pü en müte jeg ikke für oksygen ut i hele kroppen.
Fytterakkeren det var tungt.
Men, humøret var pü topp i det herlige og strülende vÌret mot toppen.


#yt og vi er pĂĽ toppen!!
I dag måtte det jobbes skikkelig for å nå målet og jeg klarte det sammen med #kusine Irene 😀


WE MADE IT!
Power
 



Sü rusler vi nedover mens vi har utsikten mot Slogen til venstre i bildet og #Jakta til høyre i bildet.


Happy


Snart nede

Og vi stikker innom 
Øye hotell for en iskald cola og litt potetgull 🙂
Vi bare mĂĽtte ha noe leskende og salt.


Vi skulle se det #blürommet som det sies spøker, men det var noen som hadde reservert det for natten og da kan vi ikke se inn. Vi kan se inn pü de rommene som er üpne dører.

Et flott gammelt erverdig hotell som er verd et besøk nür man er pü de kanter.
Vi tok en annen vei hjem.

 
#Norangsfjorden og fergefritt.

Vi er trøtte og slitne.

Rakk akkurat siste omgang med fotball!!

 

 

 

 

#saksa #fjelltur #spektakulÌrt #mestringsfølelse #kusiner #selfie #sunnmørsalpane #turglede #power #mestring #turerifjellet #sologvarme #tirsdag

 

20 kommentarer

Siste innlegg