jepp…………………..

La planen i gÄr



i dag skulle jeg pĂ„ fjelltur – opp til Nerlandshornet og Storevarden.
Klippe et klipp i 10 pÄ topp kortet.
Skulle starte tidlig og nyte dagen.
Litt vind var meldt men opplett skulle det vĂŠre.

Blir sÄ vekt av telefonen
.
Storebror som ringer.
Han er hos mamma ——
Og hun ville jeg skulle komme.
Hun hadde falt/svimt av pÄ badegulvet om natten.
Var dÄrlig og har egentlig vÊrt det den siste tiden nÄ.
Liksom litt i ulage


.

Mamma har lavt jern i kroppen.
Man finner ikke ut hva som tapper jernet men hun fÄr pÄfyll flere ganger i Äret.
Om noen vet hva det betyr sÄ ligger det nÄ pÄ 32 og hun har time om en uke for intravenÞst tilfÞrsel av jern.
Men


.
Etter snakk med legevakt og inn til fastlege, fikk vi time i VOlda, pÄ sykehuset, for fÞrste tilskudd av jern i dag.
Det var enten tilskudd av jern om de hadde det som trengs (da mamma er allergisk mot vanlig jern og mÄ ha spesial) eller innleggelse
.
Og de fant ut at de hadde det som trengs og vi kunne komme 12.30.
😀

SÄ da var det hjem fra legen og slappe av i et par  timer og fÄ luftet hunden fÞr ny tur til VOlda.


 

 

Jeg var med en venninne til Volda i gÄr 


.. men da satt jeg bare pÄ.

Oppdaget en slik gressklipper som vi hadde da jeg var liten og IKKE likte klippe plen.
Denne var bare litt medre fansy og moderne 🙂
Men dette ble jo skikkelig “retro” og minner som bare rant pĂ„ 🙂

 


I dag mĂ„tte jeg kjĂžre selv – med mamma som passasjer 🙂

SĂ„ er jeg hjemme igjen og da mĂ„ jo hunden luftes igjen da 🙂
Og det har frisknet til i vind utover ettermiddagen, men heldigvis fortsatt opplett 🙂


Jepp!
SĂ„ er det bare resten av dagen igjen.

Litt annerledes enn fþrst forespeilet



.
Men sÄnn er det.
Man vet aldri hva som dukker opp.

Man kan planlegge sÄ mye man vil, og av og til gÄr det uten noen omkjÞringer og andre tider blir det omkjÞringer deluxe og alt blir til noe annet.
 

 

 

 

#vind #mulevikvegen #foto #bilder #hobbyfotograf #fotografering #fotoblogg #torsdag #dagen #hobbyfotograf #natur #retro #minner

18 kommentarer

Siste innlegg